CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Sayfa 1 Toplam 3 Sayfadan 123 SonuncuSonuncu
Toplam 42 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 20 arasi kadar sonuc gösteriliyor
Like Tree7Likes

Konu: boydan arka planı uçuran(85mm1.4-70-200 2.8) lens tavsiyesi (135 f2 mevcut)

  1. #1
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    umut yok
    Makina:
    5d m2 & 300d & 650d
    Üyelik tarihi
    04.July.2012
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    39
    Mesajlar
    79

    Standart boydan arka planı uçuran(85mm1.4-70-200 2.8) lens tavsiyesi (135 f2 mevcut)

    Merhaba, butik ve model çekimleri yapmak istiyorum. Kıyafet ön planda olacak, arka planı boydan uçurmak istiyorum. İnstagramda yayınlanan çoğu fotoğrafta model yüzlerinin aydınlık ve net olduğunu görüyorum. Ek ışık kaynağı yada reklektör varmı, bu tür çekimler için hangi lens ve ekipman basit anlamda yeterlidir. (makinam 5d mark2+135mm f2 L)

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]

    [IMG][/IMG]














    Konu zagzirus tarafından (11.July.2017 Saat 10:04 ) değiştirilmiştir.

  • #2
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Orhan Nadir YAMUK
    Makina:
    canon 600d 18-55
    Üyelik tarihi
    14.June.2017
    Nereden
    samsun
    Yaş
    37
    Mesajlar
    6

    Standart

    modeli stüdyoda yeşil ekran vb de çek.sonra arka planı giydir ve ölümüne bokeh yap.hiç ekipman almadan yazılım bilgisi ile halledebilirsin.











  • #3
    mlhplt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Melih Polat
    Makina:
    Nikon D810 Canon 550D IR
    Üyelik tarihi
    30.May.2011
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    897

    Standart

    Alıntı ONY86 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    modeli stüdyoda yeşil ekran vb de çek.sonra arka planı giydir ve ölümüne bokeh yap.hiç ekipman almadan yazılım bilgisi ile halledebilirsin.
    Bu tarz fotoğraflar genelde pek bir cacığa benzemiyor arka plan ile model ışığı tutarlı mı, perspektif tutarlı mı, wb tutarlı mı vs o kadar çok parametre var ki yapılması gereken bunun yerine ff makina 85mm minimum f1.8 bir lens ile dışarıda çekimi yapmak daha mantıklı ve basit.










    Nikon D810, Nikon 14-24 f2.8, Nikon 50mm f1.8G, Nikon 85mm f1.8G
    Canon 550D (IR Modifiyeli), 18-135 STM

    melihpolat.com

  • #4
    mlhplt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Melih Polat
    Makina:
    Nikon D810 Canon 550D IR
    Üyelik tarihi
    30.May.2011
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    897

    Standart

    Alıntı zagzirus Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba, butik ve model çekimleri yapmak istiyorum. Kıyafet ön planda olacak, arka planı boydan uçurmak istiyorum. İnstagramda yayınlanan çoğu fotoğrafta model yüzlerinin aydınlık ve net olduğunu görüyorum. Ek ışık kaynağı yada reklektör varmı, bu tür çekimler için hangi lens ve ekipman basit anlamda yeterlidir.

    Bir kere çekim yanı sıra işleme de çok önemli. Ek ışık kaynağı ya da reflektör olan da var tamamen doğal ışık olan da var. Bence FF makinanız varsa minimum 85mm f1.8, daha çok bütçeniz varsa f1.4 veya f1.2 lens alabilirsiniz.










