CanonTURK Sitesine Hoşgeldiniz.

Get Adobe Flash player

Sayfa 1/2 12 SonSon
31 sonuçtan 1 ile 20 arası
Like Tree4Beğeni

Konu: ff body tamron 24-70 mi, croplu tokina 11-16 mı sorunsalı?

  1. #1
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    umut yok
    Makina:
    5d m2 & 300d & 650d
    Üyelik tarihi
    Jul 2012
    Yer
    istanbul
    Yaş
    33
    Mesajlar
    76

    Standart ff body tamron 24-70 mi, croplu tokina 11-16 mı sorunsalı?

    Merhaba arkadaşlar yine çıkmaza girdim. Kafamda çok acayip sorular var tecrübelerinizden yararlanmak istiyorum. Gelin damat çekimi için set yapıyorum. Portre için herşey çok iyi lakin geniş açıyı oturtamadım kafamda. lütfen yardım=)

    Sahip olduklarım
    -5dmark2 +70-200 2.8 g2
    -650d+tamron 17-50

    Kafamdaki sorular
    -croplu 7d mi, Canon 5d klasikmi?
    -24-70 tamron 2.8+Canon 5d 1.versiyon ile ?
    -11-20 yada 11-16 2.8 tokina(yada 11-20) +canon 7d mi?

    Alternatif (canon 16-35, tokına 16-28)

    Lens değiştirmek istemediğim için 2. makinamı geniş açı olarak kullanacağım. Fakat neredeyse klasik haline gelen 24-70 i croplu makinaya takmam pek mantıklı gözükmüyor. Burada tabiki ne bekliyorsun fotoğraftan diyenler olacaktır. Keskinlik, kapalı alanda geniş açı, 2.8 diyafram.
    Siz olsaydınız hangi ekipmanı seçerdiniz, neden?











  • #2
    Coldworld7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Hayri CAN
    Makina:
    Mark II
    Üyelik tarihi
    Jun 2012
    Yer
    Antalya
    Yaş
    31
    Mesajlar
    404

    Standart

    7d yi bence kafandan sil derim cünkü bazen 100 iso da bile gren veren bi makine.

    24mm ff makine de açı yetmeyebilir bunu da göz önünde bulundurmak lazım

    bence 5d klasik ile tokina 11-16 veya 16-28 veya da canon 16-35 17-40 denemelisin derim ultra genis açı herzaman daha güzel fotograf verir gelin damatta cünkü yani bu benim kisisel görüsüm










    Canon 6D | Canon 5D Mark II | Canon 50mm f1.4 | Canon 85mm f1.8 | Takumar 55mm 1.8 | Canon Speedlite 580 EX II |


  • #3
    Sebastian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Gökhan Yazıcı
    Makina:
    Canon 6D
    Üyelik tarihi
    Dec 2010
    Yer
    istanbul
    Yaş
    32
    Mesajlar
    1.474

    Standart

    24-70 geniş açı lens.
    11-16 ise ultra geniş açı.

    İki lens arasında 8mm civarı fark varki bu büyük bir fark.

    Bir Tamron 24-70 F2.8 satıcısı olsam da APSc sensörlü cihazlarda kullanılmasını önermiyor. Prime hariç bir bir FF zoom lensi önermiyorum.
    APSc sensör de APSc lens, FF de FF lens. Olay bu kadar basittir.

    Siz 3. makina FF mi APSc mi olacak ona karar verin bence.
    Yada aklınızı iyice karıştırayım. Eğer gündüz güneşli ortam çekimleri yapacaksanız aynasız Fuji-Sony de düşünebilirsiniz.
    Sadece elinizde Sony ile işe gitseniz müşterileriniz bu ne ya bu cücük kadar şeylemi bizi çekecek? Süleyman nerden buldun bu fotoğrafçıyı boyun posun devrilsin Süleyman durumu kesin olur
    Ancak siz 3. kamera olarak kullanacağınız için kimsenin dert edeceğini sanmam. Herkes DSLR a bakarken aynasız arkada işini yapar.
    Çoğunlukla JPEG leri çok iyi işledikleri için pek bir müdehale yapmadan direk müşteriye bile verebileceğiniz bir sürü kare olur elinizde.










    Satılık --->
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    Satılık --->
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #4
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Nihat cengiz
    Makina:
    Nikon d7200
    Üyelik tarihi
    Dec 2016
    Yer
    İstanbul
    Yaş
    35
    Mesajlar
    136

    Standart

    Alıntı Sebastian Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    24-70 geniş açı lens.
    11-16 ise ultra geniş açı.

    İki lens arasında 8mm civarı fark varki bu büyük bir fark.

    Bir Tamron 24-70 F2.8 satıcısı olsam da APSc sensörlü cihazlarda kullanılmasını önermiyor. Prime hariç bir bir FF zoom lensi önermiyorum.
    APSc sensör de APSc lens, FF de FF lens. Olay bu kadar basittir.

    Siz 3. makina FF mi APSc mi olacak ona karar verin bence.
    Yada aklınızı iyice karıştırayım. Eğer gündüz güneşli ortam çekimleri yapacaksanız aynasız Fuji-Sony de düşünebilirsiniz.
    Sadece elinizde Sony ile işe gitseniz müşterileriniz bu ne ya bu cücük kadar şeylemi bizi çekecek? Süleyman nerden buldun bu fotoğrafçıyı boyun posun devrilsin Süleyman durumu kesin olur
    Ancak siz 3. kamera olarak kullanacağınız için kimsenin dert edeceğini sanmam. Herkes DSLR a bakarken aynasız arkada işini yapar.
    Çoğunlukla JPEG leri çok iyi işledikleri için pek bir müdehale yapmadan direk müşteriye bile verebileceğiniz bir sürü kare olur elinizde.
    crop makine kullananlar taş mı yesin? 24-70 güzel bir lens. apsc muadili 17-50 oluyor ama 24-70 kadar iyi sonuç vermiyor. bu işten para kazananlar tabiki gitsin ff makine alsın o ayrı ancak hem diyorsunuz ki amatörler(hobi) için ff makineye gerek yok hem de diyorsunuz ki hobi olarak fotoğraf çekenler kaliteden uzak dursun 70-200ün apsc'si birtek 50-150 ki o da artık üretilmiyor galiba. eee napacağız?











  • #5
    Sebastian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Gökhan Yazıcı
    Makina:
    Canon 6D
    Üyelik tarihi
    Dec 2010
    Yer
    istanbul
    Yaş
    32
    Mesajlar
    1.474

    Standart

    Alıntı neehot Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    crop makine kullananlar taş mı yesin? 24-70 güzel bir lens. apsc muadili 17-50 oluyor ama 24-70 kadar iyi sonuç vermiyor. bu işten para kazananlar tabiki gitsin ff makine alsın o ayrı ancak hem diyorsunuz ki amatörler(hobi) için ff makineye gerek yok hem de diyorsunuz ki hobi olarak fotoğraf çekenler kaliteden uzak dursun 70-200ün apsc'si birtek 50-150 ki o da artık üretilmiyor galiba. eee napacağız?
    Herkes sevdiği şeyi yesin
    Akıl var mantık var. Adam lens yapmış APSc ye optimize etmiş. Adam lens yapmış FF e optimize etmiş.
    Forumda birileri yazıp çiziyor diye FF lens daha kaliteli olmuyor.
    16-35, 24-70, 70-200 elit lensler optikleri çok iyidir FF gerçek kalitesini verirken APSc de kaliteli sonuç verir.
    Ancak 24-70 ün çok marka modeli var piyasada hepsi kaliteli sonuç vermez. Tamron da güncel lens APSc de iyi sonuç vermesini beklemem şahsen.

    APSc için 16-35 F1.8 var mesela. Rakip bulamazsın FF olarak.


