CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan 12 SonuncuSonuncu
Toplam 32 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 20 arasi kadar sonuc gösteriliyor
Like Tree8Likes

Konu: Crop ve FulFrame Keskinlik

  1. #1
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    geceler
    Makina:
    5D Mark III 70-200 f/4 L IS, 24-105 f/4 L IS, 50mm f/1.8 STM
    Üyelik tarihi
    06.October.2014
    Nereden
    Ankara
    Mesajlar
    54

    Standart Crop ve FulFrame Keskinlik

    70D 70-200 F/4 L IS lenste fotoğraf çekiyorum, lensin ve makinanın kalibrasyonu iyi olmasına rağmen çok keskin fotoğraf çekemiyorum. Ama başka resimlerde 5d mII, 6d gibi makinalarda çekilmiş fotolar görüyorum "flickr" de bariz keskinlik belli. benim çektiğim makinada olayı dibine kadar kullandığımda f/4 1/1200 iso100 gibi bir rakamda bile full frame de olan bir keskinliği elde edemiyorum.
    Sözüm şu; Crop makina ile FullFrame makina keskinlik konusunda bukadar oynarmı?
    Örnek Fotoda Göze netleme yapılmış olup Göz mesafesi olarak değerlendiriniz 100% Crop

    Exif: F/4 1/1200 200mm iso100 IS on










    Konu geceler tarafından (03.January.2016 Saat 01:51 ) değiştirilmiştir.

  • #2
    Mert Gundogdu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Administrator

    Status
    Offline
    İsim
    Mert Gündoğdu
    Makina:
    5D Mark IV
    Üyelik tarihi
    15.July.2009
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    36
    Mesajlar
    8,190

    Standart

    Merhabalar,

    Bu keskinlik değeri normal değil, küpelerde neredeyse bokehleri görebiliyorum. Kalibrasyon iyi demişsiniz fakat tekrardan kontrol ettirmenizde yarar var.










    geceler likes this.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #3
    rockertr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Turan Babacan
    Makina:
    Nikon F50 4M Pinhole Camera Canon Powershot SX 130 IS
    Üyelik tarihi
    25.March.2013
    Nereden
    İzmir
    Yaş
    44
    Mesajlar
    47

    Standart

    Fotoğrafın geleline bakmak lazım. O yüzden fotoğrafın tümünü atman daha iyi olacaktır.

    - 70D nin bu lens için bir güncellemesi oldu mu?

    200mm ile çekmişsiniz.

    - Modele ne kadar yakındınız?



    Crop ve FF keskinlik konusunda FF arasında
    Trakus'tan bir alıntı yapacam;

    Alıntı zaferK Nickli Üyeden Alıntı
    Değerli adaşım merhaba...bu konuda teknik bilgi ve deneyimi olan birçok arkadaşımız görüş belirteceklerdir...ben daha çok deneyimlerime dayanarak şunları söyleyebilirim...
    Fullframe makinede pikseller yaklaşık 860mm kare ,optik çarpanlı makinelerde yaklaşık 360 mm karelik bir alana kaydedilirler...yani FF makinelerde kayıt alanı iki mislinden fazla geniştir ,diyotlar sıkışmadığı için ısınma ve nois problemi çok daha azdır.Dolayısıyla fotoğraf kalitesi kesinlikle optik çarpanlı makinelerden daha kalitelidir.
    Kaydedilen kare ,kadrajda küçük görünse bile cropla oluşan kayıp FF da daha az ,optik çarpanlıda çok daha fazladır.Detaylar ve renkler FF da -tartışmasız-daha iyidir.
    Çok sayıda kullanan olduğuna bakmayın ,genelde fotoğraf kalitesinden ziyade daha ekonomik olduğu için optik çarpanlı makine çok satılıyor.
    Profesyonel iseniz para kazanıyorsanız Türkiye deki profesyoneller gibi FF ye geçiş yapabilirsiniz yada yurtdışındaki profesyoneller gibi orta film 43.8 x 32.8 mm sensörlü makinelere bildiğim kadarıyla en ucuzu Pentax 645Z fazla bir bilgim yok.