    Nikon D810, Nikon 14-24 f2.8, Nikon 50mm f1.8G, Nikon 85mm f1.8G
    Canon 550D (IR Modifiyeli), 18-135 STM

    melihpolat.com

  • #5
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    umut yok
    Makina:
    5d m2 & 300d & 650d
    Üyelik tarihi
    04.July.2012
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    39
    Mesajlar
    79

    Standart

    müsadenizle konuyu biraz genişletmek istiyorum. şuan 5d mark 2 ve 135mm f2 ekipmana sahibim. Fakat çok fazla netlik kaçırıyorum, ben her çektim fotoğrafın modelin yüzüne odaklamama rağmen, sanırım üst af noktaları yetersiz yada benim yeteneksizliğim bilemiyorum. Ancak 135mm f2 efsane lensimi satışa çıkartacağım. Yerine sigma 85mm 1.4 art düşünüyorum. Fikirlerinizi merak etmekle beraber, instagramda paylaşılan yüzün gayet aydınlık ve net olduğu bu fotoğrafların nasıl çekildiğinide merak ediyorum. Pek dolgu flaşa benzemiyor, reflektörde değil sanki. Sanki akşam üstü çekilen ışığın homojen ve güzel yayıldığı anlara benziyor tam kestiremiyorum











  • #6
    mlhplt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Melih Polat
    Makina:
    Nikon D810 Canon 550D IR
    Üyelik tarihi
    30.May.2011
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    897

    Standart

    Alıntı zagzirus Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    müsadenizle konuyu biraz genişletmek istiyorum. şuan 5d mark 2 ve 135mm f2 ekipmana sahibim. Fakat çok fazla netlik kaçırıyorum, ben her çektim fotoğrafın modelin yüzüne odaklamama rağmen, sanırım üst af noktaları yetersiz yada benim yeteneksizliğim bilemiyorum. Ancak 135mm f2 efsane lensimi satışa çıkartacağım. Yerine sigma 85mm 1.4 art düşünüyorum. Fikirlerinizi merak etmekle beraber, instagramda paylaşılan yüzün gayet aydınlık ve net olduğu bu fotoğrafların nasıl çekildiğinide merak ediyorum. Pek dolgu flaşa benzemiyor, reflektörde değil sanki. Sanki akşam üstü çekilen ışığın homojen ve güzel yayıldığı anlara benziyor tam kestiremiyorum
    Aynı kombinasyona sahiptim. Orta nokta dışındaki noktaları kullanmaya çalışıyorsanız yaşadığınız sıkıntı çok normal. Hatta bu lens yerine Sigma 85'e geçerseniz muhtemel olarak bu sıkıntınız daha da artacak yani bir çözüm olmayacak.

    Ben nasıl kullanıyordum peki? Orta odak noktası ve odak kaydırma yöntemi. Siz de bunu deneyin.

    Işık konusundaki sorunuza ise dodge/burn tekniği, frequency seperation vs baya tercih edilen yöntemler var. Tabi öncelikle ışığın iyi olması lazım. Sonrasında dijital müdahale ile etki derinleştiriliyor. İlave ekipman kullanmadan sadece doğal ışık sonrası tamamen dijital müdahale ile fotoğrafları acaip işleyen kişiler var.










    Nikon D810, Nikon 14-24 f2.8, Nikon 50mm f1.8G, Nikon 85mm f1.8G
    Canon 550D (IR Modifiyeli), 18-135 STM

    melihpolat.com

  • #7
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    umut yok
    Makina:
    5d m2 & 300d & 650d
    Üyelik tarihi
    04.July.2012
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    39
    Mesajlar
    79

    Standart

    odak kaydırma mantıklı olabilir. Konuyu açmak gerekirse, orta af noktasından netlik alınıp kadrajı daha sonra kaydırmak. Yanılıyorsam düzeltin beni. Bu yöntemle sanki flu çıkacakmış hissi geliyor bana, biraz pratik yapmam gerekebilir. Photoshop konusunda belli bir düzeydeyim o konuda hiçbir sıkıntı yok, burda sanki arka plan karartılmış model ön plana çıkarılmak için. Gelin damat çekerken mesela paralaş kullanan çok, netlik açısından güzel oluyor ama, fotoğraf çok yapay oluyor bence.











  • #8
    mlhplt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Melih Polat
    Makina:
    Nikon D810 Canon 550D IR
    Üyelik tarihi
    30.May.2011
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    897

    Standart

    Bence öndeki nesne patlatılmış arkası karanlık gelin damat fotoğrafları tamamen leş, tabi bu benim fikrim. Biraz dinozor kafalı fotoğrafçıların tercihi gibi sanki.

    Odak kaydırma da dediğiniz gibi. Zaten boy portresi çekiyorsanız genelde hiçbir sıkıntı olmayacaktır. Omuz üstü portre çekiyorsanız bu tarz durumlar için f2.8e falan kısabilirsiniz diyaframı bir miktar daha rahatlatacaktır.










    Nikon D810, Nikon 14-24 f2.8, Nikon 50mm f1.8G, Nikon 85mm f1.8G
    Canon 550D (IR Modifiyeli), 18-135 STM

    melihpolat.com

  • #9
    avmbk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Co-Admin

    Status
    Offline
    İsim
    Metin Burak Kınacılar
    Makina:
    5D Mark IV
    Üyelik tarihi
    25.October.2010
    Nereden
    Gaziantep
    Yaş
    39
    Mesajlar
    3,637

    Standart

    arka planın öldürülmesi alan derinliğinden bahsediyorsunuz iletinizde 135 F2 yazmışsınız
    F2 de denediniz mi boydan karelerde ?










    Satılık Sigma 180mm F2.8 DG EX Macro

  • #10
    Coldworld7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Hayri CAN
    Makina:
    Mark II
    Üyelik tarihi
    15.June.2012
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    38
    Mesajlar
    472

    Standart

    Alıntı zagzirus Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    müsadenizle konuyu biraz genişletmek istiyorum. şuan 5d mark 2 ve 135mm f2 ekipmana sahibim. Fakat çok fazla netlik kaçırıyorum, ben her çektim fotoğrafın modelin yüzüne odaklamama rağmen, sanırım üst af noktaları yetersiz yada benim yeteneksizliğim bilemiyorum. Ancak 135mm f2 efsane lensimi satışa çıkartacağım. Yerine sigma 85mm 1.4 art düşünüyorum. Fikirlerinizi merak etmekle beraber, instagramda paylaşılan yüzün gayet aydınlık ve net olduğu bu fotoğrafların nasıl çekildiğinide merak ediyorum. Pek dolgu flaşa benzemiyor, reflektörde değil sanki. Sanki akşam üstü çekilen ışığın homojen ve güzel yayıldığı anlara benziyor tam kestiremiyorum

    Sağlam bir tripod kullanırsanız odak probleminiz olmaz lcd ekrandan cekersiniz odak falan kaçırmazsınız daha garanti olur el illaki titrer 135 te










    Sony A7 II

  • #11
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    umut yok
    Makina:
    5d m2 & 300d & 650d
    Üyelik tarihi
    04.July.2012
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    39
    Mesajlar
    79

    Standart

    Alıntı Coldworld7 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sağlam bir tripod kullanırsanız odak probleminiz olmaz lcd ekrandan cekersiniz odak falan kaçırmazsınız daha garanti olur el illaki titrer 135 te
    -Tripotla portre çekmek pek pratik değil.
    - 135 f2 de tabiki denedim fakat bulanık fotoğraf çok fazla çıkıyor, odak arkaya kaymıyor burada sıkıntı af noktası kaçırmam değil kesinlikle. Burada kenar af noktalarının becerıksızlığı bence, yada benim. Boydan portrede bel hizasına netlesem yüzü bulanık çıkarmı bu sefer oda var=)
    -85mm 1.4 bana çare olamıyacak gibi duruyor sanırım. 85mm 1.8 ile bu sorun inanılmaz sevıyedeydı, 1.8 le bırakın 2.2 de bıle zorlanıyordum net fotoğraf için.
    -Butik kıyafet çekimlerinde paraflaş şartmı, mesela modanisa nın dış çekimlerini çok beğeniyorum neden? Çok hafif belli belirsiz bir flaş sanırsam kullanılıyor, yani soft yapay durmuyor. Gerekirse onlardanda bikaç kare paylaşayım.
















