CanonTURK Sitesine Hoşgeldiniz.

Get Adobe Flash player

Sayfa 1/3 123 SonSon
55 sonuçtan 1 ile 20 arası
Like Tree4Beğeni

Konu: Sokak Fotoğrafçılığı Teknikleri

  1. #1
    Sokak Fotoğrafçısı

    Status
    Offline
    İsim
    tunc ozceber
    Makina:
    canon
    Üyelik tarihi
    Sep 2009
    Yer
    ankara
    Mesajlar
    1.022

    Standart Sokak Fotoğrafçılığı Teknikleri

    Sokak Fotoğrafçılığı Teknikleri

    Belki de, fotoğrafçılığın çıkış noktasıdır sokak fotoğrafçılığı. Bir sokak fotoğrafçısı için belirlenmiş bir konu sorunu olmadığından, hatta sokakların yaşamı çevreleyen birimlerin yerleşim alanı olduklarını düşünecek olursak, sokak fotoğrafçıları hiçbir zaman fotoğraflarını çekmeden önce konu hakkında uzun uzadıya düşünmek zorunda kalmazlar. Zaten insan yaşamının içindedirler. Bir diğer deyişle, onların objektifi genellikle yaşamın kendisine çevrilidir. Etrafımızdaki çoğu insandan farklı olarak, bakmak ile görmek fiillerinin ayrımını çoktan yapmışlardır. Bu yazımda da, sizlere sokak fotoğrafçılığına dair ipuçlarını vermeye çalışacağım.

    Sokak fotoğrafçısı, insanların hayatını daha iyi gözlemleyebilen bir karaktere sahip olmalıdır. Dahası, tıpkı bir Zen üstadı gibi sabırla bekler, sonrasında yay en gergin konumundayken, ok yayı henüz terk etmek üzereyken fotoğraflayıverir. Biliyordur ki, bir an sonra çekmek isteyeceği kare orada olmayacaktır. Zaman devinimine devam edecek ve aynı ışık altında bir başka fotoğraf çekemeyecektir.

    İlk kural: Fotoğraf makinenizi yanınıza alın ve yolları arşınlamaya başlayın. Üzerinizde etki bırakan her şeyi fotoğraflayın.

    2 : Yaşayan Sokaklar
    Sokaklar genel olarak müthiş bir kalabalığa ve görsel şölene sahiptir. Dijital fotoğraf makinesi kullandığınızı göz önüne alacak olursak, karenizin içinde olmasını istemediğiniz nesneleri yardımcı yazılımlar sayesinde oldukça kolay temizleyebilirsiniz. (bkz: İşin Püf Noktası) Yeter ki, doğru açıyı yakalayın. Ek olarak, çok kalabalık görüntüler, gözün algılama oranını da düşürecektir. Bunun dışında, yansımalar, kontrast oluşturan renkler gibi gözünüze çarpan her görüntü sokak fotoğrafçılığına konu olabilir.

    3 : Sokak Fotoğrafçılığının Felsefesi
    Sokak fotoğraflarınızın başarılı olabilmesi için, konunun herhangi bir şey ifade etmesinden ziyade, karelerinize bakanlara çok şey ifade etmesi gerekiyor. Dolayısı ile kompozisyonunuza önem verin. Bu ancak tecrübe ile kazanılabildiğinden mümkün olduğu kadar çok fotoğraf çekin. Özel bir yerde, belirli bir saatte çekilen ‘turist’ fotoğrafları yerine, tek bir karede anlatılan hikayeleri tercih edin. Bazen yalnız bir heykel bile çok şey anlatabilir.

    4 : Ön Hazırlıklar ve Giysiler
    Fotoğraf çekmek üzere dışarıya çıkmadan önce bazı fotoğraf albümlerini veya dergileri karıştırarak olaya konsantre olun, sokakları gözünüzde canlandırın. Bu yaratıcılığınızı ateşler ve destekler. Dışarıya çıkmadan önce rahat kıyafetler giyin. Dar pantolonlar sizin hareket kabiliyetinizi kısıtladığı gibi, yanınıza taşımanız gereken malzemeyi de sınırlayacaktır. Gerekirse, malzemeleri daha rahat taşımak için bir sırt çantası alın ve ağırlığı vücudunuza dengeli dağıtmaya çalışın. Ayrıca, kirletebileceğiniz giysiler giyin; farklı açılar yakalayabilmek için yere oturmanız, çamura batmayı göze almanız gerekebilir. Fotoğraf çekerken ‘steril’ olmaya çalışmayın.

    5 : Fotoğraf Makinenizi Yanınızdan Ayırmayın
    Yanınızda sürekli olarak bir fotoğraf makinesi bulundurun. Böylelikle, fotoğraf her zaman yanınızda dolaşacaktır ve fotoğraf çekmeye, fotoğrafçı gözüyle bakmaya daha da aşina olacaksınız. Ayrıca, fotoğraf filmine para ve zaman ayırmadığınızı da varsayacak olursak, yapacağınız denemeler sizi dergilerde gördüğünüz fotoğraflara yaklaştıracaktır. Çoğu dijital fotoğraf makinesi cebe sığabilecek boyutlara indirgendiği için evden her çıkışınızda ceplerinizi kontrol edin, fotoğraf makinenizi unutmadığınıza emin olun.

    6 : Trafik
    Asla araba veya otobüs ile yolculuk etmeyin. Ya yürüyün ya da bisiklete binin. Böylelikle, taşıtların içindeyken kare ıskalamamış olursunuz. Ayrıca, trafik gibi de bir sorununuz olmaz.

    7 : Gözünüzü dört açın
    Her zaman tetikte olun. Beyaz ayarı, objektif seçimi gibi yapmanız gereken ayarlamaları önceden yapın. Yoksa yakalamak istediğiniz görüntüyü kaçırma ihtimaliniz çok yükselir. Eğer profesyonel çekimler yapmak istiyorsanız, mümkünse farklı objektifleri olan iki ayrı kamera taşıyın.

    8 : Objektifler
    Eğer kompakt makine kullanıyorsanız, dijital zoom yerine optik zoomu tercih edin. Daha sağlıklı sonuçlar alacaksınız. Şu an piyasada bulunan, 4x ve üzeri optik zoom’u olan fotoğraf makineleri gerekli objektif yapısına sahip olsa da, SLR makinelerde genellikle üç temel objektif kullanılmaktadır: 20 - 24mm, 28-80mm ve 85-105mm zoom. Zoom objektif, insanları uzaktan çekebilmek için idealdir. Yine de hatırlatmakta fayda var; zoom objektifler, düşük diyafram değerlerinden dolayı diğerleri kadar hızlı olamazlar ve zor ışık koşullarında sizi oldukça zorlayabilirler. Bunun nedeni CCD’ye düşen ışık miktarının azalması olarak gösterilebilir. Objektif seçimi, geniş açılı objektifler ile yaşama katılmanızı, tele zoom objektifler ile bir gözlemci olmanız manasına gelir. Ayrıca, zoom objektifler ile hiçbir zaman netleme yapmayın. Önce konuya yakınlaşın, netliği yaptıktan sonra, istediğiniz mesafeye geri dönün.

    9 : Yaşamı yansıtın
    Bir sokak fotoğrafçısı, gerçek yaşam içinden görüntülemek istediği olayları daha farklı bir göz ile yansıtır. Dolayısı ile sokak çocuklarını, açlığı veya mutsuzluğu olduğu kadar, neşeli ve eğlendirici fotoğraflar da çekmeye çalışın. Konu sınırlandırması yapmayın. Daha sonra fotoğraflarınızı konularına göre kategorilendirebilirsiniz.

    10 : Hareketli yerler bulun
    Eğer amacınız insanları çekmek ise, metro veya otobüs durakları, parklar veya deniz kenarları gibi çok insanın bulunduğu yerleri tercih edin. Portre çalışması yapmayacak olsanız bile. İnsanların bulunduğu yerlerde hareket vardır. Hareketin olduğu yerde de fotoğraf olur.

    11 : Kisisel Alan
    Sokaklarda fotoğraflarını çekmek istediğiniz insanlara iki türlü yaklaşabilirsiniz. Birinci yol izin almadan yapılır, vur-kaç taktiği geçerlidir. İnsanları çok iyi gözlemleyin, gerekmedikçe bu yola başvurmayın. Zira, sizi izinsiz görüntü almak ile suçlayabilirler. Ancak, derin açılı objektif kullanıyorsanız, daha dar zoom olanağınız olacağından, karşınızdaki insanı rahatsız etmeden çekim yapmanız mümkün. Unutmayın ki, fotoğraflayacağınız kişiyi rahatsız etmeden ışık ve diafram ayarlarını yaptıktan sonra, bir anda dönüp, istediğiniz pozu yakalama şansınız artar. Ayrıca, bu kadar büyük objektifi kime doğrultsanız bir rahatsızlık yaşar. Kendinizi ‘kurban’ınızın yerine koyarak düşünün. İkinci yol, izin almaktır. Risk azalır ancak konunun konumu bozulabilir. Yine de vazgeçmemelisiniz. İzin alabilmek için çok dostane bir şekilde yaklaşmanız oldukça büyük önem taşır. Fotoğraf makinenizi gösterip gülümseyerek yaklaşmak en ideal yollardan biridir. Eğer karşınızdaki tepki veriyorsa, tartışmaya fırsat tanımadan oradan uzaklaşmak en iyi çözümdür. İdeal olan, karşınızdaki insan ile gözleriniz yoluyla gizli bir anlaşma imzalamak. Böylelikle, konuyu istediğiniz gibi yönlendirebilir, arka plana dilediğiniz açı ile konumlandırabilirsiniz. Tabi bu göz temasını başlatabilmek çok önemlidir. Çoğu fotoğrafçı, insanlar ile temastan kaçındığı için, sadece yaşlıları veya çocukları görüntülemek ister. Eğer iyi bir sokak fotoğrafçısı olmak istiyorsanız, en başta insanlar ile anlaşabilmeyi, fotoğrafta istediğiniz gibi yönlendirebilmeyi öğrenmeniz gerekiyor.

    12 : Utangaç olmayın
    Utangaç olmayın, hele korkak davranmayı mutlaka bir kenara bırakın. Daha önce de dediğimiz gibi, sokak fotoğrafçısı yaşamın kendisini yansıtır. Hiç tanımadığınız insanların gözlerine bakamazsanız, hiçbir zaman fotoğraf çekemezsiniz. Emin olun, fotoğraf çektikten sonra edeceğiniz bir teşekkür, insanların size olan sempatisini daha da arttıracaktır.

    13 : Grup Fotoğrafları
    İşin bir diğer yönü ise, insanların sizin fotoğrafçı olduğunuzu anladıklarında, kendi fotoğraflarını çektirmek istemeleri. Teşekkür edin ve oradan ayrılın. Zira, bir grup insanın objektife bakarak çektirdikleri fotoğraflar, sokak fotoğrafçılığından çok uzak karelerdir.

    14 : Işık
    Öğle vakitleri güneş ışınları oldukça parlak olduğundan, genellikle sabah veya öğleden sonra çekim yapmayı tercih edin. Doğanın renkleri daha doğru olacaktır. Eğer isterseniz, “Warm Filter” olarak adlandırılan, ten tonlarında olan bir renk düzeltme filtresi kullanarak ışık ısısını düşürebilirsiniz. Ancak, binaları fotoğraflamak istiyorsanız, öğle saatlerini daha etkin değerlendirmelisiniz. Sert ışık, binaların hatlarını daha belirgin kılar. Ayrıca, bulutlu havalarda “Soğan kabuğu” denilen, 81 serisi filtre (81a-b-c olarak ayrılır) kullanabilirsiniz. Bu filtre, havadaki fazla mavi tonları dengeleyebiliyor ve fotoğrafınızın daha hoş görünmesini sağlıyor. Ancak, kompakt bir kameranız varsa, filtre takmayacağınıza üzülmeyin. Gerekli yazılımları bilgisayarınıza yükleyerek, fotoğraflarınıza ‘dijital’ filtreler uygulayabilirsiniz.
    Işık ayarlamalarını yaparken, kompozisyonu önem sırasına koyun. Eğer insanlar önemliyse, diğer alanlardaki karaltılar veya bazı ışık parlamaları fotoğrafınıza hareket katabilir. Ancak lunaparkta çekim yapıyorsanız ve dönme dolabın ışıklarını çekmeye çalışıyorsanız, insanların koyu tonlarda çıkması gayet doğaldır.

    15 : Beyaz Ayarı
    Çekim yapmaya başlamadan önce kesinlikle beyaz ayarını kontrol edin. Muhtemelen açık alanlarda olacağınız için, tungsten veya flüoresan ayarları yerine, havanın bulutlu veya açık olmasına göre ayarlama yapmanız gerekmektedir.

    16 : Flaş Kullanımı
    Özellikle portre çekimlerinizde, isteğinize bağlı olarak yüzdeki gölgeleri azaltmak amaçlı ‘dolgu flaş’dan yararlanabilirsiniz. Sadece karanlık ortamlarda değil, güneşin pırıl pırıl olduğu zamanlarda bile flaş kullanılabilir. Bunun için, dijital fotoğraf makinenizin flaşsız çekebileceği en yüksek diyafram değerini belirledikten sonra, ayarları sabit tutarak sadece flaşı açın. Böylelikle konunuzda oluşan gölgeleri yok edebilirsiniz.

    17 : Arka Plan
    Çekimini yapacağınız objenin arka planını da kontrol etmeniz oldukça büyük önem taşır. Tecrübeli fotoğrafçılar, görüş açısını değiştirerek arka plan ile oynar ve konunun en iyi oturduğu planlamayı kareler. Yine de hatırlatmakta fayda var: En güzel fotoğraflar, arka planların en doğru şekilde kullanıldığı, bir elektrik direği veya kareye belli belirsiz girmiş bir araç gibi gereksiz ayrıntıların bulunmadığı fotoğraflardır. Yoksa, tamamen düzgün konumlandırılmış bir arka plan, fotoğraflamak istediğiniz konuyu çevresinden soyutlayarak, öne çıkaracaktır. Dolayısı ile, fotoğraf karesini mümkün olduğu kadar bütün olarak görmeye çalışın.

    18 : Hareketin Doruk Noktası
    Belki bir sigaranın çekildiği an. Belki de gözde oluşan bir anlık parıldama. Yahut, yol kenarında çalışan bir işçinin balyozunu havada en yükseğe kaldırdığı an. Bunların tümü herhangi bir hareketin doruk noktasını oluşturmakta. Bu noktayı yakalamak, balyozun aşağıya doğru inmeye başlamasını fotoğraflamaktan çok daha önemli olduğundan, gözünüzü dört açmalısınız. Bu noktada biraz sabırlı olmalı ve konunun hareketini çok iyi gözlemleyebilmelisiniz. Emin olmak için birden fazla kare çekmenizi salık veririm. Eskiler ne demiş? Tüm yumurtaları aynı sepete koymamak lazım. Dolayısı ile 4-5 pozun en iyisini seçmek her zaman en garantili yöntemdir. Dijital fotoğraf makinesi kullandığınızdan dolayı, kaç rulo film harcadığınızı hesaplamak zorunda kalmayacağınızı unutmayın.

    19 : Portreler
    Portre fotoğrafı üzerine çalışırken, arka planın daha bulanık olması konuyu öne çıkartır ve ilgiyi konuya çeker. Netlik alanını azaltarak arka planı flulaştırabilirsiniz. Bunun için, diyaframı biraz daha açarak çekim yapmanız gerekmektedir; dijital fotoğraf makinenizi “A- Aperture” yani diyafram öncelikli moda getirmeniz gerekmektedir. Böylece kameranız, seçtiğiniz ışık ölçümüne göre çekim yapabilir. Alan derinliği kurarak, konuyu arka plandan rahatlıkla ayırabilirsiniz. Ayrıca, bakış yönünde bırakılacak bir miktar boşluk fotoğrafınıza hareket getirecektir. Çektiğiniz portreleri, bilgisayarınıza aktardığınız zaman, bir de siyah beyaz hallerine bakın. Gölgelerin ve kontrastın uyumlu olduğu fotoğraflarda, siyah beyaz çok farklı tatlar verebilir.

    20 : Panning Gece Çekimleriniz
    Sokaklarda gündüz olduğu kadar gece de vakit geçirmek oldukça keyiflidir. İşte gece çekimlerinizi güzelleştirecek birkaç öneri:

    21 : Fotoğrafın Katili: Flaş
    Flaş, doğru olarak kullanılmadığında fotoğrafınızı temelinden sarsabilir. Rear Curtain Shot - Arka Plan Perdesi olarak adlandırılan ve perdenin pozlamasının bitiminden hemen önce çakan flaş dışında, herhangi bir flaş opsiyonunu kullanmamalısınız. Ayrıca, bazı küçük otomatik fotoğraf makinelerinin flaşları üç metreden sonra etkisini yitirir. Daha büyük SLR kameraların flaşları daha etkili olsalar bile, farklı mesafelerdeki objelerin dengesiz aydınlatıldığını göreceksiniz. Flaş, sadece kapalı alanlarda veya yakın mesafelerde gölgelere dolgu yapmak amacı ile kullanılır. Şu anda çoğu kompakt kameranın flaşını tamamen kapalı tutabilme opsiyonu mevcut. Dolayısı ile flaşlı çekimlerinizde daha dikkatli olmalısınız.
    Ek olarak, gece fotoğraflarında, enstantane uzun pozlamaya tabi kalacağı için, hareketli nesneler flu olacaktır. Eğer bulanık görüntülerden hoşlanmıyorsanız, flaş kullanarak hareketli nesneleri sabitleyebilirsiniz. Dikkat etmeniz gereken, diyaframın normal ışık ayarında bulunmasıdır. Böylelikle, flaşın varlığı ortamın ambiyansını bozmayacaktır.

    22 : Hep karanlık, hep karanlık!
    Beyaz ayarının doğru modda olmaması (ki genellikle otomatik yapmamanızı tavsiye ederiz), ışık ölçümünün ‘multi’ yerine ‘spot’ seçeneğinde tutulması doğru pozlamayı yakalayamamanızla sonuçlanacaktır. Neon lambaları gibi parlak objelere de daha bir özenli yaklaşmakta fayda var. Karanlık gökyüzünün önündeki lambaların, kameranızın otomatik ayarlarında doğru pozlama yapmasını nasıl bekliyorsunuz ki? En iyi yöntemlerden birisi ‘multi’ modunda ışık ölçümünü kullanmanızdır.

    23 : Yasak Sokaklar
    Askeri bölgelerin yakınları veya bazı kamu alanlarında fotoğraf çekmek yasaktır. Bu tip uyarı yazıları taşıyan yerlerden uzak durun. Eğer ortalıkta herhangi bir yazı göremiyorsanız ve yine de emin olamıyorsanız, ortalıkta dolaşan görevlilere danışmadan çekim yapmak başınızı belaya sokabilir. Nitekim, çoğu süper marketin içinde uyarı yazısı yoktur ancak, fotoğraf çekmeye kalkıştığınızda güvenlik görevlileri size müdahale edecektir.


    24 : EXIF de ne?
    Fotoğrafların EXIF değerlerine bakıp, sonraki çekimleriniz için bunu bir referans olarak kullanabilirsiniz. Fotoğraflarınızı bilgisayarınıza aktardıktan sonra, kullandığınız yazılım içerisinde fotoğraflarınızın EXIF değerlerine mutlaka bir göz atın.

    25 : Detaylarda saklı gerçekler
    Gerçekten güzel bir fotoğrafın illa bir insan, belirli bir hareket ya da uyumlu renkler içermesi gerekmemektedir. Sokaklarda bulunan minik detaylar bazen bir bütünden çok daha çarpıcı olabilir.

    26 : Hoşunuza giden yerleri sık ziyaret edin
    Gezmeye devam ettikçe bazı yerler favori mekanlarınız haline gelebilir. Değişen ışık şartları, değişen konular ve diğer etkenleri göz önüne alarak fotoğraf çekin.

    27 : Mağazalar ve kafeler
    Mağazalar ve kafeteryalar sokakların doğal süsleridir ve oldukça ilgi çekici olurlar. Vitrinler ve kafede oturan insanları fotoğraflamayı deneyin. Eğer flaş kullanacaksanız, vitrin camı veya ayna gibi yüzeylere mümkün olduğunda çapraz yaklaşın ki, flaşın ışığı objektifinize geri yansımasın.

    28 : Makro Çekimler
    Bazen bir iskelenin ayağı ya da kirli ve paslı bir su borusunu makro çekmeyi deneyin. Konunun ne olduğu fotoğrafınızda tam olarak anlaşılmasa da, oldukça ilginç görüntüler yakalayabilirsiniz.

    29 : Zoom In - Zoom Out
    Metro, tren ve vapur istasyonu veya açık hava diskoları gibi kalabalık mekanlarda çekim yaparken, objektifiniz ile zoom in veya zoom out yaparak alacağınız bulanık görüntü, ortamın hareketliliğini fotoğrafa da aktarır. Normalden biraz daha uzun tutulmuş pozlama değeri ile çekim yaparken zoom in veya zoom out yapın
    __________________

    Alıntıdır
    Kaynak:
    yorumla.net/fotografcilik










    kakurrga ve keyhusrev bunu beğendi.
    off to never never land...

  • #2
    JACKJACK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Erkut Örer
    Makina:
    Canon 5DSR-Canon Eos 5D Mark III Olympus C770Uz
    Üyelik tarihi
    Aug 2009
    Yer
    Bostancı
    Mesajlar
    588

    Standart Ynt: Sokak Fotoğrafçılığı Teknikleri

    bilgilendirme için teşekkürler, faydalı olucaktır.










    Canon 5DSR-Canon Eos 5D Mark III-Olympus C770Uz

    Canon 24-105 mm F4 L IS
    Canon 70-200 mm F4 L IS
    Canon 135 mm F2 L
    Canon 17-40 mm F4 L IS
    Canon 50 mm F1.4

    Tamron SP 24-70mm f/2.8 DI VC USD

  • #3
    sahra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul Anadolu Yakası Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Gülcan Ellialtı
    Üyelik tarihi
    Sep 2009
    Yaş
    37
    Mesajlar
    743

    Standart Ynt: Sokak Fotoğrafçılığı Teknikleri

    teşekkürler










    Nikon D 90 | 18-200mm VR II & 50 mm 1.8|

  • #4
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    Makina:
    Canon 400D
    Üyelik tarihi
    Oct 2009
    Mesajlar
    113

    Standart Ynt: Sokak Fotoğrafçılığı Teknikleri

    güzel bilgiler,teşekkürler










    Canon EOS 400D Digital Rebel XTi,18-55 canon 50 mm f 1.8 canon,Tamron SP 17-50mm F/2.8,Canon 55-250 IS

  • #5
    ensimainen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Çaylak Üye

    Status
    Offline
    İsim
    lkr kryr
    Makina:
    50D
    Üyelik tarihi
    Nov 2010
    Yer
    Izmir
    Mesajlar
    15

    Standart

    Verdiğiniz güzel bilgiler için çok teşekkürler











  • #6
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    ilker
    Makina:
    Canon EOS 40D
    Üyelik tarihi
    Oct 2010
    Yer
    London
    Mesajlar
    153

    Standart

    harika olmus cok tesekkurler...
    Ancak sokak fotografciligi bence gun gectikce yozlasan dunyamizda gittikce zorlasan bir dal maalesef...











  • #7
    Sokak Fotoğrafçısı

    Status
    Offline
    İsim
    tunc ozceber
    Makina:
    canon
    Üyelik tarihi
    Sep 2009
    Yer
    ankara
    Mesajlar
    1.022

    Standart

    Zor olması onu güzel kılıyor ya. Fotoğraf dallarından en zorudur bence sokak fotoğrafı. Sadece teknik bilmek yetmez. İyi bir göz, sağlam refleksler ve oldukça fazla cesaret istesr










    off to never never land...

  • #8
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    ilker
    Makina:
    Canon EOS 40D
    Üyelik tarihi
    Oct 2010
    Yer
    London
    Mesajlar
    153

    Standart

    7-8 kisilik grup halinde cikmak lazim aslinda











  • #9
    Sokak Fotoğrafçısı

    Status
    Offline
    İsim
    tunc ozceber
    Makina:
    canon
    Üyelik tarihi
    Sep 2009
    Yer
    ankara
    Mesajlar
    1.022

    Standart

    7 8 kişi fotoğraf çekemeyecek kadar kalabalık olur. Tam bir anı yakalamaya çalıştığınızda mutlaka gruptan biri önünüzden geçiyor olur. Bizzat yaşadım defalarca Bunun ideali tek kişi çalışmaktır, ama sıkıcı olur diye 2 ya da 3 kişi de çıkılabilir fotoğraf çekmeye.










    off to never never land...

  • #10
    RauLgs21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    ilker Özmüş
    Makina:
    Canon AE-1 Program
    Üyelik tarihi
    Sep 2010
    Yer
    Adana
    Yaş
    33
    Mesajlar
    437

    Standart

    Bu yazının bir çıktısını aldım ve pes etmeye başladımda sürekli okuyorum:bazen, kimseye yaklaşmak istemiyorum,zaten kullandığım lenste fazla olmayan,ideal bir uzaklığa imkân veriyor.Fakat yinede insanlar bazen gereksiz tepki verebiliyor ve bu da beni bazen çok sıkıyor.Yazıyı okuyunca gaza geliyorum desem yeridirkare sorunum var bu aralar8)Bu arada bencede fazla kalabalık olunca çok dikkat çekiliyor ve kare kaçma ihtimali yüksek.en ideali ya tek kişi yada 2 olacak...










    VUR BENİ KORKAK
    Canon AE-1 Program + Canon FD 1,4 + Filmler

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #11
    macudal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Member

    Status
    Offline
    İsim
    mustafa altuntaş
    Makina:
    canon 50d
    Üyelik tarihi
    Nov 2010
    Yer
    kocaeli
    Mesajlar
    25

    Standart

    Fotoğrafcı için oldukca faydalı bilgiler..
    Teşekkürler..











  • #12
    Çaylak Üye

    Status
    Offline
    İsim
    metin özalan
    Makina:
    1000D
    Üyelik tarihi
    Jul 2010
    Yer
    istanbul
    Mesajlar
    8

    Standart

    bilgiler için teşekkürler











  • #13
    82aramis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul Avrupa Yakası Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Arman KUZEL
    Makina:
    Canon EOS 5D MARK II
    Üyelik tarihi
    Apr 2010
    Yer
    İstanbul
    Mesajlar
    136

    Standart

    Faydalı bilgiler için teşşekürler











  • #14
    evirgen2008 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Ömer Alp Evirgen
    Makina:
    5D Mark II+
    Üyelik tarihi
    Nov 2010
    Yer
    Ankara-Kırıkkale-İstanbul
    Yaş
    27
    Mesajlar
    3.880

    Standart

    "Kızlar kızlar bir poz verin bakiim!" dedikten sonra bir anda kendini manken sanan insanlarla karşı karşıya kalmak Poz verdiler vermesine ama uğraştırmadılar değil










    Gerekirse kefen başa sarılır.

  • #15
    barishlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Barış AYDIN
    Makina:
    Canon 5D Mark II, Canon AE-1 Program
    Üyelik tarihi
    Feb 2010
    Yer
    Istanbul
    Yaş
    37
    Mesajlar
    165

    Standart

    Merhaba;
    Sokak fotoğrafları inanılmaz derecede ilgimi çekiyor. Kendimi bu konuda geliştirmeye çalışıyorum.İhtiyaçlarımı oldukça karşılayan memnun olduğum güzel bir setim var. Ama gelin görün ki fotoğraf çekmek için cesaretim yok. Hani bu kadar set olacağına basit bir kompakt olsa ama cesaretim olsa daha iyiydi diye düşünmüyor değilim. Mesela tren garında birbirine sarılmış ayrılan bir çifti görüyorum. Işık iyi, konu iyi..ama makineyi çıkartıp çekemiyorum. İnsanlar ne der?, birşey derler mi? kızarlar mı? derken eve bomboş dönüyorum
    Kendime göre asıl almam gereken eğitimin bu olduğuna karar verdim .











  • #16
    tatarbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Çaylak Üye

    Status
    Offline
    İsim
    Bilal Kaşkır
    Makina:
    Canon 600D
    Üyelik tarihi
    Jul 2011
    Yer
    Ankara
    Mesajlar
    17

    Standart

    Çok güzel bilgiler ilaç gibi geldi resmen.










    Canon EOS 600D
    Canon EF 70-300 1:4-5.6 IS USM
    Canon EF 50mm f/1.8
    Canon EF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 IS II


  • #17
    Çaylak Üye

    Status
    Offline
    İsim
    umut
    Makina:
    canon eos 450d
    Üyelik tarihi
    Jan 2012
    Yer
    ankara
    Mesajlar
    3

    Standart

    en fazla ilgimi çeken bir dal aslında ama oldukça da en zoru bu .. bu bilgileri okudukça daha fazla yoğunlaşmak geliyo insanın içinden çok faydalı çok gerekli bilgiler











  • #18
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Mustafa Can
    Makina:
    Canon SX 20IS
    Üyelik tarihi
    Jul 2010
    Yer
    Ankara
    Yaş
    46
    Mesajlar
    85

    Standart

    Alıntı barishlee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba;
    Sokak fotoğrafları inanılmaz derecede ilgimi çekiyor. Kendimi bu konuda geliştirmeye çalışıyorum.İhtiyaçlarımı oldukça karşılayan memnun olduğum güzel bir setim var. Ama gelin görün ki fotoğraf çekmek için cesaretim yok. Hani bu kadar set olacağına basit bir kompakt olsa ama cesaretim olsa daha iyiydi diye düşünmüyor değilim. Mesela tren garında birbirine sarılmış ayrılan bir çifti görüyorum. Işık iyi, konu iyi..ama makineyi çıkartıp çekemiyorum. İnsanlar ne der?, birşey derler mi? kızarlar mı? derken eve bomboş dönüyorum
    Kendime göre asıl almam gereken eğitimin bu olduğuna karar verdim .

    Aynı sorunu hepimiz yaşıyoruz muhtemelen..











  • #19
    Ichimaru Gin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul Anadolu Yakası Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Özgür Dörtyol
    Makina:
    Sony A7 / Asahi Pentax 6x7 / Olympus OM-4
    Üyelik tarihi
    Jan 2011
    Yer
    İstanbul / Ataşehir
    Yaş
    34
    Mesajlar
    1.687

    Standart

    Tele lens diye birşey var arkadaşlar










    Asahi Pentax 6x7 / Takumar 105mm F2.4
    Olympus OM-4 / Zuiko 50mm F1.4


    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #20
    katharsis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CT İstanbul Avrupa Yakası Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Abdurrahman Demir
    Makina:
    5D, 7D, X100
    Üyelik tarihi
    Feb 2011
    Yer
    İstanbul
    Yaş
    25
    Mesajlar
    1.422

    Standart

    Alıntı Ichimaru Gin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tele lens diye birşey var arkadaşlar
    135mm'ler 200mm'ler ne güne duruyor Ruhları bile duymaz valla. Haa sokak fotoğrafçılığına girer mi? Orası bilinmez...










    Helios 40-2 1.5/85

  • Sayfa 1/3 123 SonSon

    Benzer Konular

    1. Sokak Fotoğraflarınızı Paylaşın
      By portraitofalife in forum Sokak Fotoğrafçılığı
      Cevap : 1736
      Son Mesaj: 06.09.17, 07:00:22
    2. Ornito (Kuş) ve Doğa Fotoğrafçılığı
      By Mert Gundogdu in forum Doğa Fotoğrafları Çekim Teknikleri
      Cevap : 1783
      Son Mesaj: 12.01.14, 16:48:04
    3. Detay Fotoğrafçılığı
      By Tahir Yildiz in forum Makro Çekim Teknikleri
      Cevap : 163
      Son Mesaj: 03.09.13, 13:15:28
    4. Stüdyo Fotoğrafçılığı Kitabı (İngilizce)
      By Tahir Yildiz in forum Kitaplar
      Cevap : 6
      Son Mesaj: 16.03.12, 11:18:09
    5. Karanlık Oda Teknikleri
      By Mert Gundogdu in forum Diğer Çekim Teknikleri
      Cevap : 0
      Son Mesaj: 21.07.09, 18:41:33

    Bu Konudaki Etiketler

    Yetkileriniz

    • Konu Acma Yetkiniz Yok
    • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
    • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
    • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
    •  

    SEO by vBSEO 3.6.0