    Portre çekim aralığı Full Framelerde 85-135mm arasında kabul edilir. DX de Canon için 53-84mm arasında. O yüzden DX 55-200mm tarzı bir lens daha çok tercih ederim.











    Konu rockertr tarafından (03.January.2016 Saat 13:08 ) değiştirilmiştir.
    Nikon D7100
    Nikkor 24-70mm f/3.5-4.5
    Nikkor 55-200mm f/4-5.6G AF-S IF-ED VR
    Lowepro 170 AW
    Canon Powershot SX 130 IS
    4M Pinhole Camera

  • #4
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    geceler
    Makina:
    5D Mark III 70-200 f/4 L IS, 24-105 f/4 L IS, 50mm f/1.8 STM
    Üyelik tarihi
    06.October.2014
    Nereden
    Ankara
    Mesajlar
    54

    Standart

    Alıntı Mert Gundogdu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhabalar,

    Bu keskinlik değeri normal değil, küpelerde neredeyse bokehleri görebiliyorum. Kalibrasyon iyi demişsiniz fakat tekrardan kontrol ettirmenizde yarar var.

    MicroAdjustment ayarı falan yapılı netlik için. makinada falan farklı bişey yapmam gerekiyormu başka bir ayar aklıma gelmiyor.











  • #5
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    geceler
    Makina:
    5D Mark III 70-200 f/4 L IS, 24-105 f/4 L IS, 50mm f/1.8 STM
    Üyelik tarihi
    06.October.2014
    Nereden
    Ankara
    Mesajlar
    54

    Standart

    Alıntı rockertr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fotoğrafın geleline bakmak lazım. O yüzden fotoğrafın tümünü atman daha iyi olacaktır.

    - 70D nin bu lens için bir güncellemesi oldu mu?

    200mm ile çekmişsiniz.

    - Modele ne kadar yakındınız?



    Modele10mt var mesafe. 200mm ile tam boy aldım











  • #6
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    cengiz karaş
    Makina:
    5d mark 3 canon 650 d
    Üyelik tarihi
    15.July.2014
    Nereden
    diyarbakır
    Mesajlar
    87

    Standart

    Şaşılacak bir durum yok 200 mm(320mm) f 4 de net alan derinliği çok az olur gözlere netlerseniz ancak yüzün üst kısmını net alırsınız.Boydan portreler için 35-50 mm arası daha uygun olur 70 mm de deneyebilirsiniz f 5.6-8 arası










    Dersadet likes this.

  • #7
    rockertr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Turan Babacan
    Makina:
    Nikon F50 4M Pinhole Camera Canon Powershot SX 130 IS
    Üyelik tarihi
    25.March.2013
    Nereden
    İzmir
    Yaş
    44
    Mesajlar
    47

    Standart




    200mm de çekerken baya uzaklaşıyorlar. Çok yakınında kalmışsın. 200mm de arkada tarafta bir nesle vardır bu nesleyi arkada bulanık ve büyük göstermek istiyordur fotoğrafçı bu yüzden 200mm de çeker.

    https://www.youtube.com/watch?v=FfZC...utu.be&t=4m41s











    Konu rockertr tarafından (03.January.2016 Saat 15:03 ) değiştirilmiştir.
    pintim, Microlab and Dersadet like this.
    Nikon D7100
    Nikkor 24-70mm f/3.5-4.5
    Nikkor 55-200mm f/4-5.6G AF-S IF-ED VR
    Lowepro 170 AW
    Canon Powershot SX 130 IS
    4M Pinhole Camera

  • #8
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Yavuz BAHÇEKAPILI
    Makina:
    Canon 40D + Nikon D3s
    Üyelik tarihi
    28.February.2011
    Nereden
    TRABZON
    Yaş
    45
    Mesajlar
    329

