CanonTURK Sitesine Hoşgeldiniz.

Get Adobe Flash player

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
41 sonuçtan 21 ile 40 arası
Like Tree5Beğeni

Konu: boydan arka planı uçuran(85mm1.4-70-200 2.8) lens tavsiyesi (135 f2 mevcut)

  1. #21
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    umut yok
    Makina:
    5d m2 & 300d & 650d
    Üyelik tarihi
    Jul 2012
    Yer
    istanbul
    Yaş
    33
    Mesajlar
    54

    Standart

    zaman ayırıp yazan arkadaşlara çok teşekkür ediyorum. Benim problem modeli hep boydan çektiğim için, dikey kadrajda gözüne netliyorum. Tabi üst af noktasını kullanıyorum. Muhtemelen sorun burdan kaynaklı, kaydırma yöntemini deneyeceğim ama zaman alacak gibi alışmak. Karasızım bu ara sizden fikir rica edeceğim. Elimdeki ekipmanları değiştirme düşüncesindeyim, 650d ve tamronu satmak istiyorum. 135 f2 de satılacak.

    Ekipmanlarım:
    5d mark 2
    650D
    135 f2
    17-50 tamron
    tamron 70-300 vc

    Yapmak istediğim çekimler;
    sokakta moda çekimi (boydan)
    düğün fotoğrafçılığı
    gigapiksel çekimler için panorama
    360 sana tur için balık gözü lens

    650 d yerine kroplu 7d ye geçmek istiyorum. Minimum maliyetle sizce fazla lens almadan hangi ekipmanları tercih etmeliyim. 70-200 2.8 düşüncem birinci sırada, 5d dışında herşeyi satabilirim. Geniş açı tavsiyelerinizide bekiyorum (crop yada ff)











  2. #22
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, 50 mm, f/1.4, 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR kit lens
    Üyelik tarihi
    Jul 2011
    Yer
    Antalya
    Yaş
    59
    Mesajlar
    1.960

    Standart

    Umut bey, yaptığınız tanımdan bu işten para kazanmak, iş kurmak üzere ya da kurulmuş işinizi geliştirmek için daha fonksiyonel bir donanım hazırlığı içinde olduğunuz anlaşılıyor.
    İster bireysel stüdyo, ister kurumsal, hatta ister ajans için olsun sizi yarı yolda bırakmayacak meşhur donanımlar vardır. Özellikle profesyonel işler FF bodylerle yapıldığı için lensler de öyledir. Nikon la ortaya çıkan "Holy trinity" kavramı Nikon un FX (FF) gövdeler için yaptığı 14-24, 24-70 ve 70-200 lensleri tanımlar. Bu lensler var ise profesyonel olarak altından kalkamayacağınız iş yoktur denir. Canon da ise bu üçleme konusunda tam bir fikir birliği oluşmadı denebilir. 70-200 ve 24-70 tamam, ancak geniş açıda 11-24 ile seriyi tamamlayalım diyen de var 16-35 i tercih eden de.

    Croplu gövde ve lensleri için ben olsam hiç yatırım yapmam. Özellikle de video çekecekseniz otomatik odaklama yapan 650D, 7D ye göre daha çok işinize yarayacaktır. Tamron lenslerin de (tüm üçüncü parti ürünler gibi) sizi mahçup etme olasılığı Canon lenslere oranla daha çoktur. Madem 70-200 alacaksanız Tamronları elden çıkarıp bir Canon STM standart zoom lens edinmeye bakın. Günü kurtaran lensiniz olabilir.
    70-200 L IS 2.8 lenste ekonomik olarak zorlanacaksanız F4 lensleri de göz ardı etmeyin. f 2.8 den daha başarılı optik performansları var ve hafifler.

