CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.


Forumumuzda yaşanan Türkçe karakter hatası ile ilgili çalışmalarımız devam ediyor. Anlayışınız için teşekkür ederiz.
CanonTURK Yönetim

http://dekupeuzmani.com

Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan 12 SonuncuSonuncu
Toplam 22 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 20 arasi kadar sonuc gösteriliyor
Like Tree3Likes

Konu: Fotoğraf Terimleri Sözlüğü

  1. #1
    Mert Gundogdu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Administrator

    Status
    Offline
    İsim
    Mert Gündoğdu
    Makina:
    5D Mark IV
    Üyelik tarihi
    15.Temmuz.2009
    Nereden
    İstanbul
    Yaş
    31
    Mesajlar
    8,335

    Standart Fotoğraf Terimleri Sözlüğü

    Arkadaşlar Selamlar;
    Bu başlığımızda en temel fotoğraf terimlerini öğrenebilirsiniz. Yeni başlayan arkadaşlarımız forumda geçen estantane , diyafram, alan derinliği gibi teknik terimleri anlayamıyor. Amacımız buna son vermek

    AE Bracketing: Otomatik Pozlama Braketi ile fotoğraf makinesi resmi üç farklı pozlama ayarında çekerek, daha sonra istenen görüntünün seçilmesine olanak tanır.Genellikle HDR çekimler için kullanılır.

    Aberration:
    Çekilen fotoğrafların genellikle kenarlarında meydana gelen ve objektiflerden kaynaklanan görüntü bozulmalarıdır. Bu bozulmalar genellikle en geniş açı lens aralığı olan 10mm 11mm 12mm 13mm 14mm 15mm gibi (1.6x çarpanlı fotoğraf makinelerinde) , 16mm 17mm 18mm 19mm 20mm (full frame fotoğraf makinelerinde) mm aralıklarında olur.

    AF Otomatik Odaklama Aydınlatıcı
    Otomatik Odaklama Aydınlatıcı, zayıf aydınlatma koşullarında fotoğraf makinesinin otomatik odaklama işlemini gerçekleştirebilmesi için yeterli aydınlatma sağlamak için kullanılan, düşük güçte bir kırmızı ışık kaynağıdır.

    Alan Derinliği;
    Üzerinde odaklama yapılan cismin önünde ve arkasında oluşan net/seçik alandır. Bu alan cimin önünde 1/3, arkasında ise 2/3 oranında oluşur. Alan derinliğinin darlığını veya genişliğini etkileyen üç öğe, objektifin odak uzunluğu, kullanılan diyaframın açıklığı, ve cismin fotoğraf makinesine olan uzaklığıdır.

    Ayna Kilidi:
    Uzun poz sürelerini gerektiren çekimlerde fotoğraf makinesinin olabildiğince sabit durması gerekmektedir. Ayna kilitleme sistemi sayesinde, ayna yukarı kalkık durumda kilitlenir ve örtücü kapanana kadar bu durumda kalır. Böylece aynanın hareketinden oluşan sarsıntı ortadan kalkar.

    Aperture:Diyafram..


    Chromatic aberration:
    Merceklerin aynı konu üzerindeki farklı dalga boylarına sahip renklerden yansıyan ışıkları aynı noktada odaklayamamasından doğan görüntü bozulması.

    Deklanşör:
    Perdenin açılıp kapanmasını sağlayarak fotoğrafın çekilmesini sağlayan düğme.

    Diyafram Açıklığı:
    şığın objektif üzerinden filme doğru geçişindeki açıklıktır. Bu standart açıklıklar "f" değerleri ile belirlenirler Gözün irisine benzeyen bir şekilde, yaprakçıkların üst üste gelmesi açıklığın çapını kontrol eder. Alan derinliği kontrol etme araçlarından birisidir. Diyafram aralığı büyükken net alan derinliği azalır buna karşılık diyafram aralığı küçükken net alan derinliği artar. Diyafram aralıklarında bir değer değiştirme, 1 stop değişiklik anlamına gelir. Bir değeri diğerine değiştirme, filme ulaşan ışığın miktarını iki misli artıracaktır. Diyafram açıklığı halkasındaki numaralar merceğin odak uzunluğu ile diyafram açılımının çapı arasındaki orana denk gelir.

