CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Sayfa 2 Toplam 2 Sayfadan BirinciBirinci 12
Toplam 24 adet sonuctan sayfa basi 21 ile 24 arasi kadar sonuc gösteriliyor
Like Tree50Likes

Konu: 1.6 çarpani her şeyi çözer mi?

  1. #21
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Emin IPEK
    Makina:
    6D Mark 2, 40D
    Üyelik tarihi
    10.January.2016
    Nereden
    izmir
    Mesajlar
    975

    Standart

    Burada en büyük yanlış benim :-) Konuyu "Yarı Profesyönel Seri" başlığı altında açmalıydım. Yanlış anlamalar, alınmalar, konudan sapmalar oluyor.

    Burada sanat tartışmıyoruz, yetenek tartışmıyoruz, ucuz-pahalı makina tartışmıyoruz. Sanatın tanımı zaten herkesin kendisine özeldir. Birinin çok beğendiğini, bir başkası hiçbir şeye benzetemeyebilir. Elbette ucuz makinalarla da, pahalı makinalarla çekilmiş fotoğtaflardan bile daha iyi fotoğraflar çekilebilir. Aynı konuyu ortaya koyduğunuzda, her fotoğrafçının çektiği kesinlikle farklı olacaktır. Farklı bir bakış açısı her şeyi değiştirir. Bu da fotoğrafçının kendisine özeldir. Bunu hiçbir makina sağlayamaz. Sanatı ve yeteneği cep telefonuyla bile konuşturursunuz.

    Burada ortaya konmak istenen; "yarı profesyönel seri" makina kullanıp ta, elindeki makinayı güncelleştirmek isteyen biri, gücü yetiyorsa FF makinaya mı yönlenmeli, yoksa "abi hiç gerek yok ya, 1.6 çarpanına kulak ver, 50mm yerine 35mm kullanırsın aynı şey, hem daha az paraya daha uzun odaklı lens kullanmış oluyorsun" diyenlere kulak verip, aynı serinin son çıkan üst modeline mi yönelmeli? Örneğin Levent Onbeş kardeşimiz, zaten şu an 7D Mark2 kullanıyor. Bir şekilde, makinasını güncellemek için bir sürü nedeni olabilir. Hiçbir elektronik alet sonsuza kadar kullanılmaz. Peki ne yapsın? 7D Mark3 mü beklesin? 80D mi alsın? 77D mi alsın? Yoksa, arada zaten çok fark yok deyip FF makinaya adım mı atsın? Burada varmaya çalıştığımız sonuç, (yine imkanı olanlar için konuşuyoruz elbette) FF makinaya geçmeye değer mi, değmez mi? Aslında, croplu makinalar, daha alt gelir gruplarına hitap edebilmek amacıyla, ticari bir strateji olarak üretilmiş, FF makinaların özürlü versiyonudur. Bunu hiç kimse inkar edemez. Biri görüntüyü tam alırken, diğeri kısmen alıyor. Kötü mü etmişler? Elbette iyi etmişler. 800 TL'ye bile croplu DSLR makina var. Bu, işin ABC'sini öğrenmek için, imkanları kısıtlı olanlar için güzel fırsat.

    Konuyu lütfen "Yarı Profesyönel Seri" makina kullanıp ta, makinasını güncelleme aşamasında olanlar değerlendirsin! Bir dahaki sefere, konuları daha uygun başlıklar altında açmaya özen göstereceğim. Herkese iyi çekimler diliyorum.










    ihsas78 likes this.

  2. #22
    ozsir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Özşir Bölükbaşı
    Makina:
    SONY A7II, SONY A6000, ZENIT 412 DX, CANON 650 (ANALOG) SONY 28-70MM, SONY 24-240MM, SONY 50MM, SONY 16-50MM, SONY 30MM MACRO, SONY 55-210,K&F ADAPÖR AF EOS TO E MOUNT, GODOX V350S, NISSIN I40, MANFROTTO ADVANCED, HELIOS 44M-4, JUPITER 37AM, ZENITAR 50-2, ZENITAR 50-3.5, PENTACON 200MM, REVUONEN 24-70, REVUONEN 70-200, PORST 35MM , CANON 38-76, ZEIS 50-1.8
    Üyelik tarihi
    23.January.2013
    Nereden
    MALATYA / ANKARA
    Mesajlar
    1,289