    Hobi olarak bu işi yapanlar neden FF almıyacak ki paran yetiyorsa al. Paran yetiyorsa orta format bile al.
    Benim çok param olsa elimde 8 tane kamera 88 tane lens olurdu ve 1 tane paralı iş yapmazdım.
    Sırf denemek için, test etmek için. Aklında olacağına elinde olsun. Para varsa al dene. Sorunsuz ürün alırsan zaten satıyorsun tekrardan.










    ihsas78 bunu beğendi.
    Satılık --->
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    Satılık --->
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #6
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    umut yok
    Makina:
    5d m2 & 300d & 650d
    Üyelik tarihi
    Jul 2012
    Yer
    istanbul
    Yaş
    33
    Mesajlar
    76

    Standart

    sormak istediğimi tam anlatamamışım onu anladım. 2. makinem 650d, onu satıp 7d yada 5d klasik alacağım. Neden derseniz bütçem okadar. bu durumda 7d daha baskın çünkü daha yeni ve mp olarak daha yüksek. 7d aldığımı varsayarsam 24-70 zaten almam, geniş açıdan uzaklaşmış olacağım. o nedenle 16-35, 11-20, 11-16 gibi tokınanın alternatifleri var. Şöyle bir durumda var; mark2 kullanıyorum=) 24-70 alırsam onda kullanabilirim fakat lens değiştirmek istemediğimden 7d düşünüyorum. Eğer ff ultra geniş açı alırsam (17-40 gibi) onu 7d dede kullanabilirim geniş açı olarak, ancak performans düşeceğinden crop olduğu için, Gökhan beyin dediği gibi crop makıneyle crop lens alıp, hem ekonomik hemde kaliteli bir sete ulaşabileceğimi düşünüyorum. Çekimlerimin yüzde 80 i portre ağırlıklı olduğunu düşünürsek, sizce nasıl bir seçim yapmalıyım. matematik problemi gibi oldu farkındayım











  • #7
    Cankat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Çaylak Üye

    Status
    Offline
    İsim
    Cankat Dönmez
    Makina:
    Canon EOS 5D Mark III
    Üyelik tarihi
    Jan 2012
    Yer
    Vienna/İzmir
    Mesajlar
    16

    Standart

    Bir ff bir crop kullanmanin avantajli yönleri vardir. Tutup da cropa ultra genis takmak hammallik olur cünkü ayni aciyi daha düsük mm ile almaya calisirsiniz. Bu da bozulmalari arttirir ve cogu zaman daha düsük kaliteli fotograflari beraberinde getirir. Örnegin 11-16 kenarlarda epeyce softlasan ve CA yapan bir lenstir. Ben 60d ile kullandim ve kenarlara insan denk getirmekten hep kactim cünkü suratlar birbirine giriyordu. Crop + tele ve ff + ultra genis kullanmak cok daha mantiklidir. Yani örnegin 70-200ü güncel bir crop makineyle kullanirsaniz gercekte zoom olmasa da göreceli olarak ayni cözünürlükte ama daha yakin görüntü alirsiniz ve lensin en keskin yeri olan ortasini kullanirsiniz. Öte yandan vignette sorunu ortadan kalkar. Bununla beraber ff ile kaliteli bir genis aci kullanirsaniz cropun asiri düsük mm degerlerine gelmeden ayni aciyi alirsiniz. Ben sizin yerinizde olsam 5d2ye canon 17-40 veya tokina 16-28 gibi bir lens alirim ki sonuc sahane olur ben 17-40 kullaniyorum. 650d ile de 70-200ü kullanirim. Ha cok isterseniz 650d yi güncelleyin ama 7d almak muhtemelen fotografinizin kalitesini arttirmaz hatta yerine göre olumsuz bile etkileyebilir. Ama 70d gibi bir gelistirme hic degilse kullanimda fark yaratir. Bence üstüne 3 seri cikmis 5d classic yada devri gecti gececek 7d gibi makineleri unutun. Bir de canon üstüne ef yazdi diye o lens cropta kötü sonuc verecek diye bir sey yok. Ornitocular L serisi tele lensleri üstüne bir de extender takip crop ile kullanirlar. Sonuclar sahanedir.


    Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi










    ozsir bunu beğendi.
    Canon EOS 5D Mark III | Canon EF 17-40 f:4 L USM | Tamron SP 45mm f:1.8 Di VC USD | Canon EF 70-200 f:4 L IS USM







  • #8
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    umut yok
    Makina:
    5d m2 & 300d & 650d
    Üyelik tarihi
    Jul 2012
    Yer
    istanbul
    Yaş
    33
    Mesajlar
    76

    Standart

    Alıntı Cankat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir ff bir crop kullanmanin avantajli yönleri vardir. Tutup da cropa ultra genis takmak hammallik olur cünkü ayni aciyi daha düsük mm ile almaya calisirsiniz. Bu da bozulmalari arttirir ve cogu zaman daha düsük kaliteli fotograflari beraberinde getirir. Örnegin 11-16 kenarlarda epeyce softlasan ve CA yapan bir lenstir. Ben 60d ile kullandim ve kenarlara insan denk getirmekten hep kactim cünkü suratlar birbirine giriyordu. Crop + tele ve ff + ultra genis kullanmak cok daha mantiklidir. Yani örnegin 70-200ü güncel bir crop makineyle kullanirsaniz gercekte zoom olmasa da göreceli olarak ayni cözünürlükte ama daha yakin görüntü alirsiniz ve lensin en keskin yeri olan ortasini kullanirsiniz. Öte yandan vignette sorunu ortadan kalkar. Bununla beraber ff ile kaliteli bir genis aci kullanirsaniz cropun asiri düsük mm degerlerine gelmeden ayni aciyi alirsiniz. Ben sizin yerinizde olsam 5d2ye canon 17-40 veya tokina 16-28 gibi bir lens alirim ki sonuc sahane olur ben 17-40 kullaniyorum. 650d ile de 70-200ü kullanirim. Ha cok isterseniz 650d yi güncelleyin ama 7d almak muhtemelen fotografinizin kalitesini arttirmaz hatta yerine göre olumsuz bile etkileyebilir. Ama 70d gibi bir gelistirme hic degilse kullanimda fark yaratir. Bence üstüne 3 seri cikmis 5d classic yada devri gecti gececek 7d gibi makineleri unutun. Bir de canon üstüne ef yazdi diye o lens cropta kötü sonuc verecek diye bir sey yok. Ornitocular L serisi tele lensleri üstüne bir de extender takip crop ile kullanirlar. Sonuclar sahanedir.


    Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
    söyledikleriniz çok değerli ve önemli şeyler değerlendirmeye mutlaka alacağım. Alternatif şöyle olabilir.

    650d satıp, 2. mark2 yi almak ve onu 24-70 2.8 tamron yada 17-40 canon f4, yada 24-105 is gibi genıs acıda cok rahat kullanabılecegım ıkıncı makıneyı elde etmek.










    Konu zagzirus tarafından (13.08.17 Saat 15:29:16 ) değiştirilmiştir.

  • #9
    Sebastian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Gökhan Yazıcı
    Makina:
    Canon 6D
    Üyelik tarihi
    Dec 2010
    Yer
    istanbul
    Yaş
    32
    Mesajlar
    1.474

    Standart

    Bende FF + UWA, APSc + Tele öneririm.

    Tabiki FF + UWA diyince ortaya ciddi bir bütçe çıkıyor o ayrı.
    İnsan şunu düşünmeden edemiyor; Mark ii + 17-40 mı? 70D + Tokina 11-16 mı?










    Satılık --->
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    Satılık --->
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #10
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D7100, 50 mm, f/1.4 ile Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR kit lensler
    Üyelik tarihi
    Jul 2011
    Yer
    Antalya
    Yaş
    59
    Mesajlar
    2.037

    Standart

    Damattan ya da gelinin babasından bir ton sopa yemek istemiyorsanız ultra geniş açı lensleri unutun.

    Gelin damat fotoğrafları konusunda 85 mm 1.8 edindikten sonra 70-200 ü çok az kullanıyorum diyen çok kişi duydum. Bir deneyin, eğer rahat ederseniz 70-200 ün parası size her türlü seti, taşınabilir stüdyo ekipmanını aldıracak ve yedekleyecek bütçeyi sağlayabilir. 6D ve Tamron 24-70 her halukarda sizin bir iş gününüzü kurtaracak çok ciddi bir alternatif olabilir mesela.










    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  • #11
    Cankat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Çaylak Üye

    Status
    Offline
    İsim
    Cankat Dönmez
    Makina:
    Canon EOS 5D Mark III
    Üyelik tarihi
    Jan 2012
    Yer
    Vienna/İzmir
    Mesajlar
    16

    Standart

    Alıntı Sebastian Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende FF + UWA, APSc + Tele öneririm.

    Tabiki FF + UWA diyince ortaya ciddi bir bütçe çıkıyor o ayrı.
    İnsan şunu düşünmeden edemiyor; Mark ii + 17-40 mı? 70D + Tokina 11-16 mı?
    Aslinda pek de fazla denemez bence. Zaten 5d mkII varmis. Tokina alana kadar ikinci elde temiz 17-40L alinir. Her ikisini de kullandim. 17-40L Tokina nin sagindan atar solundan gecer hem de bir stop daha kör olmasina ragmen. Ha tokina alinmaz mi? Elde crop gövde varsa alinir tabi. Ama ff+17-40 crop+11-16dan cok daha saglam. Öte yandan 11-16nin zoomu varla yok arasi ama 17-40L neredeyse bir tak gez oluyor.










    Canon EOS 5D Mark III | Canon EF 17-40 f:4 L USM | Tamron SP 45mm f:1.8 Di VC USD | Canon EF 70-200 f:4 L IS USM







  • #12
    Cankat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Çaylak Üye

    Status
    Offline
    İsim
    Cankat Dönmez
    Makina:
    Canon EOS 5D Mark III
    Üyelik tarihi
    Jan 2012
    Yer
    Vienna/İzmir
    Mesajlar
    16

    Standart

    Alıntı promete Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Damattan ya da gelinin babasından bir ton sopa yemek istemiyorsanız ultra geniş açı lensleri unutun.

    Gelin damat fotoğrafları konusunda 85 mm 1.8 edindikten sonra 70-200 ü çok az kullanıyorum diyen çok kişi duydum. Bir deneyin, eğer rahat ederseniz 70-200 ün parası size her türlü seti, taşınabilir stüdyo ekipmanını aldıracak ve yedekleyecek bütçeyi sağlayabilir. 6D ve Tamron 24-70 her halukarda sizin bir iş gününüzü kurtaracak çok ciddi bir alternatif olabilir mesela.
    Buna maalesef katilmiyorum. Normal kadrajlari UWA ile cekmeye calisirsaniz pek tabi ki istenmeyen sonuclar alirsiniz. Gelin "benim burnum böyle mi?" der firca kayar. Her ne kadar kadraj kurmak zor olsa da UWA ile cok basarili ve alisilagelmisin disinda yaratici kareler elde edilir. Böyle oldugunda kimseden de sopa yenmez. Patlat gec tarz calisan dügün fotografcilari haric isini layikiyle yapmaya calisan fotografcilar cantasinda bir kare icin bile olsa bir tane de genis aci bulundurur.

    Simdi söyle bir fotografa hayir der misiniz? 5dmkII+17-40L

    Carriage by Stuart McPherson, on Flickr










    HakanGil bunu beğendi.
    Canon EOS 5D Mark III | Canon EF 17-40 f:4 L USM | Tamron SP 45mm f:1.8 Di VC USD | Canon EF 70-200 f:4 L IS USM







  • #13
    Sebastian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Gökhan Yazıcı
    Makina:
    Canon 6D
    Üyelik tarihi
    Dec 2010
    Yer
    istanbul
    Yaş
    32
    Mesajlar
    1.474

    Standart

    Full frame de 24mm in altına indiğinizde artık köşelerde kalite gidiyor.
    Adam akıllı kalite için minimum 2500-3000TL (2.el) cepten çıkarmak gerekiyor.
    Oda ayrı bir gerçek.










    Satılık --->
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    Satılık --->
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #14
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D7100, 50 mm, f/1.4 ile Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR kit lensler
    Üyelik tarihi
    Jul 2011
    Yer
    Antalya
    Yaş
    59
    Mesajlar
    2.037

    Standart

    Alıntı Cankat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Buna maalesef katilmiyorum. Normal kadrajlari UWA ile cekmeye calisirsaniz pek tabi ki istenmeyen sonuclar alirsiniz. Gelin "benim burnum böyle mi?" der firca kayar. Her ne kadar kadraj kurmak zor olsa da UWA ile cok basarili ve alisilagelmisin disinda yaratici kareler elde edilir. Böyle oldugunda kimseden de sopa yenmez. Patlat gec tarz calisan dügün fotografcilari haric isini layikiyle yapmaya calisan fotografcilar cantasinda bir kare icin bile olsa bir tane de genis aci bulundurur.

    Simdi söyle bir fotografa hayir der misiniz? 5dmkII+17-40L

    Carriage by Stuart McPherson, on Flickr
    Sevgili Cankat, tam olarak çekmek istemeyeceğim, bu işten ekmek yiyenlerin de çekmek istememesi gereken örnek bir fotoğraf bulmuşsun.


    Eğer Stuart bey bu fotoğrafı FF gövdede 24 mm odak mesafesiyle çekseydi ya da gene 17 mm de ama Croplu bir gövdede çekseydi şu fotoğrafı elde etmiş olacaktı:

    [IMG][/IMG]

    Yani bize göre sol camdan düğünde fena halde sıkılmış cep telefonuyla vakit geçiren yakınları, sağ camdan istiflenmiş fazla mobilya gibi duran görüntüler olmayacak ve kadrajın ana temasını oluşturan ve hiç estetik olmayan paraşüt giibi bir gelinlik eteği yerine, gelin ve damadın ön oplanda olduğu (teknik olarak portre çekiyorsun) bir fotoğraf olacaktı.

    Teşekkür ederim.










    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  • #15
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D7100, 50 mm, f/1.4 ile Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR kit lensler
    Üyelik tarihi
    Jul 2011
    Yer
    Antalya
    Yaş
    59
    Mesajlar
    2.037

    Standart

    Cankat beyin verdiği örnekle ilgili söyleyeceklerimi tamamlayamamıştım (iş, güç);

    Eğer Coppola nın God Father setinde olsaydık ya da Tarantino gelin-damat çiftini bir cenaze arabasında görüntülüyor olsaydı yukarıda, ultra geniş açıyla çekilen fotoğraf çok işlevsel ve görsel olarak daha değerli olabilirdi. Ancak burada kontratla üstlenilen bir iş var; düğün fotoğrafı çekmek. Gerek gelin damat, gerekse davetlilerin, tek tek ya da birlikte çekilmiş portrelerinden oluşan bir albüm oluşturmak. Temel beklenti bu.
    Bunların dışında, düğün öncesi stüdyo, ya da açık alanda çekilen fotoğraflarda da elbette kompozisyon, teknik farklılıklar önemli ama inanın bana, insanlar (özellikle de gelinler) kendilerini, hatta kendilerine ait detayları ( elindeki çiçek demeti gibi) görmeyi hatırlamayı istiyorlar. Sanırım düğün tercihlerini (pastoral ortam, kır evleri, havuz, kiralanmış üstü açılan limuzin gibi detayları) vermişseniz ve esas oğlan ve kız damat ve gelinse sizden iyi fotoğrafçı yoktur, bir sonraki işiniz de garantidir..










    Konu promete tarafından (14.08.17 Saat 13:06:13 ) değiştirilmiştir.
    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  • #16
    Sebastian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Gökhan Yazıcı
    Makina:
    Canon 6D
    Üyelik tarihi
    Dec 2010
    Yer
    istanbul
    Yaş
    32
    Mesajlar
    1.474

    Standart

    Alıntı Cankat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aslinda pek de fazla denemez bence. Zaten 5d mkII varmis. Tokina alana kadar ikinci elde temiz 17-40L alinir. Her ikisini de kullandim. 17-40L Tokina nin sagindan atar solundan gecer hem de bir stop daha kör olmasina ragmen. Ha tokina alinmaz mi? Elde crop gövde varsa alinir tabi. Ama ff+17-40 crop+11-16dan cok daha saglam. Öte yandan 11-16nin zoomu varla yok arasi ama 17-40L neredeyse bir tak gez oluyor.

    Olaya sadece kalite gözüyle bakarsak ben bu seviyede Canon gövde önermem en başta
    Bence ortada ciddi bir $$$ çelişkisi var.
    17-40 için 2000TL isteyen dengesizler var. Sırf UWA sınıfında olduğu için 4 haneli rakamlara satılabilecek bir lens.
    Bende çok severim ama 1700-1800TL den aşağı bulunmuyor sanırım.
    2000TL ye Tokina 16-28 varken 17-40 a 1800 vermek fanatiklik olur sadece.

    ben şahsen bu işten para kazanıyor olsam. Yaptığım şeyin karşılığını alıyor olsam
    6D + 16-35F4 kullanırdım UWA konusunda.
    2. düzeneği de direk Nikon + 80-200 ile kurardım










    Satılık --->
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    Satılık --->
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #17
    Cankat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Çaylak Üye

    Status
    Offline
    İsim
    Cankat Dönmez
    Makina:
    Canon EOS 5D Mark III
    Üyelik tarihi
    Jan 2012
    Yer
    Vienna/İzmir
    Mesajlar
    16

    Standart

    Alıntı promete Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cankat beyin verdiği örnekle ilgili söyleyeceklerimi tamamlayamamıştım (iş, güç);

    Eğer Coppola nın God Father setinde olsaydık ya da Tarantino gelin-damat çiftini bir cenaze arabasında görüntülüyor olsaydı yukarıda, ultra geniş açıyla çekilen fotoğraf çok işlevsel ve görsel olarak daha değerli olabilirdi. Ancak burada kontratla üstlenilen bir iş var; düğün fotoğrafı çekmek. Gerek gelin damat, gerekse davetlilerin, tek tek ya da birlikte çekilmiş portrelerinden oluşan bir albüm oluşturmak. Temel beklenti bu.
    Bunların dışında, düğün öncesi stüdyo, ya da açık alanda çekilen fotoğraflarda da elbette kompozisyon, teknik farklılıklar önemli ama inanın bana, insanlar (özellikle de gelinler) kendilerini, hatta kendilerine ait detayları ( elindeki çiçek demeti gibi) görmeyi hatırlamayı istiyorlar. Sanırım düğün tercihlerini (pastoral ortam, kır evleri, havuz, kiralanmış üstü açılan limuzin gibi detayları) vermişseniz ve esas oğlan ve kız damat ve gelinse sizden iyi fotoğrafçı yoktur, bir sonraki işiniz de garantidir..
    Söylediklerinizde tabi ki haklisiniz. Ancak ben yine de uwa lens kullanmanin bir mahsuru oldugunu düsünmüyorum. Insanin konu oldugu fotograflarda mümkün oldugunca bozulmalari istemeyiz. 35mm ile 50mm arasinda bile bir miktar fark vardir. Ancak alisilagelmisin disina cikmak bizleri bayagiliktan kurtarir zannediyorum. Söyle düsünün. Dügün fotografi cektireceksiniz. Iyi bir fotografci buldunuz. Bu fotografci da isini gayet güzel yapti ve size bir albüm hazirladi. Ancak bir baktiniz hepsi birbirinin benzeri olmus. Burada fotograflar teknik ve sanatsal acidan basarili diye fotografciyi basarili kabul etsek de aslinda yenilikten uzak sekilde bir döngünün icinde sikisip kalmistir bana kalirsa. Belki 20 fotografin son iki tanesi de olsa iki tanesinde asil odak gelin damat olmasa, olay biraz bütünlük icinde cevreyle ele alinsa. Hatta biraz daha ileri gidilip agzi burnu yer degistirmis bol diszortionli ama bakildiginda gülümseme birakan fotograflar olsa fena mi olur 😃. Sonuc olarak ultra genis bence dügün fotografciliginin tuzu biberidir. Sicakta limonatanin icine atilan nane yapragidir belki de kim bilir 😜


    Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi










    Canon EOS 5D Mark III | Canon EF 17-40 f:4 L USM | Tamron SP 45mm f:1.8 Di VC USD | Canon EF 70-200 f:4 L IS USM







  • #18
    Cankat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Çaylak Üye

    Status
    Offline
    İsim
    Cankat Dönmez
    Makina:
    Canon EOS 5D Mark III
    Üyelik tarihi
    Jan 2012
    Yer
    Vienna/İzmir
    Mesajlar
    16

    Standart

    Alıntı Sebastian Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Olaya sadece kalite gözüyle bakarsak ben bu seviyede Canon gövde önermem en başta
    Bence ortada ciddi bir $$$ çelişkisi var.
    17-40 için 2000TL isteyen dengesizler var. Sırf UWA sınıfında olduğu için 4 haneli rakamlara satılabilecek bir lens.
    Bende çok severim ama 1700-1800TL den aşağı bulunmuyor sanırım.
    2000TL ye Tokina 16-28 varken 17-40 a 1800 vermek fanatiklik olur sadece.

    ben şahsen bu işten para kazanıyor olsam. Yaptığım şeyin karşılığını alıyor olsam
    6D + 16-35F4 kullanırdım UWA konusunda.
    2. düzeneği de direk Nikon + 80-200 ile kurardım
    Sebastian bey bu topa girmem kusura bakmayin.

    Lens konusuna gelirsek. Tamron, tokina gibi üreticiler gayet iyi lensler üretiyor. Almakta bir sakinca yok tabi ki. Hatta öyle lensler var ki bunlar dururken nikon a canon a para baymak icin ufaktan delirmis olmak lazim. Ama 17-40L bence kalitesine göre gayet makul fiyata sahip ikinci elde olsun spotta olsun. Hatta illa 2.8 diye tutturmazsaniz 16-35 gereksiz bile denebilir(16-35 2.8 II kullanip gözlemlemis biri olarak söylüyorum). Ha imkan olursa en uygunu dediginiz gibi 16-35 f4 olur bana göre de.


    Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi










    Canon EOS 5D Mark III | Canon EF 17-40 f:4 L USM | Tamron SP 45mm f:1.8 Di VC USD | Canon EF 70-200 f:4 L IS USM







  • #19
    Sebastian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Gökhan Yazıcı
    Makina:
    Canon 6D
    Üyelik tarihi
    Dec 2010
    Yer
    istanbul
    Yaş
    32
    Mesajlar
    1.474

    Standart

    Alıntı Cankat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sebastian bey bu topa girmem kusura bakmayin.

    Lens konusuna gelirsek. Tamron, tokina gibi üreticiler gayet iyi lensler üretiyor. Almakta bir sakinca yok tabi ki. Hatta öyle lensler var ki bunlar dururken nikon a canon a para baymak icin ufaktan delirmis olmak lazim. Ama 17-40L bence kalitesine göre gayet makul fiyata sahip ikinci elde olsun spotta olsun. Hatta illa 2.8 diye tutturmazsaniz 16-35 gereksiz bile denebilir(16-35 2.8 II kullanip gözlemlemis biri olarak söylüyorum). Ha imkan olursa en uygunu dediginiz gibi 16-35 f4 olur bana göre de.


    Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
    Hem 16-35 F4 (ki halen kullanıyorum) hem 17-40 kullanmış biri olarak söylüyorum. Kıyaslanmayacak 2 lens.
    Kaldı ki bu sitede 17-40 ı öneren öven nadir insanlardanım.
    Ancak bu astronomik fiyatlardan ben kimseye 17-40 alın diyemem. Demem dilim varmaz bir kere.










    Satılık --->
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

    Satılık --->
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #20
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    umut yok
    Makina:
    5d m2 & 300d & 650d
    Üyelik tarihi
    Jul 2012
    Yer
    istanbul
    Yaş
    33
    Mesajlar
    76

    Standart

    Cankat arkadaşımız ve tecrubelerim doğrultusunda, croplu makine kullanmaktan vazgeçiyorum. Elimde olan 5dmark2 nin yanına fırsatını bulduğumda bir kardeş alacağım. (ff gövde muhtemelen 5d mark2 yada 1d mark serisi) Elimdeki croplu makineyi elden çıkartacağım ve ff lens alacağım. Düşündüklerim (ikinci el max 2500) ;

    16-35 f4
    15-35 f 2.8 1.seri
    17-40
    tokina 16-28 2.8
    24-105 f4 is
    24-70 f.28 1. seri
    tamron 24-70 2.8

    tecrübe edinen varsa hangi lensi neden almam konusunda fikir verebilecek olan minnettar kalacağım.

    Not: (gelin damat, hem geniş açı hemde portre çekilecek, dar alanlar kullanılacak yeri geldimi odada. yeri geldimi binayı yerden tam kareye sığdıracağım, cadde panorama için)











  • Sayfa 1/2 12 SonSon

    Yetkileriniz

    • Konu Acma Yetkiniz Yok
    • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
    • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
    • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
    •  

    SEO by vBSEO 3.6.0