    Diyafram öncelikli pozlama:
    Bir çok çekim koşulunda, belirli bir diyafram değerinin kullanımına ihtiyaç duyulabilir. Fotoğraf makinesinde diyafram öncelikli pozlama seçimi yapılırsa, diyafram açıklığı sabitlenir ve makine mevcut ışık koşullarına bağlı olarak uygun enstantaneyi verir.

    Estantane:
    Perdenin açılıp kapanma süresidir ve ölçüsü saniyedir. Yüksek örtücü hızları, makinenin sarsıntısı veya fotoğraf objesinin hareketi nedeniyle oluşabilecek görüntü bozulmalarını ortadan kaldırarak temiz bir sonuç alınmasını sağlar.

    Enstantane hızı öncelikli çekim:
    Bazen yapılacak çekimin özelliği nedeniyle örtücü hızının belirlenmesi önem kazanır. Fotoğraf makinesı bu durumlarda örtücü hızı öncelikli konuma getirilerek, fotoğrafçının öncelikle örtücü hızını ayarlaması sağlanır ve makine bu hıza göre uygun diyafram açıklığını otomatik olarak verir.

    Exif:
    Dijital görüntülerin kaydedilmesini ve saklanmasını sağlayan görüntü biçimi. Exif biçimi, gerçek resim verilerinin yanı sıra, etiketler halinde kayıt tarihi ve saati gibi fotoğraf makinesi verilerini kaydeder.

    F number
    Diyafram çeşitli açıklık durumlarını simgeleyen sayılar. Diyafram değeri, objektif çapının, diyafram açıklığı çapına bölünmesi ile bulunur. Belirli bir diyafram değerine sahip tüm objektiflerin, o değerde, aynı miktarda ışık geçirmeleri gerekir. Diyafram değerlerinin sayısal olarak yükselmesi, makineye girecek ışığın azalacağını, küçülmesi ise artacağını gösterir.

    F-Stop
    Bir f-durağı sensöre ulaşan ışığın değerini iki misli değiştirmek demektir. Diyafram açıklığını 2'den 2.8'e değiştirme, filme ulaşan ışığı ilkinden 1/4 oranında indirmek anlamına gelmektedir. Buna kıyasla diyafram açıklığını 2'den 1.4'e değiştirme filme ulaşan ışık miktarını iki katına çıkarmaktır.

    Fazla Pozlama:
    Filmin açık bir diyafram ya da yavaş bir enstantane hızı seçimi nedeniyle çok fazla ışık almasıdır.

    Beyaz Dengesi:
    Flaş Beyaz Dengesi, zorlu çekim koşulları altında renk tonlarının korunmasını sağlayan bir dijital fotoğrafçılık özelliğidir. Çok sayıda yansıtan yüzeyin bulunduğu durumlarda fotoğraf makinesi nesnenin etrafındaki tüm ışık kaynaklarını algılayabilir ve renk bozulması meydana gelebilir. Bunu önlemek için flaş kullanıldığında çekimdeki beyaz dengesi otomatik olarak ayarlanarak, renkler doğal halinde kaydedilir.

    Focal Length:
    Herhangi bir objektif sonsuza odaklandığında, görüntüyü düşürdüğü odak noktası ile objektifin optik merkezi arasındaki uzunluktur.

    Focusing Screen:
    Fotoğraf makinelerinde fotoğrafı çekilecek cismin görülebilmesin ve odaklanmasını sağlayan, genellikle beyaz renkli buzlu cam.

    Gren:
    Yüksek ISO kullanımıyla doğru oranda pürüzsüz yüzeylerde göze çarpan görüntü bozukluklarıdır.

    Histogram Gösterimi
    Histogram ekranı, bir görüntüde her bir aydınlık değerinin kaç kez gösterildiğini belirtilen bir grafiktir. Aydınlatma koşullarını açık ve doğru biçimde gösterdiğinden pozlamanın ayarlanması için mükemmel bir araçtır. Bu işlev bir çok kayıt ve oynatma modunda kullanılabilir.

    Hiperfokal uzaklık:
    Bir fotoğraf makinesi sonsuzca odaklandığında seçilir görüntü verebilen en yakın nokta ile fotoğraf makinesi arasındaki uzaklıktır.

    ISO:
    Filmlerin ışığa karşı duyarlılıklarını belirleyen standart ölçü sistemi. Değer büyüdükçe filmin ışığa karşı duyarlılığı da artar.

    Kelvin:

    Özellikle renkli negatif ve saydam filmlerin sadık kalması için çok önemli olan renk ısısı birimleri; 2000º K' den 15000º K' e kadar değişebilir.

    Klavuz Değerleri:
    Flaş kullanılarak çekilen fotoğraflarda doğru pozlamanın yapılabilmesi için kullanılan ve her flaşın ayrı ayrı sahip oldukları bir değer.

    Nokta Spot ölçüm
    Bazen matris veya merkez ağırlıklı poz ölçümü yapmak oldukça zordur veya doğru pozlandırma yapmak istenen alan oldukça küçüktür. Nokta ölçüm sistemine sahip fotoğraf makineleri noktasal ölçüm yaparlar ve doğru poz ölçümü sağlanır.

    Pan:
    Hareketli bir konuyu makine bakacından (vizöründen) konu ile yaklaşık aynı hızda takip ederek yapılan çekim türü.

    Polarize Filtre:
    Işığın dalga boyunda tüm yönlerde yaptığı salınmayı tek bir düzleme indiren ve böylelikle parlak yüzeyli cisimlerdeki yansımaları yok eden filtre türü. Yansımanın yok edilebilmesi için parlak yüzeyin metalik olmaması gerekmektedir.

    Shutter: Perde

    Shutter speed: Perde Hızı

    TTL:

    Işığın objektiften geçip makineye girdikten sonra ölçüldüğünü ifade eden kısaltma. Böylece objektifte ve objektife takılacak diğer araçların neden olduğu çeşitli ışık kaybını hesaba katmaya gerek kalmamaktadır. Çünkü ölçüm bütün kayıplardan sonra yapılmaktadır.

    Vizör:
    Fotoğraf makinelerinde konuyu kadrajlamaya yarayan kısım. Bakaç, modern fotoğraf makinelerinde, pozlandırmayı denetlemeye yarayan bilgileri de içerir.


    Atladığım ya da bilmediğiniz terimleri burada sorabilirsiniz..


    http://fotograf.terimleri.com'dan derlemedir..










    domestos and MERT006 like this.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #2
    bekir6 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Bekir Gelibolu
    Makina:
    canon eos 450D
    Üyelik tarihi
    25.Nisan.2011
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    90

    Standart

    şimdi ben amatör bir fotografcı olark ne yaptığımı anlatacam acaba dogru mu? yapıyorum yanlış mı?
    şimdi çekecegim objeye focusluyorum sonra ıso degrini ortamın ışığına göre ayarlayıp sonra Estantane ayarlıyp cekityorum bu şekilde yapyıorum diyafram ayarı ben her zman en düşükte her zmn daha iyi ögrenyim diye manuel de çekiyorum resimlerini ilk resm çekmeye başladıgım da resimler titrek ve hiç bir sey anlısmıyordu ama şimdi biraz daha geliştirm diye düşünüyorum her türlü yardımlarınız bekliyorum











  • #3
    boyabadanaci
    Guest

    Standart

    Böcük :
    İki ayaklıdan 8 ayaklıya kadar her türlü sürünen yada uçan canlı...

    Kerentekele:
    4 bacaklı timsah yavrusu.. Kimisinin kuyruğu olmayabilir, ama çekinmeye gerek yok, o sonra çıkar.. Yada alan derinliği ile oynanıp gizlenebilir.

    Kelebenk:
    Egzantirik renklerde, gövdesinden büyük kanatları olan, çoğunlukla tüylü sempatik böcük cinsi.. Ömürleri kısa olup çoğunlukla çiçek üstlerinde ve işaret parmağı ucuğunda poz verirler...

    Vız vız arı:
    Kıç kısımlarında zehirli iğneleri olan, kelebenkten daha tombul, kanatları flexyglass benzeri, sinekten daha yakışıklı böcük türü... Daha çok çiçek çevrelerinde uçarken yada konmuş pozisyonda poz verirler... Yeterince yakından çekilirse ağızları yüzlerinin sarı sarı çiçek sümüğü dediğimiz polenlerle kirlenmiş olduğunu görürüz.. Ama bu tipleri daha kıymetli kaçırmayın...

    Peygamber Devesi:
    Kanguru memelisinin kesesiz yeşilden böcük hali... Dişisi erkeğinin kafasının etini yer.. Yerken yakalarsanız çok kıymetli cümle erkek familyasının eline evrak olur.. Çoğunlukla ot ve dalların tepe kısımlarında akşamdan kalma patlak gözlerle poz verirler...

    Uç Uç Böcüğü:
    Halk arasında Uğur Böcüğü olarak da adlandırılır.. Ne şansla ne de bizim Uğur abi ile bir alakası yoktur... Sağda solda kuş bakışı poz verir.. Uçucudur....

    Macro/Makro Fotoğraf:
    Bil cümle ot ve böcüğe uygulanan paparaziliktir.. Lensi öznenin gözüne sokup orada ne varmış diye bakma arayışıdır... Böcük açısından çok rahatsız edici olabilir, o sebeple hala hayatta olan böcükler için 180mm tarzı objektifler kullanılır...

    Still-life Fotoğrafçılık:
    Marylin Monroe fotoğraflamanın bir benzeridir.. Sağdan soldan, alttan üstten ışık gelir, obje ruhu teslim etmiş terki mekan modunda zannedersin.. Ortamdan kopar gider yani..

    Portre Fotoğrafçılık:
    Adamın yada madamın boyundan aşağısında iş yoksa çekilen fotoğraf türüdür.. Bazan çok enteresan tipler denk gelebilir.. Öğrenmekte fayda var... Bu arada arkadaki nesneler de bulanık çıkarsa çok daha kıymetli olur..

    Ornito Fotoğrafçılık:
    Bu tarz ile uğraşanlara meslek erbapları tarafından "Kuşçu" da denir.. Genellikle pahalı beyaz lensler ile çekilir.. Uçucu uçangillerin fotoğraflanmasına dayanır.. Bazan çok sıkıcı da olabilir... Üç gün beklersin Kartal kuşu konsun diye, meğer arkadaşın poz verme havası gelmemiş.. Koca hafta sonun mundar olur....

    Tak-Gez Lens:
    Paran daha iyisini almaya yetmediği zaman aldığın lense verilen addır.. Bu sayede lensin afilli olur, arkadaşlar arasında utanmazsın...










    antiochian likes this.

  • #4
    suraldemirci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    SuralDEMIRCI
    Makina:
    60D
    Üyelik tarihi
    20.Mart.2011
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    36

    Standart

    Vefa bey engin bilgi paylaşımınız için teşekkürler; fotoğrafçılıkta yeni bir arkadaşınız olarak şimdi aktardığınız bilgiler bir ömür aklımdan çıkmayacaktır emin olunuz











  • #5
    hakkiceylan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Hakkı Ceylan
    Makina:
    Olympus OM-D E-M1
    Üyelik tarihi
    13.Nisan.2011
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    63

    Standart

    Alan Derinliği'nin tanımında yanlışlık var!

    Alan derinliği objektifin odak uzunluğu'na bağlı değildir.











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    |
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #6
    Selim Karakus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Senior Member

    Status
    Offline
    İsim
    Selim Karakuş
    Makina:
    Canon
    Üyelik tarihi
    08.Aralık.2009
    Nereden
    Isparta
    Yaş
    38
    Mesajlar
    1,373

    Standart

    Alıntı hakkiceylan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Alan Derinliği'nin tanımında yanlışlık var!

    Alan derinliği objektifin odak uzunluğu'na bağlı değildir.
    Hocam odak uzunluğu arttıkça alan derinliği daralır, tanım doğru.











  • #7
    boyabadanaci
    Guest

    Standart

    Alıntı suraldemirci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vefa bey engin bilgi paylaşımınız için teşekkürler; fotoğrafçılıkta yeni bir arkadaşınız olarak şimdi aktardığınız bilgiler bir ömür aklımdan çıkmayacaktır emin olunuz
    Rica ederim...
    Fotoğraf sanatına şuncacık bir katkım dokunmuşsa ne mutlu bana...











  • #8
    hakkiceylan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Hakkı Ceylan
    Makina:
    Olympus OM-D E-M1
    Üyelik tarihi
    13.Nisan.2011
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    63

    Standart

    Biraz kafaları karıştıralım dedim

    Alan derinliği kullanılan objektifin odak uzunluğuna bağlı değildir. Netleme noktasındaki kadrajınıza bağlıdır.

    Ayrıca ek daha yaparsak kullanılan makinanın sensör boyutuna da bağlıdır.











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    |
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #9
    hakkiceylan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Hakkı Ceylan
    Makina:
    Olympus OM-D E-M1
    Üyelik tarihi
    13.Nisan.2011
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    63

    Standart

    Örnek vermek gerekirse;

    FX sensöre sahip bir gövde kullanalım (Canon 5D MarkII) önümüzde bir model var modelli çekim yapıyoruz. Kullandığımız objektif Canon 50mm f/1.8 olsun.

    Diyaframı 2,8 olarak ayarlıyoruz ve modeli netleyerek fotoğraf çekiyoruz, netleme mesafemiz 5m olsun. Bu durumda kadrajımız 3,56m x 2,38m olacaktır ve DOF 1,72m olacaktır.

    Farklı bir objektif ile örneğin Canon 135mm f/2 kullanalım.
    Diyaframı 2,8 olarak ayarlıyoruz ve aynı kadrajı yakalamak için biraz daha geriye gidiyoruz. Aynı kadrajı bulduğumuzda yaklaşık 8,5m uzaklıkta oluruz ve DOF yine yaklaşık aynı olacaktır.

    Canon 24mm f/1.4 objektif kullanalım.
    Diyaframı 2,8 olarak ayarlıyoruz ve aynı kadrajı yakalamak için modele biraz daha yaklaşıyoruz ve yaklaşık 2,4m den netleme yapıyoruz DOF yine aynı olacaktır.











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    |
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #10
    Selim Karakus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Senior Member

    Status
    Offline
    İsim
    Selim Karakuş
    Makina:
    Canon
    Üyelik tarihi
    08.Aralık.2009
    Nereden
    Isparta
    Yaş
    38
    Mesajlar
    1,373

    Standart

    Alıntı hakkiceylan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Örnek vermek gerekirse;

    FX sensöre sahip bir gövde kullanalım (Canon 5D MarkII) önümüzde bir model var modelli çekim yapıyoruz. Kullandığımız objektif Canon 50mm f/1.8 olsun.

    Diyaframı 2,8 olarak ayarlıyoruz ve modeli netleyerek fotoğraf çekiyoruz, netleme mesafemiz 5m olsun. Bu durumda kadrajımız 3,56m x 2,38m olacaktır ve DOF 1,72m olacaktır.

    Farklı bir objektif ile örneğin Canon 135mm f/2 kullanalım.
    Diyaframı 2,8 olarak ayarlıyoruz ve aynı kadrajı yakalamak için biraz daha geriye gidiyoruz. Aynı kadrajı bulduğumuzda yaklaşık 8,5m uzaklıkta oluruz ve DOF yine yaklaşık aynı olacaktır.

    Canon 24mm f/1.4 objektif kullanalım.
    Diyaframı 2,8 olarak ayarlıyoruz ve aynı kadrajı yakalamak için modele biraz daha yaklaşıyoruz ve yaklaşık 2,4m den netleme yapıyoruz DOF yine aynı olacaktır.
    Verdiğiniz değerlerde hesapladığımızda telede daha sığ, geniş açıda da daha fazla alan derinliği oluyor ama. Konuyu tekrar gözden geçirmenizde fayda var.











  • #11
    hakkiceylan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Hakkı Ceylan
    Makina:
    Olympus OM-D E-M1
    Üyelik tarihi
    13.Nisan.2011
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    63

    Standart

    Selim Bey hesaplamayı nasıl yapıyorsunuz bilemiyorum.. Ama ortada dolaşan bir takım formüllerde ampirik yaklaşımlar var..

    Uzun odak uzaklığı olan objektiflerle dar açıdan dolayı daha temiz bir arka plan elde edilir ve netlenen öndeki objeler belirginleşir.

    Formüller bunlar da düşünülerek hazırlanmıştır..











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    |
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #12
    Selim Karakus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Senior Member

    Status
    Offline
    İsim
    Selim Karakuş
    Makina:
    Canon
    Üyelik tarihi
    08.Aralık.2009
    Nereden
    Isparta
    Yaş
    38
    Mesajlar
    1,373

    Standart

    Alıntı hakkiceylan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selim Bey hesaplamayı nasıl yapıyorsunuz bilemiyorum.. Ama ortada dolaşan bir takım formüllerde ampirik yaklaşımlar var..

    Uzun odak uzaklığı olan objektiflerle dar açıdan dolayı daha temiz bir arka plan elde edilir ve netlenen öndeki objeler belirginleşir.

    Formüller bunlar da düşünülerek hazırlanmıştır..
    En iyisi deneyip görmek, merak ettim. Deneyip paylaşırım.











  • #13
    hakkiceylan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Hakkı Ceylan
    Makina:
    Olympus OM-D E-M1
    Üyelik tarihi
    13.Nisan.2011
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    63

    Standart

    Alıntı Selim Karakus Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    En iyisi deneyip görmek, merak ettim. Deneyip paylaşırım.
    Bunu anlamanız oldukça zor olacak; ama okumak isterseniz,

    John Shaw's Closeups in Nature (practical photography books)
    Amazon.com: John Shaw's Closeups in Nature (Practical Photography Books) (9780817440527): John Shaw: Books











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
    |
    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #14
    Selim Karakus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Senior Member

    Status
    Offline
    İsim
    Selim Karakuş
    Makina:
    Canon
    Üyelik tarihi
    08.Aralık.2009
    Nereden
    Isparta
    Yaş
    38
    Mesajlar
    1,373

    Standart

    Alıntı hakkiceylan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bunu anlamanız oldukça zor olacak; ama okumak isterseniz,

    John Shaw's Closeups in Nature (practical photography books)
    Amazon.com: John Shaw's Closeups in Nature (Practical Photography Books) (9780817440527): John Shaw: Books
    Gönderdiğiniz kitaptaki konuyla ilgili bölümü okudum. Ayrıca biraz araştırma da yaptım. Haklısınız, konunun boyutunu önemsemez isek focal uzunluk alan derinliğini etkiliyor ancak konu boyutu aynı ise net alan da aynı oluyor. Zaten birinci kısım için hemfikiriz, ikinci kısımda mm büyüdükçe yine de dof'un daralacağını düşünmüştüm, yanılmışım. Özellikle makrocular için güzel bir bilgi bu. Güzel paylaşım oldu, birşey daha öğrendik. teşekkürler...











  • #15
    Çaylak Üye

    Status
    Offline
    İsim
    Ekin Onur Özağaç
    Makina:
    Powershot Sx30 IS
    Üyelik tarihi
    18.Haziran.2011
    Nereden
    Ankara
    Yaş
    24
    Mesajlar
    12

    Standart

    Paylaşım için teşekkürler.











  • #16
    Cufadarov - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Çaylak Üye

    Status
    Offline
    İsim
    Ismail Mert
    Makina:
    EOS 550D
    Üyelik tarihi
    14.Temmuz.2011
    Nereden
    Niedersachsen / Almanya
    Mesajlar
    9

    Standart

    Paylasim icin gercekten cok tesekkür ederim.











  • #17
    bergleeuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Harun
    Makina:
    Şuan yok! Kafası kurlarla karışık bir halde bekliyor.
    Üyelik tarihi
    15.Ocak.2012
    Nereden
    Yozgat
    Mesajlar
    51

    Standart

    Mert bey Teşekkürler terimler sözlüğü için ama gerçeğini söylemem gerekirse; Vefa beyin sözlüğünü bir okuyuşta öğrendim gitti. Makro paparazi olayı ise en güzel açıklama olmuştu benim için.
    Ama gerçek terimleri öğrene bilmek için epey bir tekrar yapmam gerekeceğe benziyor.
    Her ikinize de teşekkürler.











  • #18
    umutsokolovic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Çaylak Üye

    Status
    Offline
    İsim
    umut sokolovic
    Makina:
    5d grip 50 1.4 sigma 17 3.5 tokina
    Üyelik tarihi
    16.Şubat.2012
    Nereden
    istanbul
    Mesajlar
    17

    Standart

    alan derinliğini ; odak uzaklığı , diyafram , konunun arka tarafında kalacak böölgenin uzaklığı , objektif bıçak sayısı ve sensör büyüklüğüne göre değişir.