    Bu arada hemen uyarayım , arkadaşlarım genellikle ultra geniş açılı lensleri geniş açı olarak önerebiliyorlar. Bunu şunun için söylüyorum, ultra geniş açılı lenslere profesyonel yaşamda (düğün, mezuniyet törenleri, kapalı salonlar vs) neredeyse hiç gereksiniminiz olmaz. İnşallah olur, olursa da kiralarsınız.
    FF için geniş açı lens, 36-50mm arası olanlar. 36mm den aşağı olanlara ultra geniş açı deniyor.
    APS-C için ise 22-35 mm arası geniş açı, 22 mm den düşük olanlara ise ultra geniş açı deniyor.

    Siz, tam da söylediğiniz gibi geniş açı lens edinmeye bakın.










    Konu promete tarafından (13.07.17 Saat 13:15:41 ) değiştirilmiştir.
    YsfvLr bunu beğendi.
    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  3. #23
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Hüsamettin Demirci
    Makina:
    Zenit.
    Üyelik tarihi
    Jan 2015
    Yer
    İstanbul
    Mesajlar
    293

    Standart

    Atalay Bey durumu iyi özetlemiş.
    Bu işten para kazanacaksanız ilk öncelik FF gövde ve 24mm ile 200mm arasında zoom yada prime açık diyaframlı lens parkı olmazsa olmazdır. 11-24mm gelin damatta çok sıkıntılı olacaktır çünki extrem açısı nedeniyle persfektiif kontrolü çok zor bir lens ve çekimlerde doğru açı bulmak size çok fazla zaman kaybettirecektir bu yüzden 16-35mm çok daha doğru seçim olacakır en azından 24-35mm aralığında sizin tüm gereksiniminizi doğru karşılayacaktır. 7D -7D Mark II sizin amacınıza uygun olmaz bu gövdenin işi takip ve hızdır size hız değil fotoğraf kalitesi ve net alan derinliği gerekli , bu gün için alabileceğiniz en iyi gevde 5D Mark IV olacaktır.











  4. #24
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    umut yok
    Makina:
    5d m2 & 300d & 650d
    Üyelik tarihi
    Jul 2012
    Yer
    istanbul
    Yaş
    33
    Mesajlar
    54

    Standart

    Alıntı promete Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Umut bey, yaptığınız tanımdan bu işten para kazanmak, iş kurmak üzere ya da kurulmuş işinizi geliştirmek için daha fonksiyonel bir donanım hazırlığı içinde olduğunuz anlaşılıyor.
    İster bireysel stüdyo, ister kurumsal, hatta ister ajans için olsun sizi yarı yolda bırakmayacak meşhur donanımlar vardır. Özellikle profesyonel işler FF bodylerle yapıldığı için lensler de öyledir. Nikon la ortaya çıkan "Holy trinity" kavramı Nikon un FX (FF) gövdeler için yaptığı 14-24, 24-70 ve 70-200 lensleri tanımlar. Bu lensler var ise profesyonel olarak altından kalkamayacağınız iş yoktur denir. Canon da ise bu üçleme konusunda tam bir fikir birliği oluşmadı denebilir. 70-200 ve 24-70 tamam, ancak geniş açıda 11-24 ile seriyi tamamlayalım diyen de var 16-35 i tercih eden de.

    Croplu gövde ve lensleri için ben olsam hiç yatırım yapmam. Özellikle de video çekecekseniz otomatik odaklama yapan 650D, 7D ye göre daha çok işinize yarayacaktır. Tamron lenslerin de (tüm üçüncü parti ürünler gibi) sizi mahçup etme olasılığı Canon lenslere oranla daha çoktur. Madem 70-200 alacaksanız Tamronları elden çıkarıp bir Canon STM standart zoom lens edinmeye bakın. Günü kurtaran lensiniz olabilir.
    70-200 L IS 2.8 lenste ekonomik olarak zorlanacaksanız F4 lensleri de göz ardı etmeyin. f 2.8 den daha başarılı optik performansları var ve hafifler.

    Bu arada hemen uyarayım , arkadaşlarım genellikle ultra geniş açılı lensleri geniş açı olarak önerebiliyorlar. Bunu şunun için söylüyorum, ultra geniş açılı lenslere profesyonel yaşamda (düğün, mezuniyet törenleri, kapalı salonlar vs) neredeyse hiç gereksiniminiz olmaz. İnşallah olur, olursa da kiralarsınız.
    FF için geniş açı lens, 36-50mm arası olanlar. 36mm den aşağı olanlara ultra geniş açı deniyor.
    APS-C için ise 22-35 mm arası geniş açı, 22 mm den düşük olanlara ise ultra geniş açı deniyor.

    Siz, tam da söylediğiniz gibi geniş açı lens edinmeye bakın.
    Yorumlar için çok teşekkürler, haklısınız çoğu görüşünüze katılıyorum. Keskin fotoğraf sorununu gösteren iki tane örnek atıyorum 135f2 ile bazı arkadaşlar istemişti.

    [IMG][/IMG]












  5. #25
    maliozirmak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    mehmet ali özırmak
    Makina:
    7DM2+50mm STM+??? / EOS M+18-55
    Üyelik tarihi
    Feb 2014
    Yer
    Kayseri
    Yaş
    32
    Mesajlar
    67

    Standart

    5dm2 fotoğraf çıktıları ne kadar göze hoş gelsede detaylı incelemede malesef odak kaçırma sorunu büyük dert. Orta noktada bile bir ton fotoğrafım çöp olmuştu. Ben sorunu nikona(D600) geçerek çözmüştüm fakat canon kullanan adam(bir çoğu) nedense nikon renklerini sevemiyor. D600 Bir çok konuda üstündü ama ben yine dayanamadım canon aldım. Para kazanma derdim olmadığı için ve sadece oğlumun hızına yetişeyim diye 7dm2 aldım
    Açıkçası pek kullanmıyorum makinayı ama size tavsiyem 5dm2 dışında herşeyi satarım demişiniz, bence ilk satacağınız o olmalı, yani fokus problemi yaşıyorsanız en az 5dm3 almalısınız. Diğer sorunların pek çoğu dijital ortamda düzeltilip fotoğraf az çok kullanılabilir hale geliyor ama kaçmış fokusun telafisi yok malesef.











  6. #26
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    umut yok
    Makina:
    5d m2 & 300d & 650d
    Üyelik tarihi
    Jul 2012
    Yer
    istanbul
    Yaş
    33
    Mesajlar
    54

    Standart

    Alıntı maliozirmak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    5dm2 fotoğraf çıktıları ne kadar göze hoş gelsede detaylı incelemede malesef odak kaçırma sorunu büyük dert. Orta noktada bile bir ton fotoğrafım çöp olmuştu. Ben sorunu nikona(D600) geçerek çözmüştüm fakat canon kullanan adam(bir çoğu) nedense nikon renklerini sevemiyor. D600 Bir çok konuda üstündü ama ben yine dayanamadım canon aldım. Para kazanma derdim olmadığı için ve sadece oğlumun hızına yetişeyim diye 7dm2 aldım
    Açıkçası pek kullanmıyorum makinayı ama size tavsiyem 5dm2 dışında herşeyi satarım demişiniz, bence ilk satacağınız o olmalı, yani fokus problemi yaşıyorsanız en az 5dm3 almalısınız. Diğer sorunların pek çoğu dijital ortamda düzeltilip fotoğraf az çok kullanılabilir hale geliyor ama kaçmış fokusun telafisi yok malesef.
    farklı bir boyut açtınız, Mehmet beyle aynı düşüncede olan varmı?











  7. #27
    maliozirmak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    mehmet ali özırmak
    Makina:
    7DM2+50mm STM+??? / EOS M+18-55
    Üyelik tarihi
    Feb 2014
    Yer
    Kayseri
    Yaş
    32
    Mesajlar
    67

    Standart

    Alıntı zagzirus Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    farklı bir boyut açtınız, Mehmet beyle aynı düşüncede olan varmı?
    Paylaştığınız fotoğraflardaki sorun tamda benim bahsettiğim sorun. Bu fotoğrafları kullanmanız imkansız. Hal böyle olunca 5dm2 diye diretmenin alemi yok bence. İmkan varsa yeni sistem fokus kullanan bir makinayı aynı lensinizle denemeniz sizin faydanıza olacaktır. Mesela 7dm2 AI servo modunda 50mm stm lens ile hareketli modelde yüzü çok nadir kaçırıyor ama onda da sizin örneklerin yanında süper ötesi kalır FF gövdede sanırım 5dm3 ile aynı odak sistemini kullanıyor.











  8. #28
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    umut yok
    Makina:
    5d m2 & 300d & 650d
    Üyelik tarihi
    Jul 2012
    Yer
    istanbul
    Yaş
    33
    Mesajlar
    54

    Standart

    Alıntı maliozirmak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Paylaştığınız fotoğraflardaki sorun tamda benim bahsettiğim sorun. Bu fotoğrafları kullanmanız imkansız. Hal böyle olunca 5dm2 diye diretmenin alemi yok bence. İmkan varsa yeni sistem fokus kullanan bir makinayı aynı lensinizle denemeniz sizin faydanıza olacaktır. Mesela 7dm2 AI servo modunda 50mm stm lens ile hareketli modelde yüzü çok nadir kaçırıyor ama onda da sizin örneklerin yanında süper ötesi kalır FF gövdede sanırım 5dm3 ile aynı odak sistemini kullanıyor.
    mark 3 lere baktım en ucuzları 5000 civarında, 150binlerde, benim mark2 60binde daha kız gibi











  9. #29
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Katalitik Konvertor
    Makina:
    Canon
    Üyelik tarihi
    Jul 2017
    Yer
    Honolulu
    Mesajlar
    6

    Standart

    Naçizane fikirlerim

    Sigma arta geçmek intihar olur çünkü mevcut derdinize artların meşhur odak tutturamama sorunu da satınalmış olacaksınız.

    Verdiğiniz örnekteki odak sapması odak sapmasından da öte kabul edilemez bir seviyede,bir lens en açık diyaframda kullanılmalıdır ve doğru netlemelidir.1,8 , 1,4 veya 1,2 lens yapıp bunu 2,2 de kullanın diyemezler kimseye..


    Son fotoda kaldırım taşlarına bakarsanız en az yarım yarım metre öndeki taşlar net..


    Bence sizin lensinizde ağır bir kalibrasyon sorunu veya makinenizde bir odak sorunu var. ilk önce makine ve lensi servise kalibrasyona götürün derim ben.. cüzi meblağlarla hallederler.


    60d+85mm 1,8 kullanan bir arkadaşım da çektiği tüm fotolarda netsizlik gördüğümde açıklama olarak 'bu kadar dar net alanda bu normal'' gibi bir laf etmişti, e o zaman f 1,2 lensi ne yapacaz çöpe mi atacaz?


    Son olarak 135mm f 2 gibi bir lenste de ark aplan yetmiyorsa sizin tek çözümünüz ps müdahalesidir hiç ekipman derdine düşmeyin..










    Konu Honolululu tarafından (13.07.17 Saat 22:01:53 ) değiştirilmiştir.

  10. #30
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    umut yok
    Makina:
    5d m2 & 300d & 650d
    Üyelik tarihi
    Jul 2012
    Yer
    istanbul
    Yaş
    33
    Mesajlar
    54

    Standart

    Alıntı Honolululu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Naçizane fikirlerim

    Sigma arta geçmek intihar olur çünkü mevcut derdinize artların meşhur odak tutturamama sorunu da satınalmış olacaksınız.

    Verdiğiniz örnekteki odak sapması odak sapmasından da öte kabul edilemez bir seviyede,bir lens en açık diyaframda kullanılmalıdır ve doğru netlemelidir.1,8 , 1,4 veya 1,2 lens yapıp bunu 2,2 de kullanın diyemezler kimseye..


    Son fotoda kaldırım taşlarına bakarsanız en az yarım yarım metre öndeki taşlar net..


    Bence sizin lensinizde ağır bir kalibrasyon sorunu veya makinenizde bir odak sorunu var. ilk önce makine ve lensi servise kalibrasyona götürün derim ben.. cüzi meblağlarla hallederler.


    60d+85mm 1,8 kullanan bir arkadaşım da çektiği tüm fotolarda netsizlik gördüğümde açıklama olarak 'bu kadar dar net alanda bu normal'' gibi bir laf etmişti, e o zaman f 1,2 lensi ne yapacaz çöpe mi atacaz?


    Son olarak 135mm f 2 gibi bir lenste de ark aplan yetmiyorsa sizin tek çözümünüz ps müdahalesidir hiç ekipman derdine düşmeyin..
    sigma art ın böyle bir sorunu olduğunu burada öğrendim, çokta iyi oldu. 85 1.8 de 1.8f de fotoğraf çekemiyordum en az 2.2 kullanmam grekıyordu. Ondada bütün sonuçlar muazzam değil tabiki. Ben anlamıyorum açık diyafram lens alıyoruz kullanamıyoruz işmi bu Kadraj kaydırma çekniği belki çare olabilir. Bu sıkıntıyı genelde yaşıyorum











  11. #31
    gezginmimar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Online
    İsim
    Emin IPEK
    Makina:
    Canon 40D EF 50mm STM EF-S 10-18mm IS STM EF-S 17-85mm IS USM
    Üyelik tarihi
    Jan 2016
    Yer
    Izmir
    Yaş
    61
    Mesajlar
    274

    Standart

    Alıntı zagzirus Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sigma art ın böyle bir sorunu olduğunu burada öğrendim, çokta iyi oldu. 85 1.8 de 1.8f de fotoğraf çekemiyordum en az 2.2 kullanmam grekıyordu. Ondada bütün sonuçlar muazzam değil tabiki. Ben anlamıyorum açık diyafram lens alıyoruz kullanamıyoruz işmi bu Kadraj kaydırma çekniği belki çare olabilir. Bu sıkıntıyı genelde yaşıyorum
    Açık diyafram lensin kendine özgü avantajları var. Ama her durumda diyaframı sonuna kadar açarak çekim yapabileceğiniz anlamına gelmiyor. Bence alan derinliği cetveli kullanın! Nikon sitesinde böyle bir cetvel var. Alan derinliği Cetveli - Nikontürk | Fotoğraf ve Nikon Dünyası Android telefonlarda da çeşitli programlar var bu hesaplamayı yapan. Hyper Focal Pro'yu tavsiye ederim. Sizin durumunuzda, Nikon sitesinden de baktığınızda göreceksiniz, elinizdeki makina ve lensle, mankeni 3 metre uzaklıktan çektiğinizde, f/5.8 ile f/11 arasında bir diyafram açıklığı kullanırsanız, mankenin önünde arkasında diyaframa bağlı olarak 8 cm ile 15 cm arasında bir net kısım oluşacaktır. Bu da mankenin yüzünün ve diğer kısımlarının net çıkmasını sağlar. Diğer kısımlar da istediğiniz gibi flu çıkar. Diyaframı kıstığınız zaman, örneğin f/2 ile çektiğinizde, manken 3 mt ötedeyse, önünde 3 cm arkasında 3 cm netlik kalacaktır ki, merkezi kamera olan ve mankenin burnundan geçen 3 mt'lik bir yay çizdiğinizde, burun netken karın kısmı ve kulakları flu çıkabilir. İllaki f/2 ile çekmek istiyorsanız, mankenden en az 6 mt kadar uzaklaşmanız gerekir. Deneyin!










    Konu gezginmimar tarafından (14.07.17 Saat 10:49:34 ) değiştirilmiştir.
    promete bunu beğendi.

