CanonTURK Sitesine Hoşgeldiniz.

Get Adobe Flash player

11 sonuçtan 1 ile 11 arası
Like Tree11Beğeni
  • 1 Post By ozsir
  • 1 Post By fgultekin
  • 6 Post By GunerGulyesil
  • 1 Post By hlcst
  • 2 Post By gunesmubin

Konu: Hiperfokal Hesaplama

  1. #1
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Eray Demiray
    Makina:
    Canon 650D + Sigma 17-50 + Canon 50mm Nikon D40 +18-55
    Üyelik tarihi
    Sep 2014
    Yer
    Artvin- Arhavi
    Yaş
    30
    Mesajlar
    90

    Standart Hiperfokal Hesaplama

    Herkese selamlar.
    Bu aralar bu hiperfokla hesaplama işine takıldım. Tamam belli bir formulü var. (Odak uzunluğu x odak uzunluğu) / (diyafram x 0,025) ile crop sensörlerde bulunabiliyor. Hyperfocal Pro diye bir uygulama indirdim. btün bilgileri giriyorum. Subject distance diye bir bölüm var orası aklımı karıştırdı. Hangi subjectin uzaklığını soruyor bana onu anlamadım. Misal


    IMG_2576 by Eray Demiray, on Flickr


    bu fotoğrafta subject olarak neyi hesap edeceğiz de hiperfokali hesaplayacağız. Subject distance olayını ben mi yanlış anlıyorum yoksa çözemediğim bir nokta mı mevcut.

    Açıklayabilirseniz çok makbule geçer.. Sevgilerle.. :










    Konu GunerGulyesil tarafından (08.03.16 Saat 19:21:57 ) değiştirilmiştir.

  • #2
    ozsir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Özşir Bölükbaşı
    Makina:
    5D MIII, 650D, EOS M
    Üyelik tarihi
    Jan 2013
    Yer
    SİVAS / MALATYA / ANKARA / SAKARYA / ISTANBUL
    Mesajlar
    1.005

    Standart

    ben o hesabı bilmem.bilemedim. çekeceksem filtreyi çıkarrım. tripodu kurarırm.iso 100 , f8 yada f10 veya az üzeri yapar kumanda ile gecikmeli, live view X10 yapıp odaklar ve çekerim.
    Horoza sormuşlar.....

    not: bu biraz uzun pozlanmış yaklaşık 3 saniye gibi sanırım.benim genelde uzun pozlamalarım 15 saniye gibi şehir fotosunda trafiğin ve ışığın durumu uygunsa gece sabaha karşı










    Konu ozsir tarafından (08.03.16 Saat 17:54:31 ) değiştirilmiştir. Sebep: edit
    mrtcnorhan bunu beğendi.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #3
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Eray Demiray
    Makina:
    Canon 650D + Sigma 17-50 + Canon 50mm Nikon D40 +18-55
    Üyelik tarihi
    Sep 2014
    Yer
    Artvin- Arhavi
    Yaş
    30
    Mesajlar
    90

    Standart

    Tam 15 saniye pozlandı bu fotoğrafda hocam hiç takılma o işlere diyorsunuz yani anladıgım kadarıyla











  • #4
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Fatih GÜLTEKİN
    Makina:
    Canon Eos 70D, 50mm 1.8 II, Sigma 17-50mm f2.8, 55-250 is stm
    Üyelik tarihi
    Oct 2015
    Yer
    ANKARA
    Yaş
    28
    Mesajlar
    21

    Standart

    Alıntı hlcst Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Herkese selamlar.. Bu aralar bu hiperfokla hesaplama işine takıldım. Tamam belli bir formulü var. (Odak uzunluğu x odak uzunluğu) / (diyafram x 0,025) ile crop sensörlerde bulunabiliyor. Hyperfocal Pro diye bir uygulama indirdim. btün bilgileri giriyorum. Subject distance diye bir bölüm var orası aklımı karıştırdı. Hangi subjectin uzaklığını soruyor bana onu anlamadım. Misal

    IMG_2576 by Eray Demiray, on Flickr


    bu fotoğrafta subject olarak neyi hesap edeceğiz de hiperfokali hesaplayacağız. Subject distance olayını ben mi yanlış anlıyorum yoksa çözemediğim bir nokta mı mevcut.