  • #19
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Doğan Güneş
    Makina:
    Canon 600D
    Üyelik tarihi
    10.Aralık.2012
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    4

    Standart

    Teşekkürler
    Artık okuduğuu anlarım belki











  • #20
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Osman Alper MISIRLI
    Makina:
    Canon eos 1000d
    Üyelik tarihi
    21.Mayıs.2013
    Nereden
    Manisa
    Yaş
    29
    Mesajlar
    7

    Standart

    Alıntı boyabadanaci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Böcük :
    İki ayaklıdan 8 ayaklıya kadar her türlü sürünen yada uçan canlı...

    Kerentekele:
    4 bacaklı timsah yavrusu.. Kimisinin kuyruğu olmayabilir, ama çekinmeye gerek yok, o sonra çıkar.. Yada alan derinliği ile oynanıp gizlenebilir.

    Kelebenk:
    Egzantirik renklerde, gövdesinden büyük kanatları olan, çoğunlukla tüylü sempatik böcük cinsi.. Ömürleri kısa olup çoğunlukla çiçek üstlerinde ve işaret parmağı ucuğunda poz verirler...

    Vız vız arı:
    Kıç kısımlarında zehirli iğneleri olan, kelebenkten daha tombul, kanatları flexyglass benzeri, sinekten daha yakışıklı böcük türü... Daha çok çiçek çevrelerinde uçarken yada konmuş pozisyonda poz verirler... Yeterince yakından çekilirse ağızları yüzlerinin sarı sarı çiçek sümüğü dediğimiz polenlerle kirlenmiş olduğunu görürüz.. Ama bu tipleri daha kıymetli kaçırmayın...

    Peygamber Devesi:
    Kanguru memelisinin kesesiz yeşilden böcük hali... Dişisi erkeğinin kafasının etini yer.. Yerken yakalarsanız çok kıymetli cümle erkek familyasının eline evrak olur.. Çoğunlukla ot ve dalların tepe kısımlarında akşamdan kalma patlak gözlerle poz verirler...

    Uç Uç Böcüğü:
    Halk arasında Uğur Böcüğü olarak da adlandırılır.. Ne şansla ne de bizim Uğur abi ile bir alakası yoktur... Sağda solda kuş bakışı poz verir.. Uçucudur....

    Macro/Makro Fotoğraf:
    Bil cümle ot ve böcüğe uygulanan paparaziliktir.. Lensi öznenin gözüne sokup orada ne varmış diye bakma arayışıdır... Böcük açısından çok rahatsız edici olabilir, o sebeple hala hayatta olan böcükler için 180mm tarzı objektifler kullanılır...

    Still-life Fotoğrafçılık:
    Marylin Monroe fotoğraflamanın bir benzeridir.. Sağdan soldan, alttan üstten ışık gelir, obje ruhu teslim etmiş terki mekan modunda zannedersin.. Ortamdan kopar gider yani..

    Portre Fotoğrafçılık:
    Adamın yada madamın boyundan aşağısında iş yoksa çekilen fotoğraf türüdür.. Bazan çok enteresan tipler denk gelebilir.. Öğrenmekte fayda var... Bu arada arkadaki nesneler de bulanık çıkarsa çok daha kıymetli olur..

    Ornito Fotoğrafçılık:
    Bu tarz ile uğraşanlara meslek erbapları tarafından "Kuşçu" da denir.. Genellikle pahalı beyaz lensler ile çekilir.. Uçucu uçangillerin fotoğraflanmasına dayanır.. Bazan çok sıkıcı da olabilir... Üç gün beklersin Kartal kuşu konsun diye, meğer arkadaşın poz verme havası gelmemiş.. Koca hafta sonun mundar olur....

    Tak-Gez Lens:
    Paran daha iyisini almaya yetmediği zaman aldığın lense verilen addır.. Bu sayede lensin afilli olur, arkadaşlar arasında utanmazsın...
    Özellikle böcük kısmı konunun en önemli noktası oldu benim için











  • Bu Konu için Etiketler

    Yetkileriniz

    • Konu Acma Yetkiniz Yok
    • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
    • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
    • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
    •