    Standart

    Emin bey sizin bana göre kabahat yanlış vs niz yok. Konu başlığı da mühim değil. bir konu açtınız ne güzel insanlar fikirlerini yazıyor. Buna vesile olmakta güzel bişey bence konu açmaya üzerinde fikir beyan etmeye tartışmaya devam. bizler sanatsever medeni insanlarız. Kalın sağlıcakla










    aragorn20, BRL65, ihsas78 and 1 others like this.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  3. #23
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Hüsamettin Demirci
    Makina:
    Zenit.
    Üyelik tarihi
    06.January.2015
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    398

    Standart

    Emin Bey
    Bu sorunun çok farklı yönleri var sadece sensör ölçüsü bazında bakarsak içinden çıkılamaz teoriler de kurulacaktır . Önce sensör bazında bakalım FF sensör daha çok ışık , daha net fotoğtaf , daha doğru renk, daha iyi iso başarımı, daha iyi DR ,daha iyi pop-up , daha iyi işlenebilir ham kareler olarak özetlenebilir . Peki işin diğer tarafına bakalım bu kadar fazla avantaj için daha pahalı makina ve normal lenslere göre 3-4 kata yaklaşan açık diyaframlı lenslerin gerekliliği.
    Sensör teknolojisi son dönemde çok gelişsede bu kanımca fotoğrafçılara pek avantaj getirmediği gibi fotoğrafçıların guruplandırılmasına da sebeb oldu doğrumu derseniz doğru diyebilirim , örneklersek 5D Mark IV amatör kullanıcılar için doğru FF iken 5DsR stüdyo ve manzara fotoğrafçıları için doğru makinadır çünki 50 MP lik bir makina dolayısıyla sensörü çok ama küçük pixellerden oluşan bu makina daha çok ışığa daha iyi lenslere ihtiyaç duyacağı gibi sınırlı bir iso başarımıda olacaktır bu durumu bilmeden 50MP diye alınan bir FF kullanıcısını gereksinimleri dolayısı ile aps-c makina kadar bile mutlu etmeyecektir. Bu noktadan baktığımızda FF minde içerisinda hangi FF diye sormak durumunda kalıyoruz.
    APS-C tarafından baktığımızda da durum çokta farklı görünmüyor onların arasında da pixel ve hız savaşları var son dönemde bu savaşa bir de video furyası eklendi dolayısıyla bu kulvarda da ciddi kullanıcı ayırımları mevcut.
    Sonuca gelecek olursak kullanıcılar farklılıkları iyi tesbit edip tercihlerini iyi ortaya koyup seçimlerini öyle yapmalılar yoksa mutsuz olmaları hatta arayışlarının bitmemesi gibi insanı fotoğraftan soğutacak noktalara gitmeleri işten bile değil.
    Forumlarda kullanıcıların çok büyük bölümü amatör yada fotoğrafa gönül koyma aşamasındaki üyeler bu yüzden işin çok detaylı teknik kısımlarına girmeyi doğru bulmuyorum çünki bu tür bilgiler amatör kullanıcıların kafalarını daha çok karıştırıp hatalı alımlara sebeb oluyor , kanımca en önemli ikinci neden ise burada yazılanlar kullanıcıların makinalrını sorgulamalarına hatta makinalarından soğuyarak fotoğraftan uzklaşmlarına sebeb olabiliyor bu fotoğraf adına doğru bir yaklaşım değil diye düşünüyorum. Her makina ve lens kombinasyonu ile çekilebilecek kareler vardır yeterki makinanızın sınırları ile kendi isteklerinizi buluşturabildiğimiz optimum noktayı yakalayabilelim.










    drcengiz likes this.

  4. #24
    ozsir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Özşir Bölükbaşı
    Makina:
    SONY A7II, SONY A6000, ZENIT 412 DX, CANON 650 (ANALOG) SONY 28-70MM, SONY 24-240MM, SONY 50MM, SONY 16-50MM, SONY 30MM MACRO, SONY 55-210,K&F ADAPÖR AF EOS TO E MOUNT, GODOX V350S, NISSIN I40, MANFROTTO ADVANCED, HELIOS 44M-4, JUPITER 37AM, ZENITAR 50-2, ZENITAR 50-3.5, PENTACON 200MM, REVUONEN 24-70, REVUONEN 70-200, PORST 35MM , CANON 38-76, ZEIS 50-1.8
    Üyelik tarihi
    23.January.2013
    Nereden
    MALATYA / ANKARA
    Mesajlar
    1,289

    Standart

    Ayrıca size bir sır vereyim. Bu işlerin dış güçlerin oyunu. arkasında Amerika ve İsrail, almanya güney kore, Japonya var. Hep aynı oyun. Yine oyuna geldik.....











    Konu ozsir tarafından (27.June.2017 Saat 13:26 ) değiştirilmiştir. Sebep: edit

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •