CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.
Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan 12 SonuncuSonuncu
Toplam 38 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 20 arasi kadar sonuc gösteriliyor
Like Tree6Likes

Konu: tamron 17-50 den canon 24-105 is ye geçiş

  1. #1
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    ahmet
    Makina:
    50d
    Üyelik tarihi
    06.July.2010
    Nereden
    kocaeli
    Mesajlar
    79

    Standart tamron 17-50 den canon 24-105 is ye geçiş

    arkadaşlar 50mm yetersiz geliyor bazı zamanlar. 24-105 almak istiyorum ama onunda diyafram değeri 4.0 olması canımı sıkıyor. bir de 24-105 ile tamron arasında büyük fark var mı? olmadı bir tane 18-135 mi alsam çok kararsız kaldım.










    CANON 50D I TAMRON 17-50 F2.8 l TAMRON 70-200 F2.8 l |METZ 50 AF-1 | BILORA PRO 27 TRİPOD l LOWEPRO FASTBACK 350 l

  • #2
    Uğur Uyanıker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Uğur Uyanıker
    Makina:
    Canon Eos 1000D
    Üyelik tarihi
    22.December.2011
    Nereden
    Istanbul, Turkey
    Yaş
    31
    Mesajlar
    629

    Standart

    24 mm 1.6 çarpan ile çok dar kalmayacak mı?











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


    Canon
    Eos 1000D+18-55 f/3.5-5.6+55-250 f/4-5.6-Case Logic DCB-309-Benro A-157M8/Slik SH704E-MK-500 BG.-Yongnuo YN560 II-RF603 C1- Hoya CPL - Slik Mini Pro III


  • #3
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart

    Alıntı unnamedist Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar 50mm yetersiz geliyor bazı zamanlar. 24-105 almak istiyorum ama onunda diyafram değeri 4.0 olması canımı sıkıyor. bir de 24-105 ile tamron arasında büyük fark var mı? olmadı bir tane 18-135 mi alsam çok kararsız kaldım.
    24-105 in renkleri her zaman tamrondan daha iyidir,
    tamronun 2.8 diyaframı bir avantajdır, yalnız is de diğer tarafın bir avantajıdır
    daha geniş zoom aralığı vardır
    24mm bazen dar gelebilir
    onun haricinde her zaman 24-105 derim ben ikisini de kullanmış biri olarak











  • #4
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    ahmet
    Makina:
    50d
    Üyelik tarihi
    06.July.2010
    Nereden
    kocaeli
    Mesajlar
    79

    Standart

    Alıntı Halil Ibrahim Duran Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    24-105 in renkleri her zaman tamrondan daha iyidir,
    tamronun 2.8 diyaframı bir avantajdır, yalnız is de diğer tarafın bir avantajıdır
    daha geniş zoom aralığı vardır
    24mm bazen dar gelebilir
    onun haricinde her zaman 24-105 derim ben ikisini de kullanmış biri olarak
    özellikle akşamları 2.8 bana çok yarar sağlıyor. aslında tepe flaşım var. 24-105 le de geceleri sorun yaşayacağımı sanmıyorum ama 24mm dar gelebilir. çünkü arada düğünlere gidiyorum. birde 24-105 in keskinliği nasıl ?










    CANON 50D I TAMRON 17-50 F2.8 l TAMRON 70-200 F2.8 l |METZ 50 AF-1 | BILORA PRO 27 TRİPOD l LOWEPRO FASTBACK 350 l

  • #5
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    66
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    50 mm yi 85 mm (f/1.8) yapsan olmaz mi?










    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  • #6
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart

    Alıntı unnamedist Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    özellikle akşamları 2.8 bana çok yarar sağlıyor. aslında tepe flaşım var. 24-105 le de geceleri sorun yaşayacağımı sanmıyorum ama 24mm dar gelebilir. çünkü arada düğünlere gidiyorum. birde 24-105 in keskinliği nasıl ?
    gittiğiniz düğünler kapalı ortamlarsa yine shutter hızlı çekmeniz gerekir, hareketleri dondurmak için o zaman da ikisi arasında bir fark kalmaz
    ama 24-105 keskin bir lenstir salt olarak onu sorarsanız











  • #7
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    66
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    Alıntı Halil Ibrahim Duran Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gittiğiniz düğünler kapalı ortamlarsa yine shutter hızlı çekmeniz gerekir, hareketleri dondurmak için o zaman da ikisi arasında bir fark kalmaz
    ama 24-105 keskin bir lenstir salt olarak onu sorarsanız
    herşeye rağmen ışık için IS durumu kurtarabilir (3-4 stop). sonuç olarak genelde insanlar durup poz veriyorlar










    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  • #8
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart

    Alıntı promete Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    herşeye rağmen ışık için IS durumu kurtarabilir (3-4 stop). sonuç olarak genelde insanlar durup poz veriyorlar
    abi düğün bu durarak poz da var oyun oynamak da, o yüzden diyorum











  • #9
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    66
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    bi de Ahmet, 17-50 nin 50mm odak uzaklığı yetersiz kalıyor demiş. Anladığım kadarıyla daha uzun bir odak mesafesi istiyor. Omuz üstü portreler için masalara çok yaklaşmadan kullanacak diye tahmin ettim. O nedenle 85, 1.8 çok işine yaramaz mı?










    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  • #10
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    66
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    aslında 17-50 nin yanına bir 70-200 ile tüm dertleri sonlanabilir










    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  • #11
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart

    Alıntı promete Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bi de Ahmet, 17-50 nin 50mm odak uzaklığı yetersiz kalıyor demiş. Anladığım kadarıyla daha uzun bir odak mesafesi istiyor. Omuz üstü portreler için masalara çok yaklaşmadan kullanacak diye tahmin ettim. O nedenle 85, 1.8 çok işine yaramaz mı?
    gayet iyi olur ama kadraj yapabilmesi için ileri geri gitmesi gerekecek ve bunun için alanı olmayabilir

    Alıntı promete Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aslında 17-50 nin yanına bir 70-200 ile tüm dertleri sonlanabilir
    abi bunun için de iki gövde gerekir, ki bazı düğünlerde genelde iki fotoğrafçı iki gövde ile çalışır











  • #12
    uranyum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Can Doğan
    Makina:
    Canon Eos 1100D & 6D
    Üyelik tarihi
    07.October.2011
    Nereden
    Ankara
    Mesajlar
    1,410

    Standart

    24 aşırı dar kalacak diyorsanız eğer bir tane 18 55 bulundurun yanınızda en uygun çözüm olarak bu geldi aklıma











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #13
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    66
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    Alıntı uranyum Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    24 aşırı dar kalacak diyorsanız eğer bir tane 18 55 bulundurun yanınızda en uygun çözüm olarak bu geldi aklıma
    17-50, f/2.8 var ya!










    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  • #14
    promete - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Atalay Mete
    Makina:
    Sony RX100 M3 Nikon D3300, Nikon 35 mm f/1.8, Nikon 50 mm 1.4 G, Nikon 55-200 mm ve Nikon 16-85 VR, Sigma 105mm2.8 Macro
    Üyelik tarihi
    17.July.2011
    Nereden
    Antalya
    Yaş
    66
    Mesajlar
    2,661

    Standart

    Alıntı Halil Ibrahim Duran Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gayet iyi olur ama kadraj yapabilmesi için ileri geri gitmesi gerekecek ve bunun için alanı olmayabilir



    abi bunun için de iki gövde gerekir, ki bazı düğünlerde genelde iki fotoğrafçı iki gövde ile çalışır
    ne masraflı işmiş düyün fotoğrafçılığı. cep telefonu ikinci kamera olsa. heh hu










    Gelmiş dünyanın dört bir ucundan
    Ayrı dilleri konuşur, anlaşırız
    Yeşil dallarız dünya ağacından
    Gençlik denen bir millet var, ondanız.
    NHR.

  • #15
    Ziplayanpirasa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Emirhan AKINCI
    Makina:
    Hep Diyaframı 2 ve altında şeyler var
    Üyelik tarihi
    24.March.2012
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    1,755

    Standart

    ben düğünlere baya baya gidiyorum 24-28-30 gibi odak uzaklıkları seni inanılmaz zorlayacaktır.

    düğünde parayı takıdan çıkarıcağını sende bilirsin. takı esnasında genelde 2-4 kişi poz verir senin hemen yanında video çekimi olacaktır ve onun ışığı sana yeter.
    ama dediğim gibi 24 mm çok fazla geri gitmeni gerektirir. ozamanda poz kaçar e kaçıncada para gider haliyle =) insan beğenmeyince almıyor çünkü fotoğrafı.

    benim taavsiyem 17-50 yi sat. 24-105 i al. ama düğünde şipşakta kullanamazsın çarpanlı makine ile. ancak onun dışında canavardır.

    düğünde bir 18-55 edin. rahat rahat çekersin










    Portfolio :
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #16
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    ahmet
    Makina:
    50d
    Üyelik tarihi
    06.July.2010
    Nereden
    kocaeli
    Mesajlar
    79

    Standart

    Alıntı promete Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bi de Ahmet, 17-50 nin 50mm odak uzaklığı yetersiz kalıyor demiş. Anladığım kadarıyla daha uzun bir odak mesafesi istiyor. Omuz üstü portreler için masalara çok yaklaşmadan kullanacak diye tahmin ettim. O nedenle 85, 1.8 çok işine yaramaz mı?
    70-200 de var da düğünlerde çok zor kullanması sağa sola çarpıyor ben sürekli objektif değiştirmek istemiyorum. objektif değiştirildiğinde bazı anlar kaçıyor illaki. birde 70-200 ağır boynu kopuyor insanın










    CANON 50D I TAMRON 17-50 F2.8 l TAMRON 70-200 F2.8 l |METZ 50 AF-1 | BILORA PRO 27 TRİPOD l LOWEPRO FASTBACK 350 l

  • #17
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    ahmet
    Makina:
    50d
    Üyelik tarihi
    06.July.2010
    Nereden
    kocaeli
    Mesajlar
    79

    Standart

    düğün asıl işim değil bazen çok ısrar ediyorlar mecbur kalıyorum. tepe flaşı var çekimde sıkıntı olacağını zannetmiyorum. asıl beni düşündüren ben genelde akşamları geziyorum ve arkadaşlarımla olsun yemekler falan olsun 17-50 yi kullanıyorum sürekli ve çok iyi oluyor flaşa bile gerek kalmıyor ama 50 mm bazen yetersiz kalıyor. 24-105 keskinlik ve renk olarak tamron a nazaran nasıl bir objektif bu konuda bana yardımcı olursanız daha faydalı olur heralde. tepe flaşı olduğu için sanırsam 2.8 sıkıntısı pek çekmem heralde.










    CANON 50D I TAMRON 17-50 F2.8 l TAMRON 70-200 F2.8 l |METZ 50 AF-1 | BILORA PRO 27 TRİPOD l LOWEPRO FASTBACK 350 l

  • #18
    theyapici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    kenan yapıcı
    Makina:
    5DMarkIII
    Üyelik tarihi
    12.March.2012
    Nereden
    İstanbul-Bahçelievler
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1,651

    Standart

    17mm de iken çarpandan dolayı 27 mm açı alırsınız ama 24 mm de bu açınıd 39 olacak eğer elinizdeki 17-50 yi satmayacaksanız alın derim











  • #19
    saMetallica - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Samet IŞIK
    Makina:
    Canon 60D + 18-135 f/3.5-5.6 IS + 50mm f/1.8
    Üyelik tarihi
    12.March.2011
    Nereden
    Konya
    Mesajlar
    197

    Standart

    canon 15-85 ilaç gibi gelcek size.. ama fiyat malumunuz..










    drmgedikbas likes this.

  • #20
    Halil Ibrahim Duran
    Guest

    Standart

    Alıntı unnamedist Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    düğün asıl işim değil bazen çok ısrar ediyorlar mecbur kalıyorum. tepe flaşı var çekimde sıkıntı olacağını zannetmiyorum. asıl beni düşündüren ben genelde akşamları geziyorum ve arkadaşlarımla olsun yemekler falan olsun 17-50 yi kullanıyorum sürekli ve çok iyi oluyor flaşa bile gerek kalmıyor ama 50 mm bazen yetersiz kalıyor. 24-105 keskinlik ve renk olarak tamron a nazaran nasıl bir objektif bu konuda bana yardımcı olursanız daha faydalı olur heralde. tepe flaşı olduğu için sanırsam 2.8 sıkıntısı pek çekmem heralde.
    24-105 in renkleri çok daha doğru ve iyidir. IS in stop avantajı ile tamronda yakaladığınız örtücü hızını yakalayabilirsiniz, sığ alan derinliğini yakalayamazsınız. her iki lensi de kullandım ve oyumu 24-105 e verebilirim (24mm dar gelmez diyorsanız)
    bu arada kullanmadım ama samet ışık beyin tavsiye ettiği lensi kullanan arkadaşlarım var ve çok beğeniyorlar performansını, sizde nasıl olsa 70-200 var; 15-85 de gayet sizi memnun edebilir belki. kullananlarla konuşmanızı tavsiye ederim

    Alıntı thayapici Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    17mm de iken çarpandan dolayı 27 mm açı alırsınız ama 24 mm de bu açınıd 39 olacak
    crop faktöründen dolayı hiçbir lensin görüş açısı değişmez beyler, şu yanlış bilgiden kurtulun artık

    lensin ürettiği %100 lük görüntünün %62.5 lik merkez kısmı sensöre geri kalanı entegre devreye düşer, dolayısı ile 50mm ile çekiyorsanız 36mm tam boy sensörde de, 22 mm apsc sensörde de 46 derece ile çeker, crop gövde o imajın küçük bir kısmını algılar; croplu gövde açıyı daraltmaz, zoom lense çevirmez, öyle olsaydı perspektifi değiştirmesi ve yığılma etkisi de göstermesi gerekirdi ki perspektifi hiç mi hiç değiştirmez










    Konu Halil Ibrahim Duran tarafından (03.August.2012 Saat 03:31 ) değiştirilmiştir.
    leventokutan likes this.

  • Yetkileriniz

    • Konu Acma Yetkiniz Yok
    • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
    • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
    • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
    •