CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Sayfa 1 Toplam 4 Sayfadan 123 ... SonuncuSonuncu
Toplam 68 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 20 arasi kadar sonuc gösteriliyor
Like Tree29Likes

Konu: Sokak Fotoğrafı Nedir, Ne Değildir?

  1. #1
    Sokak Fotoğrafçısı

    Status
    Offline
    İsim
    tunc ozceber
    Makina:
    canon
    Üyelik tarihi
    08.September.2009
    Nereden
    ankara
    Mesajlar
    1,017

    Standart Sokak Fotoğrafı Nedir, Ne Değildir?

    Sokak Fotoğrafı Nedir, Ne Değildir.

    Forumumuzda sokak fotoğrafı hakkında bir konu başlığı açılmasını Mert’ten şiddetle istemiştim. Hepimiz bir şekilde sokaklarda fotoğraf çekiyorduk ve bunları paylaşıyorduk. Beklediğim gibi canlı bir konu başlığı haline geldi sokak fotoğrafları. Ancak zamanla ben de dahil “sokak fotoğrafı” kavramından, felsefesinden biraz sapmış olduğumuzu farkettim. Başlıktaki bir çok fotoğraf gerçekten başarılı olsa da, sokak fotoğrafı kategorisine dahil edemeyeceğimiz türden. Bunlar sokak fotoğrafı kategorisinde paylaşılınca, bu alan üzerine yoğunlaşmak isteyen ama henüz bu felsefeyi tam kavrayamamış olan arkadaşlarımızı da yanlış yönlendirir olduk. Bu yüzden Aşağıdaki derlememde Cartier- Bresson ve Chris Weeks gibi bir çok usta sokak fotoğrafçısının okuduğum makalelerinden bana yararı dokunan ve aklımda kalan kısımlarını anlatmaya çalışacağım.


    En iyi fotoğraflar yakalanmak için zorlanmadığında gelirler. An’lar ya olur ya da olmaz.

    Buna rağmen başaramıyorsanız gözlem yeteneklerinizin pratiğe ve gelişmeye ihtiyacı vardır.

    Sadece bunu anladıktan kuralların ya da kanunların olmadığını keşfedebilirsiniz.
    Kendinizi bir kocakarı yerine koyun, dedikodu yapmayı seven bir kocakarı. Önünüzde olup biten olayları en iyi nereden duyabileceğinizi ve görebileceğinizi kestirmeye çalışın. Bir hayalet gibi olayın özünü fotoğraflayın ve bir casus gibi farkedilmeden oradan uzaklaşın.

    İçinde benim de bulunduğum bir çok fotoğrafçı diğerleri arasında öne çıkmak için daha önce pek görülmemiş egzotik yerleri fotoğraflamayı seçerler. Bu başarı da getirir belki ama herkesin aşina olduğu yerlerdeki gizemleri yakalamak her zaman daha büyük gözlem, sabır ve ustalık gerektirir. Bilinen bir yerde bilinmeyeni fotoğraflamak insanlardan sadece takdir toplamaz, onların dikkatini çekip düşünmeye zorlar.

    Gözlerinizi açın.

    Yürüyüşe çıkın.

    Tam sokaktaki kaosun içine.

    Fotoğrafınızı bulun, sonra bir diğerini bulun. Sakın zorlamayın. Sadece her birimizin etrafında yazılan tarihi fotoğraflayın. Bu tam da yanınızda.

    Eğer gripli makinalarınıza tele lensler takıp sokakta fotoğraf avlamaya çıkıyorsanız bu sayfayı kapatın ve gidip makro veya portre çekin. Onlar daha kolaydır.

    Eğer elinizdeki bu devasa makinalarla kalabalığa karışmakta sorun yaşadıysanız bu dediklerim size tanıdık gelecektir. Etrafınızda gelişen bir annenin çocuğuna sarılması ya da bir grup gencin belki de evlendiği kilisenin yanında duran yaşlı bir adama kötü davrandığı olaylarını çekmek için...

    Devasa kameranızı gözünüze dayarsınız.

    Farkedilirsiniz.

    O an’ı batırırsınız.

    Tele lenslerle sokak fotoğrafı çekilmez. Eline uzun namlulu tüfeğini alıp ağaca tırmanmış herkes bir geyiği öldürebilir. Elinize bir bıçak alıp o geyiği öldürdüğünüzde işte o zaman insanları etkileyebilirsiniz. Sokak fotoğrafı da tam budur işte.

    Sokak fotoğrafının rengi siyah beyazdır. Çünkü sokak fotoğrafında önemli olan insanların ne giydiğini yansıtmak değildir. Aksine fotoğrafı tüm maddiyattan sıyırıp insanların ruhlarını fotoğraflayabilmektir siyah beyaz.

    Eğer Leica gibi bir rangefinder kullanmıyorsanız diğer gözünüzü de açık tutun fotoğraf çekerken. Fotoğraf makinanız fotoğrafını çektiğiniz anda aynasını kaldırarak o anı size göstermeyecektir. Diğer gözünüz açık değilse çektiğiniz fotoğrafı asla gerçekten göremeyeceksiniz.

    Eğer bazıları gibi fotoğraf makinanızı çantanızda çekeceğiniz yere götürüp fotoğrafınızı çekip tekrar çantanıza sokuyorsanız, bu alan size göre değildir. Bu şekilde en fazla sizi doğum günü partisine çağıran dostlarınızın fotoğraflarını çekebilirsiniz.

    Fotoğraf çekmek istiyorsanız,

    Makinanız zarar görecektir
    Yere düşecektir

    Çizilecektir.

    Ama çantasında hem çizilmeden hem de fotoğraf çekmeden tertemizce yaşlanan bir makinadan çok daha iyi fotoğraflara sahip olmanızı sağlayacaktır zarar görmesinden korkmadığınız makinanız.

    Sokak Fotoğrafı Hayattır.

    Hayatın saf ve ham bir formudur

    Şu anda olur

    Geçmişte de olur

    Ama bir anda olur.

    Bu yüzden fotoğrafçı ekipmanını en iyi şekilde tanımak zorundadır. Hiç bir Otomatik mod fotoğrafı fotoğrafçının gördüğü gibi fotoğraflayamaz.

    Bir sokak fotoğraçısı neredeyse fotoğraf makinasının diyafram ve enstantanesi o an’a göre hazırdır.

    Hava güneşli mi?

    Yoksa ben gölgede miyim?

    Fotoğrafçı bütün bu durumlara göre gereken değerlere o an karar verebilmelidir. Bu nasıl mı olur?

    Pratikle...

    Yeteri kadar fotoğrafı yaktıktan sonra birisi o an’ı yakalamayı öğrenecektir. Belki de on yüz bin milyon fotoğraf sonra fotoğraf makinasının sizi kısıtlayan pozometresine bağlı kalmamayı başaracaksınız.

    Çoğu portre ve mimari fotoğrafçısının sokak fotoğrafı çekmediğine dikkat etmişsinizdir. Portrelerde kurallar basittir. Belirli açı ve ışıklarla istenilen fotoğraf elde edilebilir. Ancak sokakta bu şansınız yoktur.

    Genel pozlamayla çekeceğiniz bir fotoğrafta aradan sızan bir ışık modelinizi patlatacaktır. Ne yazıkki pozlamayı yanlış yerden almışsınızdır.

    Devam edin

    Öğreneceksiniz

    Ve hepsi mantıklı gelecek.

    Sıklıkla duyacaksınızdır “Gazeteci misin? Niye çekiyorsun burada?” gibi soruları
    Sadece gülümseyin

    Işığı düşünün

    Ve fotoğraf çekmeyi.

    Hata yapmaya çıkın,

    Ve öğrenmeye.

    İnsanları fotoğraflarken onlar bundan habersizler bu yaptığın yanlış diyenleri umursamayın. Emin olun onlar neden bunu dediklerini bile bilmiyorlar. Fotoğrafını çekeceğiniz insan sizi farkettikten sonra o fotoğraf bir sokak fotoğrafı değildir, o insanın hayata nasıl karıştığını gösteremez. Yapay bir portredir elinize geçen.

    Tek yapmanız gereken insanlar hayatın geçip gitmesini izlerken, hayatı yakalayıp bir kareye hapsedip onu ölümsüzleştirmek.

    İyi fotoğraflar...










    off to never never land...

  • #2
    Mert Gundogdu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Administrator

    Status
    Offline
    İsim
    Mert Gündoğdu
    Makina:
    5D Mark IV
    Üyelik tarihi
    15.July.2009
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    36
    Mesajlar
    8,190

    Standart

    Tunç selamlar.. Gerçekten büyük bir eksikliği bu makalenle doldurdun. Gerek tavsiyeler gerekse benzetmeler gerçekten çok güzel bir yazı olmuş.
    Eline sağlık..











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #3
    Emre KASAP - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Senior Member

    Status
    Offline
    İsim
    Emre Kasap
    Makina:
    D750
    Üyelik tarihi
    23.September.2009
    Nereden
    Üsküdar
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1,053

    Standart

    Eline sağlık... Tespitler gayet yerinde...

    İyi ki paylaştın bizimle.











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #4
    Tahir Yildiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Administrator

    Status
    Offline
    İsim
    Tahir YILDIZ
    Makina:
    Nikon D600 + Canon 5D Mark III
    Üyelik tarihi
    15.July.2009
    Nereden
    Istanbul
    Yaş
    38
    Mesajlar
    3,674

    Standart

    Tunç güzel makale, teşekkürler...











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #5
    erenozy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Eren Özyumurtacılar
    Makina:
    Davaya ihanet var
    Üyelik tarihi
    20.January.2010
    Nereden
    İstanbul/Beylikdüzü
    Yaş
    36
    Mesajlar
    367

    Standart

    Makaleyi çok beğendim. Eline emeğine bileğine sağlık. Benim gibi fotoğraf hakkında pek fazla bilgisi olmayan insanlar için güzel bir anlatım ile yazmışsın, yönlendirmeleri çok güzel yapmışsın. Teşekkürler efenim.

    Sormak istediklerime gelince;

    1- Tele lens kullanımı hakkında demişsin "Eğer gripli makinalarınıza tele lensler takıp sokakta fotoğraf avlamaya çıkıyorsanız bu sayfayı kapatın ve gidip makro veya portre çekin. Onlar daha kolaydır." misal senin kullandığın ve benim hayallerimde yatan lens olan 70-200 f:4 bu iş için biçilmiş kaftan değilmi ? Hem aralık olarak hem hafiflik olarak. Gerekse dayanıklılık olarak. Az biraz kafam karıştı. Birşeyleri belli etmeden yaşamın o anını çalmak için uzun aralık lensler ideal sanardım ben.

    2- Bu konu hakkında kendimi geliştirmek için nerelerde çalışmayı tavsiye edersin ? (mekan, saat gibilerden. Dayak yemeyeceğim, fark edilince insanların fazla tepki göstermeyeceği yerler )

    Şimdiden teşekkürler










    Strobe candır !

  • #6
    Sokak Fotoğrafçısı

    Status
    Offline
    İsim
    tunc ozceber
    Makina:
    canon
    Üyelik tarihi
    08.September.2009
    Nereden
    ankara
    Mesajlar
    1,017

    Standart

    Eren ben de sıklıkla 70-200 kullanıyorum. Ancak makalesinde Chris Weeks sadece tele lensleri değil dslr makinaların tümünü sokak fotoğrafından dışlıyor. Ona göre Leica dışında bir makinayla sokakta fotoğraf çekilemez.

    Bir kısım sokak fotoğrafçısı ise geniş açı ile çalışıp sokakta çekilecek olaya karışarak fotoğrafın hipshot denilen kalça tekniği gibi göz vizörde olmadan çekilmesi gerektiğini savunuyor.

    Ben de çoğu fotoğrafçı gibi olaya hiç girmeden uzaktan fotoğraflamayı tercih ediyorum. (ülkemizdeki kadar zor değil yabancı ülkelerde fotoğraf çekmek).

    Kısacası bunları bu alanda çekim yapan fotoğrafçılara bir fikir versin diye yazdım. Yazdıklarımın hepsine ben de katılmıyorum. Kurallara uymak zorunda değiliz, Chris Weeks gider Leica M9'una 50mm f:1.0 lens takar bizse dslr makinamıza tele takarız. Önemli olan ortaya ne fotoğraf çıkardığımız. Ve o fotoğrafın bakan insanlara hayatı bizim bakış açımızdan gösterebilmesi ve onları etkileyebilmesi.

    2. soruya gelirsek de, kendini geliştirmen için yer, mekan, saat ayırt etmeden bol bol fotoğraf çekmen gerekiyor. Bol bol hata yapmalısınki hatalarını görüp onları bir daha yapmayasın. Hata yapmaktan korkarsan kendini geliştiremezsin. Odaklanman gereken şey hata yapma olasılıkların değil de, o saniye etrafında olan olaylardan hangisini fotoğraflaman gerektiğidir. Sokak fotoğrafı teknik işi değildir, bulanık olabilir, eksik pozlanmış olabilir. O "an"da deklanşöre bastıysan başarıya ulaşmışsındır.

    Örnek olarak kendi fotoğrafımı paylaşayım:



    Teknik detaylara değinirsek, nikon d300 gövde'de 18mm'de 1/30 saniye ve 1600isoda çektim. Hipshot diye adlandırılan, fotoğraf makinasının kalçaya yaslayarak vizörden bakmadan deklanşöre basıldığı bu teknik'de malesef makinayı tam olarak manuel modda kullanmak gerekiyor. Ben pan etkisini az da olsa hissettirebilmek için 1/30 saniyelik enstantane, karanlık ortamda ışığı en fazla alabilmek için 1600 iso ve f:3.5 ve autofocus'un yanılıp başka yeri netlememesi için manuel fokus seçtim.

    İşin zor kısmı adamı gördükten sonraki 5 6 saniye içerisinde bu değerleri makinaya girip adam tam yandan geçerken de fotoğraflayabilmek. Bu da makinayı iyi tanımaktan, ve zamanında bol bol hata yapıp, artık doğruyu bir defada tutturmaya dayanıyor.

    Makina eskiyecek satarken zor olur, shutter'ı artmasın (!) diye düşünmeden bol bol fotoğraf çekip, hiç birini kameradan silmeden bilgisayarda hatalarını görerek kendini geliştirmeye çalışmak bence sadece sokak fotoğrafı alanında değil fotoğrafın tüm alanlarında en iyi yöntemdir. Üstüne size hatalarınızı gösterecek birine de danışırsanız kendinize en büyük iyiliği yapmış olursunuz.

    Yine çok uzun oldu... :o










    mfo001 and Gulezgi87 like this.
    off to never never land...

  • #7
    erenozy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Eren Özyumurtacılar
    Makina:
    Davaya ihanet var
    Üyelik tarihi
    20.January.2010
    Nereden
    İstanbul/Beylikdüzü
    Yaş
    36
    Mesajlar
    367

    Standart

    Uzun yazı candır
    Zaten fotoğraf silen bir insan değilim bende şu hipshot zımbırtısını da bol bol deniyorum kendi çapımda. Şimdilik kendimi doğru yolda var sayabilirim o zaman :P

    Tekrardan teşekkürler bilgilendirmeler için. Ayrıca Chris amcaya' da Leica nı da al git demek istedim birden ahah










    Strobe candır !

  • #8
    mgokay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul Avrupa Yakası Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Mustafa Gokay
    Makina:
    EOS 400D EOS 1Ds Mark II
    Üyelik tarihi
    21.January.2010
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    180

    Standart

    bence de güzel bir makale olmuş.. hipshot olayı lomography de de var ama 10. kuralı bunu yok sayar o ayrı konu..

    Chris Leica kullanabilir. bence hız ve keskinlik açısındn artı daha çok da boyut açısından tercih etmiş olabilir. Olmpyus Pen serisi bence bu iş için biçilmiş kaftan. Micro four thirds standardı ile ufak boyutlu objektifleri var. ayrıca oldukça hafifler(bir o kadar da pahalı)











  • #9
    Selim Karakus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Senior Member

    Status
    Offline
    İsim
    Selim Karakuş
    Makina:
    Canon
    Üyelik tarihi
    08.December.2009
    Nereden
    Isparta
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1,358

    Standart

    Ara Güler de bir söyleşisinde kızıyordu, dev gibi makinalarını sokaktaki adamın ağzına sokuyorlar diye Farkettirmeden bir makara film bitirdim adamın iki metre yanından diyordu. Hakikaten çok zor iş ve gündelik yaşamdaki farklı açıları gösterebilmek de ayrı bir yetenek.

    merak ettim, bel hizasından nasıl manuel netleme yapıyorsunuz? çok güzel ayrılmış konunuz fotoğrafta. bu da tecrube sanırım.











  • #10
    Sokak Fotoğrafçısı

    Status
    Offline
    İsim
    tunc ozceber
    Makina:
    canon
    Üyelik tarihi
    08.September.2009
    Nereden
    ankara
    Mesajlar
    1,017

    Standart

    mgokay, çoğumuz bu işle amatör olarak ilgileniyoruz, C. Weeksin Leica tercih etmesinin nedeni de dediğin gibi boyutları sayesinde farkedilmemesi, camlarının çok kaliteli olması. Pen serisi bir alternatif olabilir tabi, ancak önemli olan eldeki ekipmanla en iyiyi yakalamak. Bunun için de görebilmek ve eldeki ekipmanı tanımak gerekiyor.

    Bu arada Chris Weeks'i merak edenler için:
    cweeks on deviantART










    off to never never land...

  • #11
    sahra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul Anadolu Yakası Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Gülcan Ellialtı
    Üyelik tarihi
    24.September.2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    738

    Standart

    Paylaşım için teşekkürler. Kendime yakın hissettiğim bu tarz hakkında paylaşımınız sayesinde güzel bilgiler edinmiş oldum ve bende merak ettim, vizöre bakmadan manuel netleme yapmak zor olmalı..










    Nikon D 90 | 18-200mm VR II & 50 mm 1.8|

  • #12
    Sokak Fotoğrafçısı

    Status
    Offline
    İsim
    tunc ozceber
    Makina:
    canon
    Üyelik tarihi
    08.September.2009
    Nereden
    ankara
    Mesajlar
    1,017

    Standart

    Alıntı sahra Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Paylaşım için teşekkürler. Kendime yakın hissettiğim bu tarz hakkında paylaşımınız sayesinde güzel bilgiler edinmiş oldum ve bende merak ettim, vizöre bakmadan manuel netleme yapmak zor olmalı..
    Gülcan aslında bu hiç de zor değil. Sadece biraz pratik işi. Eğer gözün çekeceğin objenin senden yaklaşık kaç metre uzakta olduğunu kestirebiliyorsa, lensteki fokus ekranından fokusu ona göre ayarlayarak (örnek olarak modelin 3 metre uzakta olduğunu düşünüyorsan, fokus ekranından 3metreye gelerek) fotoğrafı çektiğinde çok açık bir diyafram kullanmıyorsan modelini net alan derinliği içine alabilirsin.










    off to never never land...

  • #13
    sahra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul Anadolu Yakası Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Gülcan Ellialtı
    Üyelik tarihi
    24.September.2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    738

    Standart

    Alıntı portraitofalife Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gülcan aslında bu hiç de zor değil. Sadece biraz pratik işi. Eğer gözün çekeceğin objenin senden yaklaşık kaç metre uzakta olduğunu kestirebiliyorsa, lensteki fokus ekranından fokusu ona göre ayarlayarak (örnek olarak modelin 3 metre uzakta olduğunu düşünüyorsan, fokus ekranından 3metreye gelerek) fotoğrafı çektiğinde çok açık bir diyafram kullanmıyorsan modelini net alan derinliği içine alabilirsin.
    Dediğin gibi deneyerek geliştirmek lazım.. İlk etapta zor gibi görünüyor ama sen oldukça başarılı olmuşsun ki hiç aklıma gelmezdi bu şekilde çekmiş olduğun ve makaleye bağlı olarak bu yöntem ile objektif dikkat unsuru olmaktan çıkıyor uygulamadaki başarıya bağlı olarak güzel bir yöntem aslında..










    Konu sahra tarafından (03.March.2010 Saat 23:26 ) değiştirilmiştir.
    Nikon D 90 | 18-200mm VR II & 50 mm 1.8|

  • #14
    Sokak Fotoğrafçısı

    Status
    Offline
    İsim
    tunc ozceber
    Makina:
    canon
    Üyelik tarihi
    08.September.2009
    Nereden
    ankara
    Mesajlar
    1,017

    Standart

    Teşekkür ederim. Elimden geldikçe bildiklerimi paylaşmaya devam edeceğim.










    off to never never land...

  • #15
    masisus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Masis Üşenmez
    Makina:
    Canon 7d
    Üyelik tarihi
    23.December.2009
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    211

    Standart

    Tunç makale için teşekkürler. Ben de sokak fotoğrafçılığı için ufak makinadan ve lensten yanayım. Genelde çıktığımda da insanları ürkütmemek için 50mm prime kullanıyorum gerçekten sokak fotoğrafçılığı için çok rahat bir lens. Sırf bu iş için aslında manuel bir leica almayı bile düşünüyorum











  • #16
    muratakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Manzara Fotoğrafçısı

    Status
    Offline
    İsim
    Murat Akan
    Makina:
    Nikon
    Üyelik tarihi
    23.July.2009
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    42
    Mesajlar
    366

    Standart

    Tunç paylaşımın için çok teşekkür ederim. Makinayı alıp çıkasım var sokağa ama........ pffffff











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    -
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #17
    gisler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Gökhan İŞLER
    Makina:
    Canon EOS 5D
    Üyelik tarihi
    05.October.2009
    Nereden
    İstanbul - Küçükçekmece
    Mesajlar
    1,591

    Standart

    çok iyi bir paylaşım Tunç.. eline sağlık












    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    Çekilen her fotograf, herkesin kendi portresidir……

  • #18
    mgd
    mgd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul Avrupa Yakası Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Behlül BAŞ
    Makina:
    Canon EOS 50D
    Üyelik tarihi
    21.July.2009
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    488

    Standart

    Makale için teşekkürler.. Eline sağlık Tunç.










    Canon EOS 50D | Canon EF-S 10-22mm f:3.5-4.5

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    |
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #19
    mtugtekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Murat TUĞTEKİN
    Üyelik tarihi
    14.November.2009
    Yaş
    52
    Mesajlar
    340

    Standart

    yazı için teşekkürler eline sağlık güzel olmuş
    Tek katılmak istemediğim nokta makina ve objektif konusu. Bence 200 mm odak uzaklığı olan bir makina ile insanlara hiç yaklaşmadan onların o anını bozmadan tüm ayarlarımızı sakinlikle yapabileceğimiz bir çekim çok daha iyi sonuçlar verecektir.
    Misal ellerini iskelenin demirleri üzeinde koymuş bir adam henüz yaktığı sigarasını bir eliyle içerken diğer eliyle de 3-4 gündür kesmediği sakallarını kaşıyarak düşünüyor.
    Bu insanı bel hizasından çekmeniz mümkün değildir zira objektiften yüksekte olacağından fon tamamen gökyüzü olacaktır. Oysa uzaktan 200mm bir objektifle açık diyaframla hem farkettirmeden hemde arkaplandaki kalabalığı bokeh e katıp çok iyi bir kadraj yakalayabilirsiniz.
    Tabii bebek arabasında çocuğunu gexdiren bir anneyi bel hizasından çekebilirsiniz ama dediğim gibi her sokak fotoğrafı o şekilde çekilemez.










    GoonerPhoto likes this.
    Canon EOS 50D |Canon EF 70-200mm f/4 USM L | Canon 50mm f/1,8 II | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS | Slik U8000 tripod | Lowepro flipside 200 |

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #20
    tulutas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Çaylak Üye

    Status
    Offline
    İsim
    Tolga ULUTAŞ
    Makina:
    Nikon
    Üyelik tarihi
    03.December.2009
    Nereden
    İzmir
    Yaş
    35
    Mesajlar
    13

    Standart

    yazınız çok güzel teşşekür ederim
    benim farklı bir sorum olacaktı
    sokakta bir fotograf çekmeye başladığımda örneğin sahilde balıkçıları çekeceksiniz, sanki o insanları kullanıyormuş duygusuna kapılıyorum.ve bazen çekmiyorum. çekmelimiyim acaba:confused:











  • Bu Konu için Etiketler

    Yetkileriniz

    • Konu Acma Yetkiniz Yok
    • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
    • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
    • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
    •