promete Nickli Üyeden Alıntı
Umut bey, yaptığınız tanımdan bu işten para kazanmak, iş kurmak üzere ya da kurulmuş işinizi geliştirmek için daha fonksiyonel bir donanım hazırlığı içinde olduğunuz anlaşılıyor.
İster bireysel stüdyo, ister kurumsal, hatta ister ajans için olsun sizi yarı yolda bırakmayacak meşhur donanımlar vardır. Özellikle profesyonel işler FF bodylerle yapıldığı için lensler de öyledir. Nikon la ortaya çıkan "Holy trinity" kavramı Nikon un FX (FF) gövdeler için yaptığı 14-24, 24-70 ve 70-200 lensleri tanımlar. Bu lensler var ise profesyonel olarak altından kalkamayacağınız iş yoktur denir. Canon da ise bu üçleme konusunda tam bir fikir birliği oluşmadı denebilir. 70-200 ve 24-70 tamam, ancak geniş açıda 11-24 ile seriyi tamamlayalım diyen de var 16-35 i tercih eden de.
Croplu gövde ve lensleri için ben olsam hiç yatırım yapmam. Özellikle de video çekecekseniz otomatik odaklama yapan 650D, 7D ye göre daha çok işinize yarayacaktır. Tamron lenslerin de (tüm üçüncü parti ürünler gibi) sizi mahçup etme olasılığı Canon lenslere oranla daha çoktur. Madem 70-200 alacaksanız Tamronları elden çıkarıp bir Canon STM standart zoom lens edinmeye bakın. Günü kurtaran lensiniz olabilir.
70-200 L IS 2.8 lenste ekonomik olarak zorlanacaksanız F4 lensleri de göz ardı etmeyin. f 2.8 den daha başarılı optik performansları var ve hafifler.
Bu arada hemen uyarayım , arkadaşlarım genellikle ultra geniş açılı lensleri geniş açı olarak önerebiliyorlar. Bunu şunun için söylüyorum, ultra geniş açılı lenslere profesyonel yaşamda (düğün, mezuniyet törenleri, kapalı salonlar vs) neredeyse hiç gereksiniminiz olmaz. İnşallah olur, olursa da kiralarsınız.
FF için geniş açı lens, 36-50mm arası olanlar. 36mm den aşağı olanlara ultra geniş açı deniyor.
APS-C için ise 22-35 mm arası geniş açı, 22 mm den düşük olanlara ise ultra geniş açı deniyor.
Siz, tam da söylediğiniz gibi geniş açı lens edinmeye bakın.