CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Toplam 12 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 12 arasi kadar sonuc gösteriliyor
  1. #1
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    YG
    Makina:
    Canon
    Üyelik tarihi
    13.January.2011
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    143

    Standart Neden F/11 üzeri (veya iyice kısık diyelim) diyaframda fotoğraf çekilir?

    Merhaba,

    Neden stüdyo ortamında (veya stüdyo dışında), örneğin F/14 ile, veya ne bileyim F/18 ile fotoğraf çekilir?

    Zaten stüdyo ortamında (yine, veya stüdyo dışında) çoğu ortamda istediğimiz yüksek net alanı maximum F/11 civarında bir diyaframla elde edebiliyoruz. Shutter speed mi diyeceğim ama aklıma pek yatmıyor; çünkü böyle fotoğraflar görüyorum ve shutter speed zaten 1/200 , 1/400 civarlarında oluyor bu bahsettiğim fotoğraflarda, yani amaç düşük shutter speed elde ederek fotoğrafa motion hissi vermek falan değil (ki zaten bahsettiğim fotoğraflar hareketsiz fotoğraflar)

    E yine lensin iyi MTF veren diyaframını seçmek gibi bir amaç da olamaz; çünkü bahsettiğim fotoğraflar için kullanılan lenslerin en iyi çözünürlük verdiği diyaframlar f/8 falan yani.

    Ne gibi sebepler olabilir?

    Tam anlatamamış olabilirim ama. (: Gerekirse örnek fotoğraf da verebilirim.










    Konu capablanca tarafından (22.July.2011 Saat 22:22 ) değiştirilmiştir.

  • #2
    evirgen2008 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Ömer Alp Evirgen
    Makina:
    5D Mark II+
    Üyelik tarihi
    15.November.2010
    Nereden
    Ankara-Kırıkkale-İstanbul
    Yaş
    34
    Mesajlar
    3,872

    Standart

    1/200 ün sebebi Flaş senkronu olabilir. Lenste F14 ve üzerinde ancak düşüyorsan bu değer altına, ND filtre de yoksa diyaframı kısmak daha mantıklı geliyordur.










    Gerekirse kefen başa sarılır.

  • #3
    oguzceng - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Oguz Cengizhanoglu
    Makina:
    Canon EOS 6D
    Üyelik tarihi
    22.December.2009
    Nereden
    Trabzon
    Mesajlar
    974

    Standart

    Tek sebep ışıgın konuya ya da modele yuksek gelmesınden!f:8-11 arasında ışık patlamadan dengeli geliyosa ne ala yok patlama yapıyorsa diyaframı kısmak gerekır enstantene etkisizdir

    Ha egerki ISO400 ve f:22 ile cekilmişse (bazen denk geliyorum) bu da fotografcının beceriksizliginden ya da unutkanlıgındandır (:











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #4
    tanerunlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul

    Status
    Offline
    İsim
    Taner Ünlü
    Makina:
    Canon EOS 50D Fujifilm X-E2
    Üyelik tarihi
    01.January.2010
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    38
    Mesajlar
    2,711

    Standart

    bunun nedeni flaş senkron hızıdır. Benim bildiğim en yüksek hız 1/200 bu giriş seviyesi makinelerde de genellikle 1/125 tir. Bunun üstüne çıktığınızda perde flaşa yetişemediği için fotoğrafın bir bölümü karanlık çıkar.

    Pozlamayı dengelemek amacıyla da perde hızını artıramayacağımız için diyaframı kısma yoluna gideriz. Gidilir. f22 gibi değerler ise ya amatörlüktendir ya da ışık oyunları yapmak istenmesindendir. Sonuçta heryer aydınlık olan düz bir fotoğrafa gölgelerle ve ışıkla oynanmış fotoğraf tercih edilir.











  • #5
    tunapala - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Fotografci vs...

    Status
    Offline
    İsim
    Aydin Tuna Palabiyikoglu
    Makina:
    Elde avucta kalmadi ne bulursam onu artik...
    Üyelik tarihi
    07.July.2010
    Nereden
    Los Angeles, CA
    Mesajlar
    4,591

    Standart

    Harici Flashlarda 1/500 hatta 1/1000 senkron yapilabiliyor. Oncelikle onu soyliyeyim. Senkron hizi perdenin acilip kapanma suresi icerisinde aydinlatilmak istenen alanin tamaminin flashla aydinlatilmasi ile alakalidir. Senkron tutmadigi zaman pozlama flash cakmadan evvel baslayacagi icin fotografin bir bolumu serit olarak karanlikta kalacaktir.

    Ozel mili saniyelik ekipmanlarla perde acilmasi geciktirilerek bazen bu problem cozuldugu gibi harici bir kaynaktan flash ve makina tetiklenerekde cozulebiliyor.

    Hic kullandin mi diye sorarsaniz, yanina bile yaklasmis degilim. O yuzden bu konuda ayrintili arastirmalariniz icin asagidaki linki kullanablirsiniz :

    Arastirma Linki











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    Yazdiklarim tecrubelerime dayanir. Siz ayni tecrubeyi paylasmak zorunda degilsiniz.

  • #6
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Baran Yıldıran
    Makina:
    5D Mark 2
    Üyelik tarihi
    28.April.2011
    Nereden
    Antalya
    Mesajlar
    46

    Standart

    Amaç şudur pozametrede 1/250 veya 1/200 sabit tutulup pozometre ile kaç diyafram verildiğine bakılır.Tam dolu paraflaş ile 16 22 arası bir değer alabilirsin











  • #7
    yoldju - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Senior Member

    Status
    Offline
    İsim
    İlhan Asiruh
    Makina:
    Nikon D7000 (şimdilik) D800 olacak :)
    Üyelik tarihi
    22.December.2009
    Nereden
    İzmir
    Yaş
    51
    Mesajlar
    947

    Standart

    öncelikle istenilen net alanın maximum f/11 ile elde edilebilirliğini değerlendirmek lazım ... MTF değerleri yalnızca yapılan testlerle alakalıdır. firmalar en açık diyafram ve/veya f/8 değerleri ile MTF ölçümleri yaparlar. bu testleri para piyasalarında değerlendirme kurulları gibi düşünürüm. pazar ekonomisi ile alakalı olmakla paralel gerçekçiliği de sakınmazlar. o nedenle her lensin en iyi MTF değer f/8 değildir.
    kısık diyafram nedeni birçok şey olabilir... gece uzun pozlamaları, ND filtre ile gündüz uzun pozlamaları, manzara konuları....










    Andy Passenger

    Nikon D7K | Nikkor 50 mm f/1.8D | AF-S Nikkor 24-85 F/3.5-4.5 G
    Manfrotto 055XPROB | 498 RC2 BH
    | MBP Z0LZQ

  • #8
    tanerhosgor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    taner hoşgör
    Makina:
    5dmIII , 1v
    Üyelik tarihi
    04.May.2010
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    54
    Mesajlar
    402

    Standart

    ben isterim örnek fotograf ne tür bir makineyle çekildiğine göre de değişirdi herhalde











  • #9
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    YG
    Makina:
    Canon
    Üyelik tarihi
    13.January.2011
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    143

    Standart

    Örn:

    Mehmet Turgut 'un deviantart 'taki şu fotoğrafı:

    mehmeturgut's deviantART gallery



    1/260 shutter hızıyla ve F/18 ile çekilmiş. Bu fotoğraf 1/130 ve F/13 ile de çekilebilirdi. Neden öyle yapılmamış?

    Sizin de dediğiniz gibi ben de önce flash synchronization hızıyla alakalı olduğunu düşünmüştüm. Ama 1/200 'den daha hızlı shutter hızlarıyla çekilmiş fotoğraflar da var.











  • #10
    oguzceng - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Oguz Cengizhanoglu
    Makina:
    Canon EOS 6D
    Üyelik tarihi
    22.December.2009
    Nereden
    Trabzon
    Mesajlar
    974

    Standart

    Bazı şeyler cok oturmadı sanırım zihinde ve saolsunlar bazı arkadaslarda sanki outdoor fotografcılık gibi duısunmusler durumu

    yani studyoda 1/260 f:18 eşittir 1/130 f:13 DEGILDIR!!!

    Cunku flash aydınlatmalı fotograflarda shutter speed etkili değildir pozlama uzerine..nedenini kendiniz deneyip bulabılırsınız.

    bos ve karanlık bi odada cekerseniz flash ile, 1/200 ile 1/100 arasındaki farkın olmadıgını gorunce anlayacaksınız durumu..

    studyoda etken sadece diyafram ve ISO dur..Enstantene fotografcının elde cekmek için kendi karar verdiği bi durumdur!!Ya kendisi karar verir ya pozometre karar verir ya da flasın degmedıgı noktaların da aynı dengede pozlanması için konu karar verir!!










    Konu oguzceng tarafından (23.July.2011 Saat 16:18 ) değiştirilmiştir.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #11
    ggilim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Çaylak Üye

    Status
    Offline
    İsim
    giray gilim
    Makina:
    canon 550d
    Üyelik tarihi
    24.April.2011
    Nereden
    eskişehir
    Mesajlar
    4

    Standart

    Enstantane ne kadar hızlı olursa arka planın doğal ışığı ve hareketlerdeki motion hissi kaybolur diye biliyorum. F 18 e kadar çıkmasındaki amaç uzun pozlama yapmaktır. Arka plan ışığıyla veya hareketlerle bir alakası vardır. Yanlışım varsa düzeltin.











  • #12
    yoldju - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Senior Member

    Status
    Offline
    İsim
    İlhan Asiruh
    Makina:
    Nikon D7000 (şimdilik) D800 olacak :)
    Üyelik tarihi
    22.December.2009
    Nereden
    İzmir
    Yaş
    51
    Mesajlar
    947

    Standart

    Stüdyo ortamında pozlama yaparken etken kısım diyaframdır. diyafram flaş pozlamasını düzenler. yani bir konuyu flaş ile çekeceksiniz. detay anlatımını tahir yapmıştı konu başlığına bakıp oradan detay okuyun. (konu - flaş mesafesi , ters kare prensibi vs vs ) burada doğru pozlama yapmak için ayarlanacak kısım diyaframdır. diyelim ki ISO 100 f/6.3 1/60 ile bir konuyu doğru pozlayarak flaşlı çektiniz. burada enstantaneyi ne yaparsanız yapın (flaş senkronizasyonu dışına çıkarsanız aydınlatma sorunu yaşanır, onun dışında) konuya düşen ışık miktarı değişmez, çevre etkisi değişir ( yani konu dışında kalan alan üzerindeki ambiyans etkisi ) .

    Zack Arias'ın dediği gibi "aperture controls exposure, shutter speed controls ambiance"...










    Andy Passenger

    Nikon D7K | Nikkor 50 mm f/1.8D | AF-S Nikkor 24-85 F/3.5-4.5 G
    Manfrotto 055XPROB | 498 RC2 BH
    | MBP Z0LZQ

  • Bu Konu için Etiketler

    Yetkileriniz

    • Konu Acma Yetkiniz Yok
    • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
    • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
    • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
    •