  12. #32
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Katalitik Konvertor
    Makina:
    Canon
    Üyelik tarihi
    Jul 2017
    Yer
    Honolulu
    Mesajlar
    6

    Standart

    Bir lensi en acik diyaframda kullanmamak tamamen benim tercihim olmalidir. Kesinlikle diger seyleri kanullenmeyin 10 15 bin lira makine alip 5 bin lira lense verip netleyemiyor olmasi manasiz. Sakin ola ki bunu kabullenmeyin. Mutlaka bir yerde sorun var. Sonra gelir ayfoncunun biri benimki seninkinden iyi cekiyor der. Bu arada 135mm lens efsanedir. F2 de kullanabileceginiz sekilde kalibre edin. Once youtubta af tuning micro adjustment videolari izleyip sorunu bulmaya calisin sonra makineden kendiniz ayar vermeye calisin.korkmayin bozulmaz.sorun lens mi makine mi yoksa orta noktayi kullanmamak mi tam netlestirin gerekirse servise gidin. Buyuk ihtimalle kendiniz cozersiniz.










    Konu Honolululu tarafından (14.07.17 Saat 12:05:13 ) değiştirilmiştir.

  13. #33
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, 50 mm, f/1.4, 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR kit lens
    Üyelik tarihi
    Jul 2011
    Yer
    Antalya
    Yaş
    59
    Mesajlar
    1.960

    Standart

    Umut bey, Verdiğiniz örnek iyi olmuş. "Neyse parasını vereyim, diaframı sonuna kadar açayım, her şey de net çıksın" diye bir beklentiniz varsa bu defteri burada kapatmakta fayda olabilir.

    Açık ve sabit diafram, hatta makine ve lensinize ait tüm fonksiyonlar sadece işinizi kolaylaştırmak için varlar. Buna otomatik mod ile çekmek dahil. Aynı pozu makinenizi ve lensinizi otm ayarlara getirip çektiğinizde de benzer sorunlar görürseniz Honolululu Katalitik Konvertör arkadaşımızın dediğini yapın (evet ismi güven vermiyor ama dediği doğru olabilir, servis halleder).

    Sizin özellikle makine ve body nizin sağladığı kolaylıklar ve üstünlüklerden ziyade kısıtlamalar üzerine kafa yormanızda fayda var. "Net alan derinliği" konusu da bunlardan biri, hatta en önemlisi. Emin beyin önerdiği kartela ve onun dijital muadilleri kalabalık, hareketli seanslarda hemen her profesyonel iş yapan ekibin en önemli yardımcısıdır.

    Lensler ve sensörler ve AF gibi diğer yardımcı fonksiyonların sofistike ve pahalı olanları zor ışık şartları ve hareketli objeler için geliştiriliyorlar. Sizin örneğinizde gün ışığı var. Yani, amaç net fotoğraf ise hareketli cismi çekmek için istediğiniz kadar kısabilir, böylelikle yeterli net alan derinliği kazanabilir ayrıca değerli FF sensörünüzle de çok hızlı enstantane kullanarak netliği garantileyebilirsiniz. Hepsi bu ve bu işlemler, örneğin bir kır düğününde ve sonrasında gidilen diskoda sizi "iş yapabilir" kılacak kadar basit olmak zorunda. Çekemediğiniz fotoğrafı satamazsınız.










    gezginmimar bunu beğendi.
    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  14. #34
    gezginmimar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Online
    İsim
    Emin IPEK
    Makina:
    Canon 40D EF 50mm STM EF-S 10-18mm IS STM EF-S 17-85mm IS USM
    Üyelik tarihi
    Jan 2016
    Yer
    Izmir
    Yaş
    61
    Mesajlar
    274

    Standart

    Alıntı Honolululu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir lensi en acik diyaframda kullanmamak tamamen benim tercihim olmalidir. Kesinlikle diger seyleri kanullenmeyin 10 15 bin lira makine alip 5 bin lira lense verip netleyemiyor olmasi manasiz. Sakin ola ki bunu kabullenmeyin. Mutlaka bir yerde sorun var. Sonra gelir ayfoncunun biri benimki seninkinden iyi cekiyor der. Bu arada 135mm lens efsanedir. F2 de kullanabileceginiz sekilde kalibre edin. Once youtubda af tuning micro adjustment videolari izleyip sorunu bulnaya calisin sonra makineden kendiniz ayar vermeye calisin.korkmayin bozulmaz.sorun lens mi mskine mi yoksa orta noktayi kullanmamak mi tam netlestorin gerekirse servise gidin. Buyuk oranda kendiniz cozersiniz.
    Her zaman sizin tercihinizdir. Alacağınız sonuçlar da bu tercihlere bağlı olacaktır. Ama alan derinliği diye bir şey var. Bunu dikkate almazsanız, net çıkmasını istediğiniz kısımları kontrol altına alamazsınız. Bunun lensin fiyatıyla kalitesiyle filan ilgisi yok. Bir lenste alan derinliğini etkileyen iki şey var; biri diyafram açıklığı, diğeri konuya olan uzaklığınız. Siz eğer f/2 ile mankenin yakınına gelip çekim yapmaya kalkarsaniz, gözünü net çekseniz burun flu çıkar. Ya konudan uzaklaşacaksınız, ya da konuya belli bir mesafede olmak istiyorsanız gereği kadar diyaframı kısacaksınız.

    Bir de lens sweet spot diye bir şey var. Optik olarak en başarılı olduğu diyafram değeri. Genelde en açık değerin 2-3 stop yukarısıdır. Söz konusu lenste f/4 ya da f/5.6 yapar. Bu değerlerde çekim yapıldığında daha keskin fotoğraflar elde edilebilir. Tabii yine alan derinliğine dikkat etmek şart.











  15. #35
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Katalitik Konvertor
    Makina:
    Canon
    Üyelik tarihi
    Jul 2017
    Yer
    Honolulu
    Mesajlar
    6

    Standart

    söylediğiniz her şeye katılıyorum ama farklı şeylerden sözediyoruz. Ben lens +makine her türlü o göz bebeğine netlemelidir diyorum ister f1.2 de ister 2.2 de ister yatay ister dikey ister orta nokta ister kenarda.. hadi olsun onda bir onda iki sapma. o da göze değil de buruna netler en fazla. buradaki son fotoğrafta on tarafa yarım metre sapma var. anlık bir hata değilse bunun açıklaması sizin yazdıklarınızla alakalı değil demek istiyorum. f1,2 yerine f 2,2 kullanmak sadece benim tercihim olmalı ''daha fazla net alan için'' dikkat edin' doğru netleyebilmek için değil''

    Arkadaşımızın ana sorunu netleme problemi lens ve makine kalibrasyonu ile çözülmesi gerekir
    diğer sorunu arka plan bulanıklığının yetmemesi ona da dof calculatorden bakıp hesaplasın 135mm f2 ne veriyor 85mm 1,8 ne veriyor, çok büyük ihtimalle 135 daha sığ çıkacak öte yandan 85mm 1,8 in kadrajını oluşturmak için 2-3 adım geri gitmesi gerek 135mm de. tüm bunlrda arka plan bulanıklığı sizi tatmin etmiyorsa bilgisayarda fotoşopla yapmanız gerek..sakın acele edip ekipmanı heder etmeyin..
    çekim anında arka planı doğru seçmek de çok etkili olur..










    Konu Honolululu tarafından (14.07.17 Saat 12:28:01 ) değiştirilmiştir.

