-
Seyahat dolayisi ile kisa bir sure ara verdim. Isik yetersiz oldugu icin takviye etmek istedim. Paraflasa 1500 lira gommek istemedim. Ayrica sony icin paraflas tetikleyici bulmak, bir de onun ayrica maliyeti olayina girmek kafama yatmadi.
15 liraya en buyugunden legen aldim. Icini aluminyum folyo ile kaplayip iki adet 6500k ampul yerlestirdim. Ustune de bir carsaf...
Ampullerin osram olani 45w 50 lira. Philips 65w 75 lira. Yani toplamda 150 lira maliyetle cekim boyu idare edecek takviye softbox yapmis oldum.
Fotolari asagiya ekliyorum.
LG-H525 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
-
Isik olayinda sona geldim fakat simdi de masa ortusu numuneleri hazırlamak, şık masa bulmak birkac da aksesuar ayarlamak kaldi. Gelişme ve neticeleri paylaşacağım :)
LG-H525 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
-
Nihayet şık ahşap bir masa buldum. Gece çekimleri yaptım, asıl çekime hem hazırlık oluyor, hem de eksikleri görmüş oluyorum. Netice beni tatmin etmedi.
Yarın gündüz gün ışığından da faydalanarak tekrarlayacağım. Gün ışığı ile beraber daha homojen bir ışık elde etmeyi, gölgeleri daha da yumuşatmayı umuyorum.
Ancak gece çekimlerinde (kastettiğim camdan giren gün ışığından faydalanamamak) bu hali ile daha büyük ve çok sayıda ampullü softbox katmak gerekecek sanırım. Paraflaş sanırım daha isabetli bir seçim olacaktı, ancak bu çekimden sonra paraflaşları iki yıl yatırma fikri hoşuma gitmedi. Neyse kurduk bir kere sistemi, elimde ne varsa onlarla devam edeceğim.
Sadece white balance yaptığım fotoğraf
https://www.beltatex.com/canonturk/y...e-cekimi-1.jpg
-
ışığın azlığı hissedilir değil mi ne dersiniz?
acaba diyaframı açıp, bir miktar da isoyu yükseltip tekrar mı denesem haydi bir de öyle deneyeyim.
-
buna ne dersiniz?
https://www.beltatex.com/canonturk/gece-cekim-2.jpg
bir de yarın gündüz çekim yapıp atayım. bunda da gölge olayı rahatsız etti.. sıfır gölge değil, ama belli belirsiz olmasını tercih ederim. bir de bu sefer sanki masa örtüsünün krem (ekru) rengi kayboldu daha bir beyaza döndü sanki...
-
Hocam Konunuzu Okudum Fonu Bilerek Krem Rengine Yakın Seçtim Demişsiniz Ama Bence Fonda Örtüye Göre Zıt Bir Renk Seçseniz Daha Güzel Olur Gibi. Ayrıca Örtünün Ön Kısımda Katlanan Yerlerdeki Gölge Rahatsız Ediyor Gözü
-
Burada olmasa bilgimiz sıfır harbiden ilgiyle takip ediyorum sonucu ne olacak bu işin
LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
yarın bir de gün ışığını da işin içine katarak deneyeyim amma çetrefilli işlermiş, işin kötü tarafı örneğin youtube'da "product photography" gibi aramalar yapınca hep minnacık objelerle alakalı eğitim videoları çıkıyor...
"studio lighting" "product photography lighting" yazıyorsun bu sefer portre çekimleri anlatılıyor. koskoca youtube'da bir allahın kulu şu işe değinmemiş... bizim memleketteki anlatımlar ise tam allahlık...
deneyerek öğreneceğiz başka yolu yok..
işin aydınlatma kısmını geçtim, lens ayarları ile alakalı da anlatımlar yok... diyaframı kıstıkça ürünün genel keskinliğine, alan derinliğine doğrudan etkisi var, fakat bu sefer aydınlatma ile alakalı sıkıntı oluyor.. tripodda çektiğim için perde süresi ve iso ile bir miktar oynuyorum...
zannediyorum portre çekimi yapsam bu kadar zorlanmazdım. birinde yüze odaklanıyorsun, benim örnekte koskoca masa.. gölgesi dert, örtü kıvrılıyor onların gölgesi ayrı.. renk olayını da kontrol etmek gerekli.. İstanbul'da olsam gelirdiniz, bu yalova'da bir allahın kulu da yok...
-
http://www.youtube.com/watch?v=NsFNuTHaWOk
Şu arkadaşın anlattıkları işinize yarayabilir. Üç bölüm yanılmıyorsam.
Ayrıca sıkıntı yapmayın, halledersiniz. Ardından da siz bir eğitim videosu hazırlarsınız.
Sabit ışıklı ve flaşlı karma bir sistem yarattınız. Ben örneğine rastlamadım. Öyle bir eğitim videosuna rastlasam izlerdim şahsen. ;)
-
leğen de işin içine girince tam zihni sinir projesine döndü :)
video için teşekkürler tam da aradığım olay buydu
-
Bu Tarz Fotoğraflarda Tek Kara İle Netlik Elde Edemezsiniz. Bir Kaçtane Kare Çekip Onları Photoshop ile Birleştirmeniz Lazım.
-
hacım o zaman da renkler sapıtıyor, hdr gibi yapay renkler çıkıyor ortaya. şimdi başladım bu sefer de geceden açık bıraktığım kağıt nemden biraz şişmiş dalga dalga olmuş. atarım birazdan çektiklerimi.
-
Bence sürekli ışık kaynağı kullandığın için ve tripod ile çekim yaptığın için enstanteneyi istediğin kadar düşürüp ışığı ayarlayabilirsin.
iso 100 200 neyse çektiğin materyale göre değişir. enstantene yide ona göre ayarlarsın . 11 vs gibi. enstantene ne kurtarıyorsa artık . sonuçta tripod ile çekiyorsun.
Ben bozuk para büyüklüğünden çaydanlık boyutundaki ürünleri çektim. düşük ışık sistemi ile uzun pozlama ile durumu çözmüştüm.
-
maalesef büyük objelerde süre de kurtarmıyor, sıkıntı gölgeleri kontrol edememek. 1/4'e kadar düştüm, objenin tamamı keskin çıksın diye F9dan aşağı düşmüyorum. İso 800e kadar da yolu var.
Şimdi gün ışığı ile denedim daha başarılı oldu. En azından gölgeler fark edilir derecede azaldı.
Fakat kağıdı akşamdan rulosuna geri sarmadığım için, ağır objeyi de kaldırmadığım için nem ve soğuktan kağıt büzüşmüş (sizlerin de aklında olsun, ev ortamı değilse kağıdı geri sarın) Şimdilik deneme çekimi yaptığım için yeni kağıt açmadım, büzüşmeleri görmezden gelin lütfen.
https://www.beltatex.com/canonturk/gunduz-cekim-1.jpg
kağıt üzerindeki deformasyonları görmezden gelin. asıl çekim yaptığım gün bu bölümü kesip atacağım.
-
Gün Işığı İle Daha İyi Olmuş Ama Dediğim Yöntemde Renkler Değişmemesi Lazım. Ayrıca Çekim Bu Şekildemi Olucak Yani Ürün Hep Bu Şekildemi Çekilecek.
https://www.youtube.com/watch?v=JC3ZmfUnA_E Buradaki Video Size Yol Gösterir Tam Olarak Dediğimi. Bildiğimi Aktarayım Son Olarak Manuelde Çekin Mutlaka ve Raw Formatında Çekin.
-
bu arada saçma bir olayla karşılaştım... sony hvl f43 flaş sadece doğrudan objeye bakarsa hss çalışıyor, eğer bir kademe üst açı ile çalışırsanız 1/250den yukarı çalışmıyor. doğrudan bakarsa 1/8000e kadar yolu var. canonlarda da mı bu iş böyle?
-
evet günün en tatmin edici neticesi bu oldu. ışıkları uzaklaştırdım. perdeleri de yarı yarıya kapadım. F11 - 1/60 - iso 1000
https://www.beltatex.com/canonturk/pazar-son.jpg
ortam da şu şekilde
https://www.beltatex.com/canonturk/20160320_163421.jpg
-
yeni bir konu açamadım bende buraya yazayım dedim :)
ürün fotoğrafçılığı yapmaktayım 2 tane 500 lük hensel paraflaşla çekim yapmaktaydım. 2 gün önce biri arızalandı malesef bende 500 lüğün yerine 800 lük hensel marka paraflaş kullanıyorum fakat 800 lük paraflaş gün ışığı gibi sarı ışık veriyor :( nasıl halledebilirim