    Konu zagzirus tarafından (11.July.2017 Saat 12:11 ) değiştirilmiştir.

  • #12
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Hüsamettin Demirci
    Makina:
    Zenit.
    Üyelik tarihi
    06.January.2015
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    398

    Standart

    Bu tür fotoğraflar için EF 200mm F/2 yada EF 300mm F/2.8 gibi lensler kullanmanız gerekir . Bu focal'in altında arka planı atmak istiyorsanız EF 85mm F/1.2 lens ile yapabilirsiniz ancak model ile arka plan arasındakı uzaklığı doğru ayarlamalısınız (modele yakın arka plana uzak)
    Size EF 200mm F/2.8 L II lens ile F/4.5 te çekilmiş bir örnek sunuyorum sanırım istediğiniz de bu tür çekimler.


    CV2P2310 by Hüsamettin Demirci, on Flickr











  • #13
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    66
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    Dünyanın en iyi kamera ve lens takımıyla net fotoğraf çekememe durumunda "Umut Yok" iyi seçim olmuş . Gerçekten isminiz Umut mu? Neyse, ben Umut diyeyim.

    Sevgili Umut, yaşadığın problemlerden örnek gösterme şansın var mı? Belki sorunu anlamamızda daha çok yardımı olabilir. Şu cümlen " bulanık fotoğraf çok fazla çıkıyor, odak arkaya kaymıyor burada sıkıntı af noktası kaçırmam değil kesinlikle. Burada kenar af noktalarının becerıksızlığı bence" bana nasıl bir sorun yaşadığın hakkında bir şey söylemedi.
    Ek
    soru olarak sorduğun soru, yani ışık konusu burada çözüm için anahtar olabilir. Örnek fotoğraflarda oldukça parlak ve dik gelen güneş ışığına rağmen hiç gölge olmadığı dikkatini çekmiştir. Orada bir ton ışık malzemesi (hem paraflaş, hem yansıtıcı) kullanıldığı kesin. Eğer yeterince ışık varsa açık diyafram ile oldukça yüksek enstantane senin elde çekim sırasında yaşadığın netlik sorununa da en iyi gelecek ilaç olabilir.
    Öte yandan AF problemleri pek çok lensin ve bodynin birlikte ya da ayrı ayrı kendi sorunu olabiliyor. Satmadan önce lensi ve body i farklı kombinasyonlarda denemekte fayda var. Zaten İstanbul da olduğun görülüyor. Hayyam pasajına uğrayıp (ben Cemil ustayı önerebilirim) lenste AF ve ön-arka focus problemleri olup olmadığını, lens-body iletişiminde sorun olup olmadığını kontrol etmenizde fayda var.










    BUSAH likes this.
    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  • #14
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    umut yok
    Makina:
    5d m2 & 300d & 650d
    Üyelik tarihi
    04.July.2012
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    39
    Mesajlar
    79

    Standart

    Alıntı promete Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dünyanın en iyi kamera ve lens takımıyla net fotoğraf çekememe durumunda "Umut Yok" iyi seçim olmuş . Gerçekten isminiz Umut mu? Neyse, ben Umut diyeyim.