  16. #36
    gezginmimar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Online
    İsim
    Emin IPEK
    Makina:
    Canon 40D EF 50mm STM EF-S 10-18mm IS STM EF-S 17-85mm IS USM
    Üyelik tarihi
    Jan 2016
    Yer
    Izmir
    Yaş
    61
    Mesajlar
    274

    Standart

    Alıntı Honolululu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    söylediğiniz her şeye katılıyorum ama farklı şeylerden sözediyoruz. Ben lens +makine her türlü o göz bebeğine netlemelidir diyorum ister f1.2 de ister 2.2 de ister yatay ister dikey ister orta nokta ister kenarda.. hadi olsun onda bir onda iki sapma. o da göze değil de buruna netler en fazla. buradaki son fotoğrafta on tarafa yarım metre sapma var. anlık bir hata değilse bunun açıklaması sizin yazdıklarınızla alakalı değil demek istiyorum. f1,2 yerine f 2,2 kullanmak sadece benim tercihim olmalı ''daha fazla net alan için'' dikkat edin' doğru netleyebilmek için değil''

    Arkadaşımızın ana sorunu netleme problemi lens ve makine kalibrasyonu ile çözülmesi gerekir
    diğer sorunu arka plan bulanıklığının yetmemesi ona da dof calculatorden bakıp hesaplasın 135mm f2 ne veriyor 85mm 1,8 ne veriyor, çok büyük ihtimalle 135 daha sığ çıkacak öte yandan 85mm 1,8 in kadrajını oluşturmak için 2-3 adım geri gitmesi gerek 135mm de. tüm bunlrda arka plan bulanıklığı sizi tatmin etmiyorsa bilgisayarda fotoşopla yapmanız gerek..sakın acele edip ekipmanı heder etmeyin..
    çekim anında arka planı doğru seçmek de çok etkili olur..
    Bir de diyaframı kısarak denesin, yine de netleme problemi varsa sorunu nasıl çözeceğini araştırsın, ne kaybeder?











  17. #37
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Katalitik Konvertor
    Makina:
    Canon
    Üyelik tarihi
    Jul 2017
    Yer
    Honolulu
    Mesajlar
    6

    Standart

    ne kaybedeceğini söyleyeyim..
    Sorun: netleme hatası f:2 de modelin yarım metre önüne netliyor.
    çözüm: f:4 yap
    sonuç: netleme halen hatalı ve modelin önüne netliyor ancak net alan 1 metreye çıktığı için modelin yüzü net alana ''kenarından da olsa'' girdi.
    elimizde kalan: f2 lense kamyon işi para verdik ama ömür boyu f4 de kullanıcaz. elveda ışık elveda yüksek enstantane elveda karizmatik lens elveda arka plan bulanıklığı elveda bokeh boncukları..

    bel fıtığına ağrı kesici iyidir ama tedavi etmez..

    selam ve saygı ile..










    Konu Honolululu tarafından (14.07.17 Saat 14:17:07 ) değiştirilmiştir.
    BRL65 bunu beğendi.

  18. #38
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    umut yok
    Makina:
    5d m2 & 300d & 650d
    Üyelik tarihi
    Jul 2012
    Yer
    istanbul
    Yaş
    33
    Mesajlar
    54

    Standart

    canon 70-200 f2.8 is 'ye doğru adım adım ilerliyorum. sigma ve tamron bu konuda canonla yarışabilirmi? almışken canondan şaşmıyımı?











  19. #39
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Katalitik Konvertor
    Makina:
    Canon
    Üyelik tarihi
    Jul 2017
    Yer
    Honolulu
    Mesajlar
    6

    Standart

    sigma e 70-200 2,8 70-200 lerin en softudur. tamron 70-200 hem is li hem is siz olanı çok keskindir is siz olanını kullandım odak sapmaları sık yaşadım. tamamen çöp diyemem ama can sıkıcıydı..canon her zaman tercih edilmeli derim. stabilite açısından..











  20. #40
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    umut yok
    Makina:
    5d m2 & 300d & 650d
    Üyelik tarihi
    Jul 2012
    Yer
    istanbul
    Yaş
    33
    Mesajlar
    54

    Standart

    tamda onu araştırıyordum şuan, bütce yeterli gelecek sanırım aldımmı canon 2.8 almak lazım heralde. Almazsam ilerde canon nasıl acaba niye almadım diye pişman olmamak için=) Canon 70-200 2.8 is ii en son seri bu değilmi eski seri almayalım











Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

SEO by vBSEO 3.6.0