CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Sayfa 2 Toplam 2 Sayfadan BirinciBirinci 12
Toplam 33 adet sonuctan sayfa basi 21 ile 33 arasi kadar sonuc gösteriliyor
Like Tree12Likes

Konu: Cropludan Ff makinaya geçmek

  1. #21
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Burak
    Makina:
    Canon 6D - Agfa Silette LK Sensor
    Üyelik tarihi
    26.August.2014
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    48
    Mesajlar
    207

    Smile

    Alıntı Sebastian Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evet Nikon'da da 12-24 vardı doğru. Birden aklıma gelmemiş.

    ______________________________________________

    Ben açıkcası Canon 70D nin bile iyi bir D7000 den sensör performansı olarak geri kalacağını düşünüyorum.
    D7200 zaten APSc ler arasında "alınabilir" en iyi cihaz belkide.
    Pentax da çok iyi APSc gövdeler var ama en nihayetinde Pentax.
    Birde D500 çıktı tabiki ama şuan için hakkında çok bir bilgim yok. Kağıt üstü rakamlar onu en iyi APSc gövde olacağını gösteriyor.

    Canon 80D ile "belki" bunlara rakip olabilir. Öncekiler değil.

    Tabi bunlar benim şahsi fikrim.


    Bu kadar eleştirdiğin markayı neden kullanıyorsun o zaman diyen olursa da belirteyim.
    Tek sebep; renk
    Kullandığım hiç bir kamerada beni bu denli doyuran bir renk yelpazesi görmedim.
    Yukarıdaki mesajımda belirttiğim benim sebeplerden biri de aynı şekilde renklerdi. Nikon da garip bir renk var, sanki solgun gibi sanki yeşile kaçar gibi bir temp var. Scott Kelby bile Canona geçişi için kesinlikle sponsorluktan değil tamamen renklerle uğraşmaktan yorulduğundan olduğunu üstüne basa basa söylüyor.
    Ben bir de ikinci husus olarak liveview simülasyondan dolayı 6d yi seçtim. Muadili d610 da liveview ayarları simülize edip gösteremiyor. Ben karmaşık bir ışık kondüsyonunda manuel ayarlarda liveviewi açıp oradan hemen istediğim şekilde aynasızlar gibi çekeceğimi çekmeden görüp ayarlamamı tamamlayabiliyorum. Bu benim çok kullandığım bir yöntem. Orta noktacı olduğumdan D610 un af noktalarının sayısı da beni kendine çekemedi. Artı video çekmesem de çekenler için 6D ile D610 mukayese bile edilmez.
    Vs gibi çok etken var da renk konusu açılmışken ben kendi adıma tercih sebeplerimi de yazayım dedim.
    Burada Nikon'un beni tek cezbeden noktası dinamik aralıkları. Canonun diğer pek çok artıları olması hala kullanmamı sağlıyor ama sonunda Canon da gördü ki mesele ciddi 80D de ufak bir deneme yaptı. 6D mark II ve 5D mark IV ün 14,5 yada 15 stop dinamik aralığa sahip olacağı kesinleşti gibi. Nikonla arasındaki bu ciddi farkı ortadan kaldırıyor. Böyle olursa birçok pozitif etken üzerinde kalacak. Biz de inşallah nasiplenecez










    Bir kare bir hayattır bazen...

  2. #22
    Sebastian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Gökhan Yazıcı
    Makina:
    Canon 6D
    Üyelik tarihi
    12.December.2010
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    39
    Mesajlar
    2,023

