CanonTURK Foruma Hoş Geldiniz.

http://dekupeuzmani.com

Toplam 14 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 14 arasi kadar sonuc gösteriliyor
Like Tree11Likes
  • 1 Post By ozsir
  • 1 Post By ozsir
  • 1 Post By ozsir
  • 5 Post By fotografustasi
  • 1 Post By fotografustasi
  • 2 Post By fotografustasi

Konu: Lens mm değerleri nasil belirlenir?

  1. #1
    ozsir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Özşir Bölükbaşı
    Makina:
    SONY A7II, SONY A6000, ZENIT 412 DX, CANON 650 (ANALOG) SONY 28-70MM, SONY 24-240MM, SONY 50MM, SONY 16-50MM, SONY 30MM MACRO, SONY 55-210,K&F ADAPÖR AF EOS TO E MOUNT, GODOX V350S, NISSIN I40, MANFROTTO ADVANCED, HELIOS 44M-4, JUPITER 37AM, ZENITAR 50-2, ZENITAR 50-3.5, PENTACON 200MM, REVUONEN 24-70, REVUONEN 70-200, PORST 35MM , CANON 38-76, ZEIS 50-1.8
    Üyelik tarihi
    23.Ocak.2013
    Nereden
    SİVAS / MALATYA / ANKARA
    Mesajlar
    1,289

    Standart Lens mm değerleri nasil belirlenir?

    Uzun zamandır araştırıyorum lenslerin mm değerleri nasıl belirlenir diye? Ama bir türlü cevap bulamadım. Mesela insan gözünün görüş açısına en yakın 50 mm. Bunu anladık. 100mm de hadi 2 katı. 200 mm de onun katı.300mm de öyle. peki neden 35 mm var? neden 30 değil bu? yada neden 16 mm 15mm değil? yada neden 135mm neden 125mm değil? Bunlar prime lens. Peki zoom lenslerde durum neden böyle? neden 70-200 ? 18-55,17-50, 24-105?
    Gaus formülüe buna denk gelen ne var?
    Asal sayılar mı?
    Matrislerle mi ?
    Dif mi?

    Anlayan, bilen Allah rızası için yazsın










    aksoykaan likes this.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #2
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Himmet YILDIRIM
    Makina:
    Canon EOS 6D EF 24-105mm f/4L IS USM
    Üyelik tarihi
    30.Ekim.2014
    Nereden
    Uşak
    Mesajlar
    148

    Standart

    Odak Uzaklığı (mm)
    Objektifler sensöre gelen görüntünün net olması için optik elemanları hareket ettirerek ışığı bir noktada toplarlar ve sensöre iletirler. Işık objektif içerisinde hareket ederken son mercekte tamamen toplanır ve minimum saçılma ile sensöre ulaşır. İşte bu son mercek ile sensör arasındaki mesafeye odak uzaklığı denir *ve mm cinsinden ölçülür. Lenslerde odak uzunluklarına göre sınıflandırılır ve adlandırılır.


    Alıntıdır.











  • #3
    ozsir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Özşir Bölükbaşı
    Makina:
    SONY A7II, SONY A6000, ZENIT 412 DX, CANON 650 (ANALOG) SONY 28-70MM, SONY 24-240MM, SONY 50MM, SONY 16-50MM, SONY 30MM MACRO, SONY 55-210,K&F ADAPÖR AF EOS TO E MOUNT, GODOX V350S, NISSIN I40, MANFROTTO ADVANCED, HELIOS 44M-4, JUPITER 37AM, ZENITAR 50-2, ZENITAR 50-3.5, PENTACON 200MM, REVUONEN 24-70, REVUONEN 70-200, PORST 35MM , CANON 38-76, ZEIS 50-1.8
    Üyelik tarihi
    23.Ocak.2013
    Nereden
    SİVAS / MALATYA / ANKARA
    Mesajlar
    1,289

    Standart

    Himmet kardeş sağol. Ben elektronik mühendisiyim. Beni hiç tanımadığın belli. Normal ünlü değilim . Biraz optikte bilirim. Soru daha derin bir soru .Odak uzaklığı nedir? ince kenar kalın kenar aynalar konkav konveks dslr yapısı lenslerin yapısı, sapmalar, kırılmalar vs vs vs . soru bambaşka
    soru neden ? 18-55 ? varda 10-50 değil. neden 24-105 de 20-100 değil yada 25-100 değil? Bu değerler nerden çıktı? nedir fomülü? opikte formüller zordur. neden tüm markaların aynı değerler ortak neden?










    Konu ozsir tarafından (04.Kasım.2014 Saat 23:37 ) değiştirilmiştir. Sebep: edit
    aksoykaan likes this.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #4
    Crocs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Ahmet Ergun Doğan
    Makina:
    hangisini kullanmıyorum ki
    Üyelik tarihi
    09.Aralık.2011
    Nereden
    istanbul-balıkesir
    Yaş
    28
    Mesajlar
    1,247

    Standart

    uzmanı değilim ama kullanışlılığın etkisi vardır mutlaka bir de şöyle birşey öğrenmiştim maksimum mm değeri, minimum mm değerinin 3 katından fazlaysa lens soft bir görüntü vermeye başlıyor. Mesela canon L serisindeki lenslerin neredeyse tamamı buna uyuyor. Uymayanlar da var 24-105 gibi ya da 100-400 gibi ama zaten bakınca 24-105 de tam olarak bir L serisi kalitesini yansıtmıyor.

    50mm değeri insan gözüyle aynı açıda denir ama tabiki de daha dar ancak nasıl anlatsam odaklanabildiğimiz ya da değişiklikleri direk farkedebildiğimiz görüş alanımıza denk bir açıya geliyor sanırsam. gerçekten görüş açımıza en yakını 35 mm. Bu son paragrafta tam demek istediğimi anlatamadım zaten Einstein'ında dediği gibi "eğer basitçe anlatamıyorsan iyi anlamamışsın demektir" bende konuya hakim sayılmam pek. Konuyla ilgili az olan bilgimi ve fikrimi sizinle paylaşayım dedim belki sizin aklınıza daha iyi bir fikir gelmesine yardımcı olur










    Okunmuş Vizör

  • #5
    ozsir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Özşir Bölükbaşı
    Makina:
    SONY A7II, SONY A6000, ZENIT 412 DX, CANON 650 (ANALOG) SONY 28-70MM, SONY 24-240MM, SONY 50MM, SONY 16-50MM, SONY 30MM MACRO, SONY 55-210,K&F ADAPÖR AF EOS TO E MOUNT, GODOX V350S, NISSIN I40, MANFROTTO ADVANCED, HELIOS 44M-4, JUPITER 37AM, ZENITAR 50-2, ZENITAR 50-3.5, PENTACON 200MM, REVUONEN 24-70, REVUONEN 70-200, PORST 35MM , CANON 38-76, ZEIS 50-1.8
    Üyelik tarihi
    23.Ocak.2013
    Nereden
    SİVAS / MALATYA / ANKARA
    Mesajlar
    1,289

    Standart

    normal lens bir optikten oluşursa bilinen lise fiziği kafi.odak uzunluğu, ince kenar kalın kenar gibi. ama bizim objetiflerde normal cam yok. optik cam var. ve genelde hesaplar olması gereken lens kırılmalarını tayfları vs vs berteraf etmek için bir sürü bitişik ve ayrık lensler grbundan oluşur. bunlara grup diyoruz. bu mm değerleri inch desem inch değil. mm olduğu kesin. bu konuda almanlar carl zeiss en önde firma. metrik sistem kullanır.
    mesele şu metrik sistem de tüm lensler mesela : 10-50 , 50-100, yada 10-100 değilde neden hep alakasız rakamlarda. ki her markada aynı değerlerde lensler var. primeda da olay vahim. 50 ok.25 yok. 22 var. 85 neden var 75 yok. bunun zor bir formül olan gausun diferansiyel hesabı ile mi yoksa matematikte çözümlerde kullanılan matris yöntemleri mi yada bilmediğimiz başka bişey mi? Google bu konu da bana yardımı olamadı. optik eğitimi olan fizikçi bir arkadaş buna cevap verirse bu merakım bitecek











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #6
    ozsir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Özşir Bölükbaşı
    Makina:
    SONY A7II, SONY A6000, ZENIT 412 DX, CANON 650 (ANALOG) SONY 28-70MM, SONY 24-240MM, SONY 50MM, SONY 16-50MM, SONY 30MM MACRO, SONY 55-210,K&F ADAPÖR AF EOS TO E MOUNT, GODOX V350S, NISSIN I40, MANFROTTO ADVANCED, HELIOS 44M-4, JUPITER 37AM, ZENITAR 50-2, ZENITAR 50-3.5, PENTACON 200MM, REVUONEN 24-70, REVUONEN 70-200, PORST 35MM , CANON 38-76, ZEIS 50-1.8
    Üyelik tarihi
    23.Ocak.2013
    Nereden
    SİVAS / MALATYA / ANKARA
    Mesajlar
    1,289

    Standart

    bu arada insan gözüne en yakın lens 35mm değildir. insanın görüş açısı gözden göze değişir. 125 derece iki gözle 140 derece civarı. ama buradaki etkin alan ( net alan 45 derece , arta kalan 80 derece yarı flu alandır ve beyin kontras değişiklerini görür bu yarı flu alanda.renkler algılanaz pek , gözün ağ tabakası yapısı ile ilgili ve bu kontras değişikliğinde odağı o noktya çevirir ) yaklaşık 45 derece. bu da 50 mm lik lensle , 35 mm bir filmde yani 24*36 bir filmde yada ff sensörde elde edilebilir.burada ki 35 mm bu yüzden karıştırılır.










    Konu ozsir tarafından (05.Kasım.2014 Saat 16:51 ) değiştirilmiştir. Sebep: edit

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #7
    ozsir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Özşir Bölükbaşı
    Makina:
    SONY A7II, SONY A6000, ZENIT 412 DX, CANON 650 (ANALOG) SONY 28-70MM, SONY 24-240MM, SONY 50MM, SONY 16-50MM, SONY 30MM MACRO, SONY 55-210,K&F ADAPÖR AF EOS TO E MOUNT, GODOX V350S, NISSIN I40, MANFROTTO ADVANCED, HELIOS 44M-4, JUPITER 37AM, ZENITAR 50-2, ZENITAR 50-3.5, PENTACON 200MM, REVUONEN 24-70, REVUONEN 70-200, PORST 35MM , CANON 38-76, ZEIS 50-1.8
    Üyelik tarihi
    23.Ocak.2013
    Nereden
    SİVAS / MALATYA / ANKARA
    Mesajlar
    1,289

    Standart

    Odak uzunluğu = 19-23mm (1.2x zum)
    35mm çarpan faktörü = 2x
    35mm dengi odak uzunluğu = 38-46mm (1.2x zum)
    Diyafram: f/2.4-f/11 (göz kapakları hariç)
    Perde hızı: 1/30 – 1/125
    ISO: 12-819200
    Dinamik aralık ~ 14-15 poz
    Hakan Kutgün
    “Fotoğrafkâr”










    rezzann likes this.

    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #8
    Crocs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Canonturk Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Ahmet Ergun Doğan
    Makina:
    hangisini kullanmıyorum ki
    Üyelik tarihi
    09.Aralık.2011
    Nereden
    istanbul-balıkesir
    Yaş
    28
    Mesajlar
    1,247

    Standart

    Alıntı ozsir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu arada insan gözüne en yakın lens 35mm değildir. insanın görüş açısı gözden göze değişir. 125 derece iki gözle 140 derece civarı. ama buradaki etkin alan ( net alan 45 derece , arta kalan 80 derece yarı flu alandır ve beyin kontras değişiklerini görür bu yarı flu alanda.renkler algılanaz pek , gözün ağ tabakası yapısı ile ilgili ve bu kontras değişikliğinde odağı o noktya çevirir ) yaklaşık 45 derece. bu da 50 mm lik lensle , 35 mm bir filmde yani 24*36 bir filmde yada ff sensörde elde edilebilir.burada ki 35 mm bu yüzden karıştırılır.
    Evvet aynen öyle aralık değerleri size muhtemelen rastgele gibi gelmiştir ve siz bu rastgele sayılarda bir düzen arıyorsunuz yani 10-100 diye bir lens olsun diyelim neden 15-100 değil de 10-100 olmuş bunun optiklerin üretiminde yapılan hesaplamalarla bir bağıntısı mı var diye düşünebilirsiniz ama bence yok tamamen ihtiyaca ve patentlere göredir bence mesela sigmanın 50-500 lensi var. bir de 150-500ü de var değişik ihtiyaçlara cevap verebilmek adına ve kullanışlılık için yapılıyor olabilirler. Yani aslında isterlerse herhangi bir aralıkta ya da herhangi bir mm değerinde lens yapabilirler. Çok lens yaparsanız çeşitlilik sağlarsınız. daha çok müşteriye hitap edersiniz. Daha çok müşteri adınızın daha çok duyulması ve daha çok para demek.
    O fizikçi arkadaşa benim de sorum olacak bu arada










    Okunmuş Vizör

  • #9
    fotografustasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Hüseyin Şimşek
    Makina:
    5D Mark II
    Üyelik tarihi
    21.Ekim.2014
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    67

    Standart

    Özşir bey ifadeleriniz bir hikayeyi aklıma getirdi.

    Bir araştırma için bir araya gelen fizikçi,kimyager,matematikçi ve tarihçi açık bir arazide araştırma yapmaktadır. Aniden bastıran yağmurdan korunmak için bir köylünün barınağına sığınırlar.
    Köylü birşeyler ikram edebilmek için dışarıya çıkar.İçerideki herkesin dikkatini birşey çeker. Soba yerden 1 metre yüksekte ve altında taş kalıplar bulunmaktadır. Fizikçi hemen yorum yapar. Adam sobayı yükselterek konveksiyon akımını güçlendirmiş ve odanın daha çabuk ısınmasını sağlamıştır. Matematikçi buna itiraz edip, Hayır!Adam sobayı odanın tam merkezine koyarak her tarafın eşit ısınmasını sağlamıştır. Kimyacı ise Bu mümkün değil!Adam sobayı yükselterek hem daha çabuk yakılmasını sağlamış hem de aktivasyon enerjisini düşürmüştür. Tarihçinin yorumu ise daha farklıdır. Adam ilkel benlikten kalan ateşe tapma biçimini modernize ederek onu yükseltmekle saygısını göstermiştir.
    Tartışmalar sürerken köylü içeriye girer.Dayanamaz ve köylüye neden sobanın yüksekte olduğunu sorarlar. Cevap çok basittir. Boru yetmedi ağam! Alıntı


    Odak mesafesi kavramı endüstriyel devamlılık için hala sürdürülen bir değer ölçüsü. Tıpkı arabaların içindeki beygir gücü gibi. Hatta tıpkı ASA - ISO eşleşmesi gibi . Artık lenslerin gerçek odaklanma mesafeleri bu değildir. Zira optik teknoloji ile bu aralıklardan çok daha kısa mesafelerde yüksek büyütme oranlarında odaklanmak mümkün. Ancak lensin verebildiği açı ve 35mm film ebatları sabit değerlerdir. Bunlara göre lensin denk düştüğü değer hesap edilerek ona göre üzerinde belirtilir. Hatta bazen özellikle geniş açı testlerinde bu rakamların açılar ile tutmadığını da görürsünüz. Küsuratlar atıldığından böyle olur. Örneğin 12-24mm lens aslında 12,5-23,5 olabilir. Eskiden bazı lensler dürüstlük ibaresi küsuratlı yazarlardı. Ancak tıpkı 1.5 e de 1.6 ya da APS-C dediğimizden kimse için bir şey denemez. Öz denetim işleri bunlar

    Lenslerin mühendislik boyutlarından daha önemli bir başka boyutu daha vardır. Ticari boyutu. Lenslerin odak mesafeleri hep günün getirdiği ihtiyaçlara göre şekillenir. 25-30 sene önceki kaliteli gündelik zoom lensleri yani bu günkü 24-70 ler 35-70 veya 35-80 civarındaydı. Zamanla kullanım profilindeki değişiklikler, kullanıcıların tecrübeleri ve optik teknolojideki gelişmeler ile bu aralık önce 28-70 e daha sonrada bugünkü 24-70 e indi. Zira özellikle profesyonel kullanımda (Daha çok foto jurnal) daha fazla geniş açı talep ettiler. Makinelerin AF lerinin gelişmesi de cür'eti arttırdı. Ayrıca günümüzde özel çipli test lensleri ile profesyonellere verdikleri lensler var. Bu lenste kullanıcının hangi odak mesafesinde frekansın tepe yaptığı okunabiliyor ve bunun üzerinden prime lens değerleri veya yeni zoom lensler tasarlanabiliyor. Ancak tabi tek bir segment yok. Her segment kendi ihtiyaçları ile sürekli güncelleniyor. Seyahat lensleri 18-270 e kadar işi dayandırdı. Tabi optik kayıpı azaltan veya fiyat/performansı en iyi olan kazanıyor.











    ceasaris, rezzann, Crocs and 2 others like this.

  • #10
    ozsir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Özşir Bölükbaşı
    Makina:
    SONY A7II, SONY A6000, ZENIT 412 DX, CANON 650 (ANALOG) SONY 28-70MM, SONY 24-240MM, SONY 50MM, SONY 16-50MM, SONY 30MM MACRO, SONY 55-210,K&F ADAPÖR AF EOS TO E MOUNT, GODOX V350S, NISSIN I40, MANFROTTO ADVANCED, HELIOS 44M-4, JUPITER 37AM, ZENITAR 50-2, ZENITAR 50-3.5, PENTACON 200MM, REVUONEN 24-70, REVUONEN 70-200, PORST 35MM , CANON 38-76, ZEIS 50-1.8
    Üyelik tarihi
    23.Ocak.2013
    Nereden
    SİVAS / MALATYA / ANKARA
    Mesajlar
    1,289

    Standart

    uç noktalar için ok. 18-135 den başlayıp 18-200, 18-250, 18-270 gibi. en nihayetinde 16-300 tamron gibi.burda uçlara doğru açmaya çalıştıklarını kabul edelim. mesela 18-55 kit lensken, her markada hemen hemen 17-50 var daha yüksek kaltede bir segmentte. yani neden 18-55 varken daha pahalı 17-50 yaparlar. bu sayılarda bir mantık olmalı.ben mühendis olarak lens yapacak olsam atıyorum 20-300 gibi bir değeri düşünürdüm. yada atıyorum 10-100. mesele bu sayı dizilerinde bir mantık olmalı. yoksa diğer markalar neden aynı sayıları kullansın. maksat rekabetse 24-70 neden tüm markalarda var. 25-75 değil yada rakipse 20-80 gibi.mantık bence hesaplamada. canon 600 civarı lens üretmiş. hali hazırda 140 civarı lensi var satışta. bu çeşitlişik neden?











    To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

  • #11
    fotografustasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Hüseyin Şimşek
    Makina:
    5D Mark II
    Üyelik tarihi
    21.Ekim.2014
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    67

    Standart

    Alıntı ozsir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    uç noktalar için ok. 18-135 den başlayıp 18-200, 18-250, 18-270 gibi. en nihayetinde 16-300 tamron gibi.burda uçlara doğru açmaya çalıştıklarını kabul edelim. mesela 18-55 kit lensken, her markada hemen hemen 17-50 var daha yüksek kaltede bir segmentte. yani neden 18-55 varken daha pahalı 17-50 yaparlar. bu sayılarda bir mantık olmalı.ben mühendis olarak lens yapacak olsam atıyorum 20-300 gibi bir değeri düşünürdüm. yada atıyorum 10-100. mesele bu sayı dizilerinde bir mantık olmalı. yoksa diğer markalar neden aynı sayıları kullansın. maksat rekabetse 24-70 neden tüm markalarda var. 25-75 değil yada rakipse 20-80 gibi.mantık bence hesaplamada. canon 600 civarı lens üretmiş. hali hazırda 140 civarı lensi var satışta. bu çeşitlişik neden?

    Eh sizde iki tane ilave ettiniz oldu 602 bu talebe lens dayanmaz. Her talebi ihtiyaçlar şekillendiriyor. Ekonominin tanımı Kıt kaynaklar ile sonsuz insan ihtiyaçlarını karşılama bilimi. Yani piyasa talebi burada baskın. Ancak iç kalite ve ağırlık bariyerleri olduğu belli. Organik camla her şey yaparsın ama silisyum cam ağır, hassas, kaliteli kaplama ihtiyacı hissediyor ve lens içinde çok yer kaplıyor. İnsanların ortak kalite ve menzil taleplerin toptan bir seferde verirseniz bazuka gibi bir lens çıkıyor. Bu yüzden talebini belirli noktada sınırlamış insanlara çözüm üretiliyor.

    Zamanla optik kalite artıp maliyetler düşünce o da olacak. Eskiden her markanın güncel 4-5 zoom lensi ve bol miktarda prime lensi olurdu. Zira prime lensin optik kalitesi 10 birim ise zoom lensler 7-8 idi. Oysa şimdi 9,5-10 aralığında. Bu da optik elemanların maliyetinin ciddi düşüşünden olmakta. Bana 24-70+70-200 fiyatının 3 katı fiyatla ama aynı kalitede 24-200 lens teklif etsinler hiç tereddüt etmeden alırım. Ancak herhalde bir 15-20 sene daha beklemem gerekecek.










    rezzann likes this.

  • #12
    fotografustasi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Hüseyin Şimşek
    Makina:
    5D Mark II
    Üyelik tarihi
    21.Ekim.2014
    Nereden
    İstanbul
    Mesajlar
    67

    Standart

    Bir konu daha var. Lenste ciddi kalite kaybı olmadan zoom yapabileceğiniz maksimum çarpan 3 dür. Bu aralık aşıldığında lens elemanları odaklanmayı sağlamak için dizilimi ve kalınlığı değişiyor. Çoğu lensin bu aralığı tercihinin sebebi budur. 24-70 ve 70-200 en bariz örnekleridir.










    rezzann and Crocs like this.

  • #13
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Mustafa levent
    Makina:
    Olympus
    Üyelik tarihi
    12.Ocak.2020
    Nereden
    İzmir
    Yaş
    42
    Mesajlar
    1

    Standart

    Merhaba Hüseyin bey bu mevzu web'de araştırdığım merak ettiğim bir konuydu bu fosil başlığada öylelikle denk geldim hâlâ oradaysiniz verdiğiniz bilgiler için teşekkürler mühendis arkadaşı tatmin etmese de (sebebini anlamadım) beni ziyadesiyle datmin ettiniz bende endüstri mühendisiyim şu hepsinden biraz ama hiçbirinden tam olmayan bölüm varya bu mevzuda da bu yüzden takıldım sanırım halbuki anlattiklariniz önemli ölçüde bizim alanla ilgili benim bunları öngörebilmem gerekirdi kalite çok düştü çook










    Konu Saftirikasit tarafından (12.Ocak.2020 Saat 01:20 ) değiştirilmiştir. Sebep: Düzeltme ve imla

  • #14
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    CanonTURK Üyesi

    Status
    Offline
    İsim
    Samed Bşmtf
    Makina:
    Canon EOS 80D, Xiaomi Yi, Apple iPhone SE
    Üyelik tarihi
    12.Ocak.2013
    Nereden
    Balıkesir
    Mesajlar
    549

    Standart

    gece gece benim de kafama takıldı şimdi











  • Yetkileriniz

    • Konu Acma Yetkiniz Yok
    • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
    • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
    • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
    •