    Sevgili Umut, yaşadığın problemlerden örnek gösterme şansın var mı? Belki sorunu anlamamızda daha çok yardımı olabilir. Şu cümlen " bulanık fotoğraf çok fazla çıkıyor, odak arkaya kaymıyor burada sıkıntı af noktası kaçırmam değil kesinlikle. Burada kenar af noktalarının becerıksızlığı bence" bana nasıl bir sorun yaşadığın hakkında bir şey söylemedi.
    Ek
    soru olarak sorduğun soru, yani ışık konusu burada çözüm için anahtar olabilir. Örnek fotoğraflarda oldukça parlak ve dik gelen güneş ışığına rağmen hiç gölge olmadığı dikkatini çekmiştir. Orada bir ton ışık malzemesi (hem paraflaş, hem yansıtıcı) kullanıldığı kesin. Eğer yeterince ışık varsa açık diyafram ile oldukça yüksek enstantane senin elde çekim sırasında yaşadığın netlik sorununa da en iyi gelecek ilaç olabilir.
    Öte yandan AF problemleri pek çok lensin ve bodynin birlikte ya da ayrı ayrı kendi sorunu olabiliyor. Satmadan önce lensi ve body i farklı kombinasyonlarda denemekte fayda var. Zaten İstanbul da olduğun görülüyor. Hayyam pasajına uğrayıp (ben Cemil ustayı önerebilirim) lenste AF ve ön-arka focus problemleri olup olmadığını, lens-body iletişiminde sorun olup olmadığını kontrol etmenizde fayda var.
    Merkez dışı af noktalarının saçmalaması başka birşey değil, kadraj kaydırma tekniğini uygulamam lazım. Yada live view görünümde fotoğraf çekmem lazım ama hantal bir yöntem, anı yakalama açısından. Bendeki bu sorun 85mm 1.8de hat safhadaydı. f2.2 de bile çoğu fotoğraf bulanıktı. Bazen herşey istenildiği gibi gitmiyor maalesef, ben 135 alırken hayallerim daha farklıydı şuan daha farklı. Modelin yüzü net çıkmıyor genel problem bu. Bende bunu merak ediyorum zaten ışık kaynağı olarak ne kullanıldı diye. Bu tarz sokakta moda fotoğrafları çeken arkadaşlar varsa bilgi paylaşımı bekliyorum onlardan.











  • #15
    serhatdemirer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Serhat Demirer
    Makina:
    Canon 600D
    Üyelik tarihi
    31.January.2017
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    34
    Mesajlar
    61

    Standart

    Alıntı zagzirus Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merkez dışı af noktalarının saçmalaması başka birşey değil, kadraj kaydırma tekniğini uygulamam lazım. Yada live view görünümde fotoğraf çekmem lazım ama hantal bir yöntem, anı yakalama açısından. Bendeki bu sorun 85mm 1.8de hat safhadaydı. f2.2 de bile çoğu fotoğraf bulanıktı. Bazen herşey istenildiği gibi gitmiyor maalesef, ben 135 alırken hayallerim daha farklıydı şuan daha farklı. Modelin yüzü net çıkmıyor genel problem bu. Bende bunu merak ediyorum zaten ışık kaynağı olarak ne kullanıldı diye. Bu tarz sokakta moda fotoğrafları çeken arkadaşlar varsa bilgi paylaşımı bekliyorum onlardan.

    hocam merkez dışı af noktaları kullanmayın. Sadece ortadaki af noktasını kullanarak netleme yapıp kadraj kaydırın. Bir de diğer arkadaşların dedikleri gibi sorun olduğunu düşündüğünüz bir kaç fotoğrafı buraya koyarsanız daha çok fikir sahibi olabiliriz.











  • #16
    aksoykaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Kaan Aksoy
    Makina:
    Canon EOS 6D Mk.III :) + EOS 70D + Nikon F55 + Zenit 122
    Üyelik tarihi
    06.June.2014
    Nereden
    Istanbul
    Yaş
    47
    Mesajlar
    2,509

    Standart

    Alıntı zagzirus Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merkez dışı af noktalarının saçmalaması başka birşey değil, kadraj kaydırma tekniğini uygulamam lazım. Yada live view görünümde fotoğraf çekmem lazım ama hantal bir yöntem, anı yakalama açısından. Bendeki bu sorun 85mm 1.8de hat safhadaydı. f2.2 de bile çoğu fotoğraf bulanıktı. Bazen herşey istenildiği gibi gitmiyor maalesef, ben 135 alırken hayallerim daha farklıydı şuan daha farklı. Modelin yüzü net çıkmıyor genel problem bu. Bende bunu merak ediyorum zaten ışık kaynağı olarak ne kullanıldı diye. Bu tarz sokakta moda fotoğrafları çeken arkadaşlar varsa bilgi paylaşımı bekliyorum onlardan.
    Gövdede lens kalibrasyonu yaptınız mı?

    Aşağıdaki mesajda verilen linkte manuel olarak nasıl yapılacağı tarif ediliyor:

    http://www.canonturk.com/profesyonel-seri/19205-profesyonel-seri-lens-mikro-adjustment-kalibrasyon-48.html#post410583













    > Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
    >> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
    >>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...

  • #17
    ozsir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Özşir Bölükbaşı
    Makina:
    SONY A7II, SONY A6000, ZENIT 412 DX, CANON 650 (ANALOG) SONY 28-70MM, SONY 24-240MM, SONY 50MM, SONY 16-50MM, SONY 30MM MACRO, SONY 55-210,K&F ADAPÖR AF EOS TO E MOUNT, GODOX V350S, NISSIN I40, MANFROTTO ADVANCED, HELIOS 44M-4, JUPITER 37AM, ZENITAR 50-2, ZENITAR 50-3.5, PENTACON 200MM, REVUONEN 24-70, REVUONEN 70-200, PORST 35MM , CANON 38-76, ZEIS 50-1.8
    Üyelik tarihi
    23.January.2013
    Nereden
    MALATYA / ANKARA
    Mesajlar
    1,289

    Standart

    sığ alan derinliği elde edilecek en yüksek diyaframa çıkmak lazım bence. gözlere netledik. güzel gözler net çıktı. ama geri kalan istesenizde net çıkmaz. çene ucu ile burun ucu ile ölçün bakın 3 pamakla 4 parmak uzaklık varkı var göz bebeği arasında. meşhur dizilmiş pillerle sığ alan derinliği ve netlik testinde piller arası kaç cm? 2 cm civarı. pekii 7.5 ile 10 cm arası gözle burun ucu yada çene ucu arası yada kulak vs . bence aynı modeli f 1.8 den başlayıp yarım stop arttırarak f 5.6- f 6.3 e kadar farklı pozlar çekin lütfen . sonucu paylaşırsanız sevinirim. mantık olarak ta kenardaki af noktaları göze netlense bile vasat af noktaları ile bu işten pek hayor çımaz. ha bir yöntem daha var. açık alan olmak zorunda değilse yani stüdyo ortamı ise ışığınız varsa kafi derecede f:5.6 ve üzerinde porte çeker arka planıda ışıkla öldürüseniz net alanınız çok olur. stüdyo ortamında benim bildiğim prolar asla düşük diyafram kullanmıyor. hep 5.6 ve üzeri. arka plan öldürme sığ alan derinliği elde etme işi fono yansıtılan tek bir ışık kaynağı ile oluyor. yada yeşil zemin green box yöntemi de çok etkili bir yöntem. ama stütyo ortamında f:1.8 ler unutulmalı.

    ilave olarak arka plan öldürlüecekse modelin arkasında güçlü bir flashla arka plan yine öldürülebilir. yada soft boxla.tabi ki flash menzilinde iseler....

    aklıma gelenler bunlar konudan anladığım. farklı bir yere götürmedim inşallah. eksikleri ve hataları düzeltir arkadaşlar.










    Konu ozsir tarafından (12.July.2017 Saat 20:51 ) değiştirilmiştir. Sebep: edit

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #18
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Hüsamettin Demirci
    Makina:
    Zenit.
    Üyelik tarihi
    06.January.2015
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    398

    Standart

    Netlik kaçırma ile arka planı atma farklı iki konu önce sorunu doğru koymak lazım ki doğru cevaplar gelsin.