    Standart

    f/4 değeri çekim mesafeniz ve odak uzaklığı dikkate alındığında arkadaşların da yazdığı gibi sığ kalıyor. Siz öncelikli bu farkı bertaraf edecek bir ayar kullanın. Diyafram değerini arttırın (örneğin f/8). Shutter değeri 1/400 olsa sıkıntı olacağını düşünmüyorum çünkü konu sabit duruyor anladığım kadarıyla. Bir de odak uzaklığını düşürüp (150mm) konuya biraz daha yaklaşın. Fark eden birşey olmayacak ancak odak uzaklığı nedeniyle elinizin titreme ihtimaline karşı fotoğraflar net çıkabilecektir. Odak uzaklığını artırarak aslında net olmayan fotoğraflara davetiye çıkarıyorsunuz istemeden.

    Ben 70-200 f/4 L lensimi hem 7D hem de 6D makinemde kullanmıştım. Evet aynı şartlarla çekilmiş fotoğraflarda keskinlik farkı var ama gece ile gündüz kadar da değil. FF gövdelerde (Megapixel.de önemli tabi) lenslerin detay çözme kabiliyeti de yükseliyor daha doğrusu EF lensler FF gövdelerde hayat buluyor.










    İnandığı gibi yaşamayan, yaşadığına inanır.

  • #9
    GeorgeBest - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    eren aydın
    Makina:
    5D mk II
    Üyelik tarihi
    01.May.2013
    Nereden
    Sinop / Gerze
    Yaş
    33
    Mesajlar
    1,144

    Standart

    Makinenin netlemesi iyi değil dostum, kalibrasyon da problem var,,,










    Ruhların Daima Amatör Kalması Dileğimle

  • #10
    Ziplayanpirasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Emirhan AKINCI
    Makina:
    Hep Diyaframı 2 ve altında şeyler var
    Üyelik tarihi
    24.March.2012
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    1,755

    Standart

    Makinenin netleme sistemi yada lensin kalibrasyonu tabi ki çok mühim şeyler ama fotoğrafı çekerken bir çoğumuz netlik kaçırıyoruz,

    ben genelde orta noktayı kullanıp modelin gözüne 2-3 kez netleme yapıp 2-3 farklı fotoğraf çekiyorum ve hangi noktada daha net olduğunu kontrol ediyorum akabinde son bir netleme yapıp makineyi yüzüme iyice dayayıp stabil hale getirirken nefesimi tutup basıyorum deklanşöre, gün ışığında dahi 1/1000'in altına çok düşmemeye çalışıp 1-2mm'in bile 1.4 1.2 1.8 gibi açık diyaframlı lenslerde netliği uçuracağını düşünürsek biraz antrenman yapmak gayet makul görünüyor.

    Dip not: 70-200 f4 İS ciddi keskin bir lenstir yukardaki örnekta bariz bir odak hatası yada bir netleme sorunu mevcut bence










    Portfolio :
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #11
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    geceler
    Makina:
    5D Mark III 70-200 f/4 L IS, 24-105 f/4 L IS, 50mm f/1.8 STM
    Üyelik tarihi
    06.October.2014
    Nereden
    Ankara
    Mesajlar
    54

    Standart

    Alıntı bahcekapili Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    f/4 değeri çekim mesafeniz ve odak uzaklığı dikkate alındığında arkadaşların da yazdığı gibi sığ kalıyor. Siz öncelikli bu farkı bertaraf edecek bir ayar kullanın. Diyafram değerini arttırın (örneğin f/8). Shutter değeri 1/400 olsa sıkıntı olacağını düşünmüyorum çünkü konu sabit duruyor anladığım kadarıyla. Bir de odak uzaklığını düşürüp (150mm) konuya biraz daha yaklaşın. Fark eden birşey olmayacak ancak odak uzaklığı nedeniyle elinizin titreme ihtimaline karşı fotoğraflar net çıkabilecektir. Odak uzaklığını artırarak aslında net olmayan fotoğraflara davetiye çıkarıyorsunuz istemeden.