    Açıklayabilirseniz çok makbule geçer.. Sevgilerle.. :
    Hocam ustalar daha doğru bilgi verirler ama bildiğim kadarıyla subject distance netleme yapılacak objeyi ifade eder. Bu da fotoğraftaki bütün nesnelerin net çıkabilmesi için uygun bir yere netleme yapılmasını gerektirir. Örnek vermek gerekirse fotoğrafta 5 metre mesafedeki nesneye netlerseniz diyaframı ne kadar kısarsanız kısın fotoğrafta size uzak kalan nesneler net olamayacaktır. Eğer netlemeyi 40-50 metredeki bir nesneye yaparsanız ve size ciddi manada yakın başka obje yoksa diyaframınız f8-11 gibi bir değer olursa bütün kadrajınız net olacaktır. Hyperfocal Pro tipi uygulamalar benim gibi acemiler için hangi mesafedeki nesneyi netler ve diyaframı verirsem tamamı odak içinde tamamı net bir fotoğraf elde ederim sorularına cevap arayanlar için vardır. Özellikle tele lenslerde net alan derinliği çok dar kaldığı için çok işe yarar.
    Tabii ki ustalar daha detaylı bilgi verecektir.

    Hesap makinesinden gönderildi.










    aksoykaan bunu beğendi.

  • #5
    GunerGulyesil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Moderator

    Status
    Offline
    İsim
    Güner Gülyeşil
    Makina:
    Canon 5D Mark IV + Canon 5D Mark III + iPhone 7 Plus
    Üyelik tarihi
    Jan 2014
    Yer
    İstanbul
    Yaş
    40
    Mesajlar
    770

    Standart

    İstisnalar dışında, tüm manzara fotoğraflarında baştan sona netlik olması beklenir. Şöyle bir kompozisyon canlandırın kafanızda; 5 metre ilerinizde bir ağaç var 10.000 metre ileride de bir dağ var. Normalde hem ağacın, hem de dağın netlik alanı içerisinde olması istenir. Ancak sorun şu ki, ağaca netleme yaparsanız, dağ bulanık çıkacak. Dağa netleme yaparsanız da, ağaç bulanık çıkacak. İşte tam bu problemde, hiperfokal hesaplaması devreye giriyor.

    Bu hesaplamanın kalemlerinden birisi olan Subject Distance; netlik alanı içerisinde kalmasını istediğiniz size en yakın objenin uzaklık değeridir. Yani bu örneğe göre; subject distance değeri; 5 metredir. Uygulamaya bu değeri girdikten sonra, hesaplama sonrası size 5 metreden daha büyük bir değer verecektir. Örneğin 10 metre. Bu değer şu anlama geliyor; fotoğraf makinenizden 10 metre ileriye netleme yapın, ağaç dahil sahnedeki her şey netlik içerisinde kalsın...

    Ancak sizin fotoğrafınız gibi manzara fotoğraflarında hiperfokal mesafe hesaplamasına hiç gerek yok. Çünkü çok yakınınızda belirgin bir obje yok.

    Ben genelde, özellikle gün batımı gibi hızlı değişen ışık koşullarında hiperfokal mesafe hesaplaması ile vakit kaybetmek yerine, çok pratik bir yöntem kullanıyorum ve %90 başarılı sonuçlar elde ediyorum. Eğer çok çok yakınınızda belirgin bir obje yoksa ve yaklaşık 24mm ve daha geniş açılı bir lens kullanıyorsanız, sahneyi soldan sağa 2 çizgiyle 3 eşit parçaya bölün, en alt çizgiye denk gelen yere netleme yapın. Fotoğrafınız baştan sona net olacaktır... Ancak zoom lens (daha büyük odak uzunlukları) kullanıyorsanız, işler biraz karmaşık hale gelecektir, bu durumda tam olarak nereye netleme yapmanız gerektiğini biraz tecrübe, biraz da deneme-yanılma-inceleme ile yavaş yavaş öğrenebilirsiniz...

    Ek olarak, eğer bir tripod üzerinde çekim yapıyorsanız ve manzara fotoğraflarınızdan büyük boy baskılar almayı planlıyorsanız, yukarıda bahsettiğim yöntemler yerine, focus stack (odak istifleme) yöntemini kullanmanızı öneririm. Bu yöntemi kullanarak, kusursuz sonuçlar elde edebilirsiniz...