  • #19
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    66
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    Umut bey, "bu tarz sokak fotoğrafları" dediğiniz fotoğraflar bildiğiniz stüdyo ortamı yaratılmış dış mekanlarda fotoğraf çekimleri. Gün ışığına yakın ışık elde edilemediği dönemlerde ticari Hollywood ve yakın zamana kadar ticari Yeşilçam filmleri de böyle çekiliyordu. Gayrettepe deki stüdyonun bahçe kapı aralarından "bahçe stüdyo" da yapılan çekimleri epey izlemişliğim vardır.










    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  • #20
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    66
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    Aslında konu elbette "NET alan derinliği" ile ilgili. Hepimizin, özellikle de croplu makinelerde daha çok yaşadığımız bir etkiden dertli Umut arkadaşımız.
    Net alan derinliği konusunda hepimiz diyafragma açıklığı, lensin odak mesafesi ve objenin lense uzaklığının etki ettiğini biliriz de biraz kafa karıştırıcı olduğu için göz ardı ettiğimiz bir etken daha var; Circle of Confusion denilen etken. Buna bu isim verilirken bile kafa karıştırmak amaçlanmış olabilir. Kifsad sayfasında bu etken şöyle açıklanmış:

    Circle of Confusion:
    Netlik tanımını yaparken netliğin belirli bir standartla tanımlandığını belirtmiştik. Circle ofConfusion (hayalet çember – kabul edilebilir keskinlik çemberi) netlik için kullanılan bir tanımlamadır. Normal gözle bakılığında belirli mesafede artık bu noktadan sonra keskinlik biter denilen nokta, circle of confusion noktasıdır. Fotoğraf makinesinin sensor boyutuna göre değerleri sabittir. Mesela 36mm x 24 mm lik bir full frame sensorde bu değer 0.03mm dir. Yani bir noktanın boyutu 0.03mm ise bu nokta nettir anlamını çıkarabiliriz. Peki nasıl? Bu değer nasıl belirlenir ve neye göre belirlenir? 21x29.7 cm yani a4 kağıt boyutunda bir görüntüye 40cm den sağlıklı bir gözle bakıldığında net görünebilen nokta boyutu CoC için bir referanstır. 36x24mmlik bir sensordeki görüntüyü a4 ebatlarına bastığımızda piksel boyutlarını 8.33 kere büyütmüş oluyoruz. 30 x 21 cm / 3.6x2.4 cm (36 x 24 mm) = 8.3 Sağlıklı bir insan gözü en fazla 0.25mm lik bir büyüklüğü fark edebilir. Bu durumda fullframe sensore sahip bir makinenin Circle of Confusion değeri 0.25 / 8.33 = 0.03 mm. Standart netlik tanımı bu sabite göre değerlendirilir. 0.03 mm den büyük noktalar (çember) netlik için dezavantaj oluşturacaktır. Sensor boyu küçülen makinelerde bu değer daha küçük olacağından görüntüde kalite kayıpları yaşamak kaçınılmaz olacaktır. Örneğin 1.6 Crop Factore (APS-C) sahip Canon Eos 20d de sensor boyutu 22.2 x 14.8 mmdir.30 x 21 cm / 22.2 x 14.8 mm = 13.5 kat zoom 0.25/ 13.5 = 0.018 Canon eos 20d de kabul edilebilir netlik için çemberin boyutu 0.018 mm olmalıdır.

    Burada daha açıklayıcı olabilir. https://static.bhphotovideo.com/expl...of-Field-4.jpg










    Konu promete tarafından (13.July.2017 Saat 09:47 ) değiştirilmiştir.
    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  • Yetkileriniz

    • Konu Acma Yetkiniz Yok
    • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
    • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
    • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
    •