    Ben 70-200 f/4 L lensimi hem 7D hem de 6D makinemde kullanmıştım. Evet aynı şartlarla çekilmiş fotoğraflarda keskinlik farkı var ama gece ile gündüz kadar da değil. FF gövdelerde (Megapixel.de önemli tabi) lenslerin detay çözme kabiliyeti de yükseliyor daha doğrusu EF lensler FF gövdelerde hayat buluyor.
    Hocam şimdi ilk kez çekmiyorum fotoğrafı, Dof alanı 10-15 cm verir o mesafedeki o ayarlarda çekerken. Göze netleme yapınca +/- 10 cm öne ve arkaya hesaplarsan kafa kısmı göğüs bölgesinin net çıkması lazım. ve f/4 L lenstede f/8 kullanmam yani), yada makinada başka bi ince ayar gerekiyormu











  • #12
    mlhplt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Melih Polat
    Makina:
    Nikon D810 Canon 550D IR
    Üyelik tarihi
    30.May.2011
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    897

    Standart

    Odaklama modu single shot mı onu kontrol ederseniz iyi olur, portre fotoğraflarda bu modu kullanmanız daha stabil olacaktır. Sizin fotoğrafınızdaki tek sıkıntı odaklamanın düzgün olmaması. Eğer lens / gövde uyumsuzluğu var ise makinanızda (var mı bilmiyorum) AF Micro ayarı ile uğraşmanız gerekecektir.










    Nikon D810, Nikon 14-24 f2.8, Nikon 50mm f1.8G, Nikon 85mm f1.8G
    Canon 550D (IR Modifiyeli), 18-135 STM

    melihpolat.com

  • #13
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    ugur kal
    Makina:
    canon eos 6 d
    Üyelik tarihi
    27.August.2010
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    158

    Standart

    canon 50 mm 1.8 de bazen çektiğim fotolar buna benzer çıkıyor 20 fotoğrafta 1 diyelim yada 30 fotoda 1 bu netleme noktalarının kararsızlığı ile oluşuyor , tavsiyem sabit bir objeyi 10 kez tripod üstünde sabitleyerek çekin odak noktanız aynı olsun bakalım ne olacak. daja sonra tekrar 10 kez kadraj kilitleme ile deneyin( gerçi 70 d bilmiyorum ama diğer croplarda 10 defada en fazla 3 kez tutturursunuz ) .
    not; bu fotoğraf kesitinizde gördüğüm kadarıyla back front fokus sorunu yok çünkü hiçbiyere netlememiş tahminim beden çapraz olduğu için yanyana 2 af noktası netlemeye kalkmış .ve bu foto ortaya çıkmış

    edit: ff için üretilen lenslerde zaten cropta çok verim alamazsınız illa ff sensörü görecek en doğrusu tanıdığınız birinde ff var ise bide öyle denemeli.











  • #14
    HakanGil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Hakan Baysalgil
    Makina:
    5D MK3
    Üyelik tarihi
    15.July.2015
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    48
    Mesajlar
    962

    Standart

    Bana odaklama sorunundan çok objektifin önündeki bir filtreden kaynaklanıyor gibi gözüktü. Eğer değilse objektif direk servislik. Makinede yapılacak ayarlamayla düzelmeyecek kadar ciddi duruyor sorun ve yanlışım varsa bilen düzeltsin ama o kalibrasyonu yapacak alet bir tek Erkayalar'da var diye duymuştum. Başka yere de verseniz onların makinenizi göndereceği yer orasıdır denmişti bana. Düzelmeyecek bir sorun değil, geçmiş olsun diyelim.











  • #15
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    geceler
    Makina:
    5D Mark III 70-200 f/4 L IS, 24-105 f/4 L IS, 50mm f/1.8 STM
    Üyelik tarihi
    06.October.2014
    Nereden
    Ankara
    Mesajlar
    54

    Standart

    Alıntı dakota57 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    canon 50 mm 1.8 de bazen çektiğim fotolar buna benzer çıkıyor 20 fotoğrafta 1 diyelim yada 30 fotoda 1 bu netleme noktalarının kararsızlığı ile oluşuyor , tavsiyem sabit bir objeyi 10 kez tripod üstünde sabitleyerek çekin odak noktanız aynı olsun bakalım ne olacak. daja sonra tekrar 10 kez kadraj kilitleme ile deneyin( gerçi 70 d bilmiyorum ama diğer croplarda 10 defada en fazla 3 kez tutturursunuz ) .
    not; bu fotoğraf kesitinizde gördüğüm kadarıyla back front fokus sorunu yok çünkü hiçbiyere netlememiş tahminim beden çapraz olduğu için yanyana 2 af noktası netlemeye kalkmış .ve bu foto ortaya çıkmış

    edit: ff için üretilen lenslerde zaten cropta çok verim alamazsınız illa ff sensörü görecek en doğrusu tanıdığınız birinde ff var ise bide öyle denemeli.
    Tek AF kullanıyorum crostype orta noktayı, Lens te de filitre yok. micro Af ayarı yapılı. Cetvele 45' açıyla yaptım.
    Birde aklıma gelen PictureStyle kısmında 2 çıt Sharpen ve Contrast basıyorum ondan kaynaklı olabilirmi diye düşünüyorum. akşam test edecem Natural e çekip.











  • #16
    dgncsk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Coşku A.
    Makina:
    Pentax KS 1
    Üyelik tarihi
    21.May.2012
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1,360

    Standart

    ben kendi deneyimimi yazayım. bir MF lensim var diyelim. 50 mm 1.7 pentax. 35 mm filmli makinede çok keskindir. bu lensi adaptör ile nex 6 ya takıyorum gayet keskin çekimler yapıyorum. canon 5d ye takıyorum keskinlik çok daha belli. daha doğal herşey. bence olay kullanılan lensin optik kalitesinin yanında, diyafram açıklığının makinenin çözme gücünü geçip geçmediği ile alakalı.

    aynı mantığı tersten çalıştırınca, mesela 16mm zenitar geniş açılı lensi m43 olympusa takıyorum özel bir sonuç yok, gövde half frame, aynı aps-c nex6 ya takınca acaip keskin oluyor. oysaki m43 olympus makine kendi sistem lensleri ile çok keskin.

    tamamen optik kalite ile ve dolaylı olarak lens ve makine sensör formatının uyumu ile ilgili.

    "diffraction" konusunu araştırırsanız görebilirsiniz ne demek istediğimi.
    son bir örnek mflenses.com sitesinden gelsin. mark2 5d ile minicik sensörlü pentax Q yu kıyaslamışlar. crop değerlerinin dengine bakınız. 90mp!












    Hayatta En Hakiki Mürşit, İlimdir, Fendir.

  • #17
    mlhplt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Melih Polat
    Makina:
    Nikon D810 Canon 550D IR
    Üyelik tarihi
    30.May.2011
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    897

    Standart

    AF Micro ayarını sıfırlayarak tekrar çekim yapar mısınız?










    Nikon D810, Nikon 14-24 f2.8, Nikon 50mm f1.8G, Nikon 85mm f1.8G
    Canon 550D (IR Modifiyeli), 18-135 STM

    melihpolat.com

  • #18
    rockertr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Turan Babacan
    Makina:
    Nikon F50 4M Pinhole Camera Canon Powershot SX 130 IS
    Üyelik tarihi
    25.March.2013
    Nereden
    İzmir
    Yaş
    44
    Mesajlar
    47

    Standart

    5D Mark 2 FF bir makine Pentax Q 1/2.3″ sensör boyutlu 5.6x çarpanlı bir makine. 186 iso da noise vermeye başlıyor aralarında %70 fotoğraf kalitesi var. Bence o karşılaştırma kullanıcıları kandırmak için yapılmış bir hile.










    Nikon D7100
    Nikkor 24-70mm f/3.5-4.5
    Nikkor 55-200mm f/4-5.6G AF-S IF-ED VR
    Lowepro 170 AW
    Canon Powershot SX 130 IS
    4M Pinhole Camera

  • #19
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Kutlay
    Makina:
    Canon 7D MII, Canon 60D, Sony A7 Mark II, Sony Nex-6
    Üyelik tarihi
    03.July.2015
    Nereden
    Ankara
    Mesajlar
    123

    Standart

    Sadece ilk iletiyi okudum. Fikrimi söyleyeyim. Zeiss 55mm FE F1.8 lensimi hem FF a7 Mark II ile hem de Nex-6 ile kullanıyorum. Arada kesinlikte çok fazla fark var. Büyük sensör sadece fazladan ışık kazandırmaz, aynı zamanda fazladan detay kazanırsınız. Bu da fotoğrafa keskinlik olarak yansır. Ha bu iyi bir lensle cropda yeterli keskinlik sağlayamacağınız anlamına gelmez. Sadece FF keskinliğine ulaşamazsınız. Herkesin de o kadar detaylı foroğraflara ihtiyacı yoktur zaten. Örnek olarak aşağıda 7d mark II + 70-200 f2.8L IS II USM lensimle çektiğim crop'u gösterebilirim.


    f/5 200mm ISO1600 yüzde 100 Crop












    Konu BokehBalls tarafından (05.January.2016 Saat 13:15 ) değiştirilmiştir.
    s_mail and rockertr like this.

  • #20
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Burak
    Makina:
    Canon 6D - Agfa Silette LK Sensor
    Üyelik tarihi
    26.August.2014
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    48
    Mesajlar
    207

    Standart

    Arkadaşın sorunu crop-ff sensör farkından öte durumda. Burada bariz fokus hatası var. Lenste de olabilir, gövdede de olabilir. Eğer gövdede ise tüm lenslerle bu sorun yaşanabilir. İyi test etmek lazım. Gövdedeki kalibrasyonu yapacak tek cihaz İstanbul'da Erkayalar da mevcut. Lenste ise hayyamda bile yapılabilir. Aslında hayyamda sorunu tespit edebilirler. Ona göre ne gerekiyorsa yapılır ama sorun odak kaçırma gibi görünüyor.
    FF sensör ile crop sensör farkına gelirsek; sensör büyüdükçe giren ışık miktarı ile birlikte rgb verisi de artar. Bu da esas olarak ilk başta fotoğrafın dokusunda farklılık yaratır. Bu veri aynı zamanda gözümüz tarafından netlik ve detay olarak da algılanır. Ancak temelde meydana gelen texture dediğimiz doku kalitesinin daha fazla olmasıdır. Bu nedenle spor ve ornito gibi fotoğrafçılığı alanları dışında çalışanlara genelde full frame sensörlü gövde tavsiye edilir. Burada değinilmeyen ve derin bir kuyu olan ikinci bir husus da şudur ki ; gelen ışık miktarına bağlı olarak oluşan veri ile ışığa bağlı olarak çıkılan iso değerinin aynı zamanda fotoğrafın renk oluşumuna da etki etmesidir. "FF makina ile sanki bir başka çıkıyor fotoğraflar" diyenleri bu sonuca götüren işte bu olaylar zinciridir.
    Biri tam kare biri crop olan iki sensörün gelen ışık demetine karşı oluşturduğu defans aşağıdaki gibi örneklenebilir,














    Konu Mecanica tarafından (05.January.2016 Saat 17:15 ) değiştirilmiştir.
    rockertr likes this.
    Bir kare bir hayattır bazen...

  • Yetkileriniz

    • Konu Acma Yetkiniz Yok
    • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
    • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
    • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
    •