    Konu GunerGulyesil tarafından (09.03.16 Saat 08:38:18 ) değiştirilmiştir.
    GEAR: Canon EOS 5D Mark IV, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, Canon EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 50mm f/1.8 II, Sirui M-3204 Carbon Tripod, Sirui K-30X Ball Head, Wacom Intuos Pro Tablet, DELL UltraSharp U2713H
    FILTERS: LEE Filters Foundation Kit, LEE 77mm Adapter Ring (WA), LEE Big Stopper 3.0 ND, LEE 0.3, 0.6, 0,9 Soft Graduated ND, B+W 77mm Kaesemann CP MRC, B+W 77mm XS-Pro UV MRC-Nano 010M

  • #6
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Eray Demiray
    Makina:
    Canon 650D + Sigma 17-50 + Canon 50mm Nikon D40 +18-55
    Üyelik tarihi
    Sep 2014
    Yer
    Artvin- Arhavi
    Yaş
    30
    Mesajlar
    90

    Standart

    Güner hocam çok teşekkürler kitap gibi bilgi vermişsiniz. Elinize sağlık. Sadece bir sorum daha olacak. "sahneyi soldan sağa 2 çizgiyle 3 eşit parçaya bölün, en alt çizgiye denk gelen yere netleme yapın" demişsiniz. sanırım sağdan sola değilde yukardan aşağıya böleceğiz ve en alt çizgiyi netleyeceğiz gibi geldi bana. altın oran gibi yani. sadece yatay çizgileri kullanarak hesaplayacağız yanlış anlamadıysam?











  • #7
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Samed Bşmtf
    Makina:
    Canon EOS 80D, Xiaomi Yi, Samsung S3 Mini
    Üyelik tarihi
    Jan 2013
    Yer
    Balıkesir
    Mesajlar
    448

    Standart

    şöyle bişi buldum.













  • #8
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Eray Demiray
    Makina:
    Canon 650D + Sigma 17-50 + Canon 50mm Nikon D40 +18-55
    Üyelik tarihi
    Sep 2014
    Yer
    Artvin- Arhavi
    Yaş
    30
    Mesajlar
    90

    Standart

    Teşekkürler..

    Bu arada dünkü uykusuzluk nedeniyle saçma düşünmüşüm.2 aylık çocuk mahvetti beni Güner hocanın dediğini sabah anladım. Soldan sağa 2 çizgi olayını. Zaten benim dediğim gibi yukarıdan aşağı cekilse aşağıda çizgi olmaz










    Alnef bunu beğendi.

  • #9
    gunesmubin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Mübin GÜneş
    Makina:
    Canon 6D
    Üyelik tarihi
    May 2013
    Yer
    İstanbul
    Yaş
    28
    Mesajlar
    432

    Standart

    Alıntı hlcst Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler..

    Bu arada dünkü uykusuzluk nedeniyle saçma düşünmüşüm.2 aylık çocuk mahvetti beni Güner hocanın dediğini sabah anladım. Soldan sağa 2 çizgi olayını. Zaten benim dediğim gibi yukarıdan aşağı cekilse aşağıda çizgi olmaz

    Neredeyse benimde kafamı karıştırıyordun










    GunerGulyesil ve hlcst bunu beğendi.
    Canon 6D ,
    Canon 24-105mm F4 L, Canon 50mm 1.8, Tamron 70-200mm f/2.8 SP Di VC USD
    Youngnou YN560 III, Q666 Tripod, Lowpro FastPack 250, Lowpro Messenger , Çin Malı Timer Kumanda
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------
    "Direksiyondaki eşek olduktan sonra, kaputun altındaki beygirlerin bir anlamı yoktur. "

  • #10
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Eray Demiray
    Makina:
    Canon 650D + Sigma 17-50 + Canon 50mm Nikon D40 +18-55
    Üyelik tarihi
    Sep 2014
    Yer
    Artvin- Arhavi
    Yaş
    30
    Mesajlar
    90

    Standart

    Kusura bakma hocam arada devreler karışıyor bu aralar bende











  • #11
    gezginmimar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Emin IPEK
    Makina:
    Canon 40D EF 50mm STM EF-S 10-18mm IS STM EF-S 17-85mm IS USM
    Üyelik tarihi
    Jan 2016
    Yer
    Izmir
    Yaş
    61
    Mesajlar
    271

    Standart

    Hiperfokal mesafesini bilmek, net olmasını istediğiniz alanı belirlemenize yarar. Fotoğrafa konu bir nesne varsa, onun bulunduğu mesafeye odaklandığınızda, uzaklar bulanık ya da yakınlar bulanık çıkacaksa; siz daha farklı bir durum istiyorsanız, odaklamanızı nesnenin biraz önüne ya da biraz arkasına kaydırarak istediğinizi elde edebilirsiniz. Bunun için kullanılan programlarda kabuller yaparak, netlik sınırının nereden başlayıp nerede biteceğini bilebilirsiniz. Nesneniz 5 mt ileride ise örneğin, siz "Subject Distance" değeri için 5'ten büyük ya da küçük değerler girerek, farklı netlik alanlarını görebilir, kompozisyonunuzu bu şekilde tasarlayabilirsiniz.











  • Yetkileriniz

    • Konu Acma Yetkiniz Yok
    • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
    • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
    • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
    •  

    SEO by vBSEO 3.6.0