    Standart

    Alıntı Mecanica Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yukarıdaki mesajımda belirttiğim benim sebeplerden biri de aynı şekilde renklerdi. Nikon da garip bir renk var, sanki solgun gibi sanki yeşile kaçar gibi bir temp var. Scott Kelby bile Canona geçişi için kesinlikle sponsorluktan değil tamamen renklerle uğraşmaktan yorulduğundan olduğunu üstüne basa basa söylüyor.
    Ben bir de ikinci husus olarak liveview simülasyondan dolayı 6d yi seçtim. Muadili d610 da liveview ayarları simülize edip gösteremiyor. Ben karmaşık bir ışık kondüsyonunda manuel ayarlarda liveviewi açıp oradan hemen istediğim şekilde aynasızlar gibi çekeceğimi çekmeden görüp ayarlamamı tamamlayabiliyorum. Bu benim çok kullandığım bir yöntem. Orta noktacı olduğumdan D610 un af noktalarının sayısı da beni kendine çekemedi. Artı video çekmesem de çekenler için 6D ile D610 mukayese bile edilmez.
    Vs gibi çok etken var da renk konusu açılmışken ben kendi adıma tercih sebeplerimi de yazayım dedim.
    Burada Nikon'un beni tek cezbeden noktası dinamik aralıkları. Canonun diğer pek çok artıları olması hala kullanmamı sağlıyor ama sonunda Canon da gördü ki mesele ciddi 80D de ufak bir deneme yaptı. 6D mark II ve 5D mark IV ün 14,5 yada 15 stop dinamik aralığa sahip olacağı kesinleşti gibi. Nikonla arasındaki bu ciddi farkı ortadan kaldırıyor. Böyle olursa birçok pozitif etken üzerinde kalacak. Biz de inşallah nasiplenecez
    Canon un bir anda 12-13 DR aralığından 14-15lere fırlayacağını sanmıyorum. 5DSr da da çok iddalıydı. DXO marka girince gördük
    Hani 13stopluk DR ile 14stopluk DR 'ı ayırt edip faydalarını hissedebilirmiyiz? Açıkcası bilmiyorum.
    Ben D700 ile çektiğim koşullarda 6D ile de çektim. Aynı zorluklarala yine baş ettim.
    Biraz kamerayı doğru kullanmayı, kameraya hakim olmayı öğrenmek gerekiyor. Kullandığımız aletin avantaj ve dezavantajlarını öğrenmeliyiz diye düşünüyorum.

    Ben Nikon'ların daha doğru renkleri yansıttıklarını, Canon'ların ise biraz daha doygun fotoğraf verdiğini düşünüyorum.
    Nikon gerçekten ne görüyorsam onu veriyordu ki bu benim hoşuma gitmiyordu
    Nikon'da çektiğim tüm karelerde işlerken daima vibrance saturation gibi şeyler mutlaka + yönde oynamışımdır.
    Canon da ise 0 a 0 tutuyorum hep

    Bu olayı başka yerlerde ve kişilerde de duydum. Teknik olarak dezavantaj gibi görünsede ben seviyorum valla. Ben en büyük avantaj olarak görüyorum.










    ceasaris likes this.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.




  3. #23
    NGA
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    nga
    Makina:
    6D
    Üyelik tarihi
    09.January.2014
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    43
    Mesajlar
    105

    Standart

    Fikrini yazan herkese çok teşekkür ederim, zevkle ve dikkatle okuyorum. FF tecrübem olmadığı için belki böyle bir arzum da olmamıştı. Ama 70d ile geçirdiğim 10 bin kareden sonra galiba ne istediğimi daha çok anladım. Makro çekerken alan derinliği, işin ekonomik boyutu, crop faktör avantajı... Ben yine de ff alacak gibiyim.











  4. #24
    Cemshoot - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Cem ÇAKIR
    Makina:
    Canon EOS 6D
    Üyelik tarihi
    03.June.2014
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    32
    Mesajlar
    169

    Standart

    Croptan 6d ye geçmiş biri olarak bende birkaç şey yazayım o zaman 😄
    Tabi benim başlıca geçiş sebebim burada yazılanlardan çok iso performansıydı.
    Ff le ilgili farklara gelmeden önce şunu söyleyebilirim herkes bahsetmiş zaten ff e bir kere geçerseniz crop a döneceğinizi sanmıyorum.
    Alan derinliği bariz fark ediyor bokeh kalitesi cropa göre daha fazla. Renk ve ışık geçişleri daha soft uzun lafın kısası kesinlikle daha iyi imaj kalitesi sunuyor tabi önünde bir L lens olduğu zaman kaymak oluyor bu arkadaşlar😄
    Lenslerede değinmişken L serisi lenslerde ff makinalarla kendi farkını ortaya koyuyor diye düşünüyorum.
    İso olayında zaten söylemeye gerek yok gibi gece kuşu oluyorsunuz 6d ile özellikle 😄
    Sonuç olarak ff makinaya genrl olarak baktığımızda daha fazla imkan ve daha iyi imaj kalitesi verdiği net söyleyebilirim. Arabalar gibi bu arkadaşlardada segment farkı kendini belli ediyor.


    Sent from my iPhone using Tapatalk










    HakanGil likes this.

  5. #25
    Giresunlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Umut Giresunlu
    Makina:
    Canon 5D Mark II, EOS M
    Üyelik tarihi
    12.February.2011
    Nereden
    Kocaeli
    Yaş
    49
    Mesajlar
    952

    Standart

    Arada ağır saçmalasa da Ken Rockwell'in işin matematiğinden ve tekniğinden uzak, direkt pratiğine yönelik yorumlarını seviyorum. FF-Crop konusundaki yorumu da oldukça ilginçtir: "FF sensörlü bir gövdede köhne bir lensle aldığım sonuçlar, crop sensörlü bir gövdede çok iyi bir lensle aldıklarıma oranla daha iyi." Konuyla ilgili şu sayfada 5D Classic + 70-210 f/4 ve D200 + 85 f/2 karşılaştırmalı fotoğraflar da vermiş: http://www.kenrockwell.com/tech/full...-advantage.htm










    HakanGil likes this.

  6. #26
    Cemshoot - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Cem ÇAKIR
    Makina:
    Canon EOS 6D
    Üyelik tarihi
    03.June.2014
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    32
    Mesajlar
    169

    Standart

    Alıntı Giresunlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arada ağır saçmalasa da Ken Rockwell'in işin matematiğinden ve tekniğinden uzak, direkt pratiğine yönelik yorumlarını seviyorum. FF-Crop konusundaki yorumu da oldukça ilginçtir: "FF sensörlü bir gövdede köhne bir lensle aldığım sonuçlar, crop sensörlü bir gövdede çok iyi bir lensle aldıklarıma oranla daha iyi." Konuyla ilgili şu sayfada 5D Classic + 70-210 f/4 ve D200 + 85 f/2 karşılaştırmalı fotoğraflar da vermiş: http://www.kenrockwell.com/tech/full...-advantage.htm
    Ken abimiz bazen saçmalıyor bu örnekte çok eski bodylerle yapılmış bir test güncel bodylerde durum tam tersi diye biliyorum. Dünyanın en iyi sensörüde olsa lensden gelen ışığı işlediği için ne kadar iyi bir body de olsa lens kötü oldumu imaj kalitesi kötü olacaktır. Gözünüz ne kadar sağlam olsada gözlük kötü oldumu dünyayı kötü göreceksiniz 😄











  7. #27
    Sebastian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Gökhan Yazıcı
    Makina:
    Canon 6D
    Üyelik tarihi
    12.December.2010
    Nereden
    istanbul
    Yaş
    39
    Mesajlar
    2,023

    Standart

    Güncel bir D7200 gibi bir gövdeye Sigma 18-35 F1.8 takın bakalım ne oluyor
    Ken abi RAW çekmeye bile karşı bir güzel abimiz. Söylediğini dinlemek ama çokta ciddiye almamak lazım.










    Cemshoot likes this.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.




  8. #28
    KerimKasap - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Moderator

    Status
    Offline
    İsim
    Abdulkerim Kasap
    Makina:
    EOS 5D
    Üyelik tarihi
    05.August.2014
    Nereden
    Tokat
    Yaş
    29
    Mesajlar
    274

    Standart

    Bu konuda eski gövdeler için denilen doğru olabilir. Ama güncelde tam tersine döndü de diyemem. Güncelde de aynı kalitede lensleri, eski FF e takınca; güncel crop a oranla daha iyi sonuçlar elde edebiliyoruz. Güncel crop eski FF i geçti demek için teknolojinin hâla gelişmeye ihtiyacı var bence.











  9. #29
    Cemshoot - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Cem ÇAKIR
    Makina:
    Canon EOS 6D
    Üyelik tarihi
    03.June.2014
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    32
    Mesajlar
    169

    Standart

    Yok crop her zaman kendi farkını ortaya koyar zaten crop ff i geçti demek saçma olur. Benim demeye çalıştığım L serisi lens+ crop body ff body+kötü lens karşılaştırması için ben crop body+ L lensi tercih ederim. Yoksa aynı lensi cropla ff de denediğimizde tabiki ff daha iyi imaj kalitesi sunar sensör genişliğinden dolayı.










    dervis2007 likes this.

  10. #30
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Mevlana Muhammed Ali Bilir
    Makina:
    Canon EOS 5D Mark 3 Canon EOS 70D
    Üyelik tarihi
    20.September.2015
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    24
    Mesajlar
    39

    Standart

    Abiler, kafamdaki çoğu soruların cevaplarını verdiniz. Allah razıolsun.

    Son bir sorum olucak:

    Elimde şuanda 70d var. 6d'ye geçmeyi düşünüyorum ama kıyaslama yaptığınızda af noktası ve enstantane sayısı 70d'den daha az. Bu dezavantaj bir durum yaratır mı? Yoksa rakamlara takılmamak mı gerekir?..


    Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi











  11. #31
    xmen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Sinan Kara
    Makina:
    5D Mark III
    Üyelik tarihi
    24.August.2015
    Nereden
    tilburg
    Yaş
    48
    Mesajlar
    214

    Standart

    Hem hareketli sahneler cekip hem FF istiyorsaniz 5D Mark III almaniz daha mantikli olacaktir.Ama duragan seyler cekiyorsaniz portre ve manzara gibi ozaman rakamlara takilmamanizi oneririm .











  12. #32
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Mevlana Muhammed Ali Bilir
    Makina:
    Canon EOS 5D Mark 3 Canon EOS 70D
    Üyelik tarihi
    20.September.2015
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    24
    Mesajlar
    39

    Standart

    Alıntı xmen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hem hareketli sahneler cekip hem FF istiyorsaniz 5D Mark III almaniz daha mantikli olacaktir.Ama duragan seyler cekiyorsaniz portre ve manzara gibi ozaman rakamlara takilmamanizi oneririm .
    Şuanda 5d3'ler biraz tuzlu. 2.el olarak yüksek shutter'da bir m3 alınsa, shutter'dan kaynaklanan eksi bir durum oluşur mu?


    Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi











  13. #33
    aksoykaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Kaan Aksoy
    Makina:
    Canon EOS 6D Mk.III :) + EOS 70D + Nikon F55 + Zenit 122
    Üyelik tarihi
    06.June.2014
    Nereden
    Istanbul
    Yaş
    47
    Mesajlar
    2,509

    Standart

    Alıntı MMAliBilir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şuanda 5d3'ler biraz tuzlu. 2.el olarak yüksek shutter'da bir m3 alınsa, shutter'dan kaynaklanan eksi bir durum oluşur mu?


    Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
    Ali Bey,

    Aşağıdaki mesajda gövdelerin shutter ömürleri ile ilgili link bulunuyor:
    http://www.canonturk.com/fotograf-makinesi-tavsiyeleri/30594-70d-10-18-vs-mark2-17-40-a.html#post416233

    Kullanılmış bir gövdede eğer shutter sayısı bu rakamların yarısının üzerindeyse, bu ikinci el gövdeyi alanın riskidir. (İngilizce tam oturan güzel bir deyiş vardır: "at your own risk")
    1DX gibi gövdelerde bu sitede (üreticilerden alınmış bilgilere göre) 400.000 shutter ömür belirtilmişse de, piyasada 900.000 shutter olup hala sorunsuz çalışan cihazlar bulunmaktadır.
    Kimisinde de (nadir de olsa) 70.000 shutter'da perdeleri arızalanan 5D Mk.III cihazlar da olmaktadır.
    Hatta ilk 100 shutter içinde arızalanan bir 70D'yi dahi duydum.

    Eğer çok hızlı hareket eden objeleri çekmeyecekseniz, aksiyon fotoğrafçılığı yapmayacaksanız, 6D gövde bir FF makine olarak gayet kullanılabilir bir gövdedir. 6D'deki AF sistemindeki noktalar (merkez nokta haricinde) asla 5D Mk.III ile yarışamaz. Ancak 6D'nin merkez AF noktası oldukça başarılı.

    70'yi ve 6D'yi ben de kullanıyorum. Ancak kullanım amaçları tamamen farklı. 70D, crop gövde ile daha uzağa erişiyor. Daha yüksek fps hızıyla hızlı hareketler ve aksiyonlar güzel şekilde yakalanıyor. Ancak 6D'de sensör kalitesi, yüksek ISO performansı ve FF sensörü nedeniyle portreler, manzaralar, uzun pozlamalar, dar alan derinliğinin kullanıldığı pozlar, vb. çekimlerde tercihim oluyor.

    Selamlar.










    > Geniş açı, evreni topyekün sizin önünüze koyar. Telefoto ise, size binlerce farklı evreni getirir.
    >> EOS 6D II vs. EOS 70D - FF gövdelerin yakına dokunuşu, Crop gövdelerin uzağa erişimi ...
    >>> ... becerikli telefoto Tamron SP 150-600mm VC, gizli inci Sigma 120-300mm OS Sport, şiir gibi geniş açı Sigma 35mm Art, tilt-shift'in ekonomi sınıfı Samyang T-S 24mm ...

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •